افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

تقاضا برای برق تجدیدپذیر با راه اندازی تابلوی بورس سبز ایجاد شد

  • کد خبر : 262904
تقاضا برای برق تجدیدپذیر با راه اندازی تابلوی بورس سبز ایجاد شد

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو درباره توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور گفت: قانونگذار پیش بینی کرد بخشی از هزینه صنایع از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر انجام شود. همچنین دولت در شورای عالی انرژی تصویب کرد که 20 درصد از هزینه های آتی ادارات از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر انجام شود. محرابیان […]

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو درباره توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور گفت: قانونگذار پیش بینی کرد بخشی از هزینه صنایع از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر انجام شود. همچنین دولت در شورای عالی انرژی تصویب کرد که 20 درصد از هزینه های آتی ادارات از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر انجام شود.

محرابیان افزود: با توجه به این مطالبه، بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد، مجوز 10 هزار مگاوات نیروگاه صادر و برای آنها قرارداد منعقد شد که بخش کوچکی از آن هم اکنون به بهره برداری رسیده و بخش دیگر در راه اجرا و بهره برداری است.

از این رو، بر اساس این گزارش، کمبود انرژی در بخش برق با کمبود انرژی در سایر حوزه‌ها مانند گاز ارتباط پیچیده‌ای دارد و کمبود هر یک از این منابع بر تولید و مصرف سایر حوزه‌ها تأثیر بسزایی دارد انرژی ها به عنوان مثال با افزایش مصرف گاز در فصول سرد سال، گازرسانی به نیروگاه ها کاهش می یابد و نیروگاه هایی که از این انرژی به عنوان سوخت اصلی استفاده می کنند با کاهش تولید برق مواجه می شوند.

به همین دلیل برخی نیروگاه ها مجبور به استفاده از سوخت های جایگزین مانند گازوئیل هستند که اثرات منفی اقتصادی و زیست محیطی دارد. بنابراین با توجه به افزایش عدم تعادل گاز و ارتباط آن با عدم تعادل برق، لازم است تدابیری برای کاهش این وابستگی اتخاذ شود تا با کاهش گازرسانی به صنعت برق، تولید و تامین این انرژی مهم به خطر نیفتد.

احداث نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر یکی از راهکارهایی است که می تواند وابستگی صنعت برق به سوخت های فسیلی به ویژه گاز را کاهش دهد. تولید برق در این نیروگاه ها از طریق انرژی های تجدیدپذیر مانند خورشید و باد انجام می شود و در نتیجه نیاز نیروگاه ها به گاز را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

از این حیث دولت سیزدهم با ایجاد تابلو سبز در بورس به دنبال ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران این بخش بوده و گرین برد از اول خرداد سال گذشته با هدف ایجاد فضای عرضه مستقیم به بهره برداری رسید. و تقاضا و محبوبیت اقتصاد تجدیدپذیر. بر اساس آخرین اخبار، میزان برق مبادله شده در بورس سبز بورس انرژی تا پایان 21 اردیبهشت ماه 57 میلیون و 776 هزار کیلووات به ارزش 165 میلیارد تومان بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=262904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.