افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

تقابل ایران و آمریکا در اقیانوس اطلس

  • کد خبر : 152359
تقابل ایران و آمریکا در اقیانوس اطلس

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: آمریکایی ها برای اغواگری به منطقه آمده اند و به زودی آنها را بیرون خواهیم کرد. به گزارش ساعت 9 صبح؛ دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در همایش ملی سواحل مکران گفت: سیاست های توسعه سواحل دریایی چندان پیچیده نیست و این خواسته رهبر معظم انقلاب […]

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: آمریکایی ها برای اغواگری به منطقه آمده اند و به زودی آنها را بیرون خواهیم کرد.

به گزارش ساعت 9 صبح؛ دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در همایش ملی سواحل مکران گفت: سیاست های توسعه سواحل دریایی چندان پیچیده نیست و این خواسته رهبر معظم انقلاب است و همه باید سعی کنید این سیاست ها را اجرا کنید.»
وی افزود: نیروی دریایی ارتش از سال 1387 تا ساعت 14 در خلیج عدن و منطقه باب المندب حضور مهمی داشت اما در ساعت 14 رهبر انقلاب خواستار سفر دریایی طولانی از ما و حضور در آب های آزاد. اما در گروه کشتی 86 ما به دور دنیا رفتیم و دیگر محدود به خلیج عدن و دریای مدیترانه نبودیم. نیروی دریایی مدرن ایران را ایتالیایی ها تأسیس کردند اما امروز پس از 45 سال به این توانایی دست یافته ایم که خودمان ناوشکن بسازیم.

دریادار ایرانی ادامه داد: ما می توانیم دو نگاه داشته باشیم، یکی رفتن از خشکی به آن دریا و دیگری رفتن از دریا به خشکی، همانطور که می بینیم کشورهای موفق از این دریا به خشکی رفته اند. سواحل مکران تا به امروز توسعه نیافته اند و اگر به توسعه این سواحل توجه جدی نکنیم زمان را تلف می کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در یکی از کشورهای همسایه ما یک سوپرپورت در حال ساخت است که در سال 2035 تکمیل می شود و در حال حاضر روزانه 15 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. چرا نباید بندر داشته باشیم؟ ما در محور دریایی همه کریدورها هستیم. روسیه با اینکه یک ابرقدرت است اما در محاصره یخ است و ارتباطات دریایی زیادی ندارد و بیشتر دعا می کنند تا یخ ها آب شود تا بتوانند سفر کنند.

وی ادامه داد: ما در هیچ کجای دنیا مانعی بر سر راه خود نداریم، آن سوی دریا با همه کشورهای دنیا همسایه هستیم. البته دشمنان دور هستند اما ما آنها را رها کردیم و نزدیکتر شدند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: توسعه سد چابهار امروز ارزشمند است و تا 5 سال دیگر که بنادر دیگر ساخته شود، چابهار دیگر ارزشی نخواهد داشت زیرا کشورها به سمت آن بنادر رفته اند و آمدن آنها به صرفه نیست. ما

وی افزود: اگر سواحل مکران فعال می شد امروز هیچکس نمی توانست در خلیج فارس فعالیت اقتصادی کند. زیرا کشتی به جای ورود به مسیر خطرناک تنگه هرمز، بار خود را در اینجا تخلیه کرد.

دریادار ایرانی افزود: بهترین بندر ما بندر شهید رجایی بندرعباس است که یک منطقه ناوبری محدود برای کشتی ها محسوب می شود و در واقع می توانیم چابهار را تحریم کنیم زیرا تنها نقطه ای که شامل تحریم ها نمی شود چابهار است. . “. بنابراین چابهار می تواند مبدا ورود و خروج کالاهای ما باشد.

وی تصریح کرد: امروز از آب های انحصاری که در اختیار داریم در حوزه صیادی استفاده نکرده ایم. چرا نباید ما سود ببریم و کشورهای دیگر بیایند ماهی بگیرند؟ آنقدر فرصت در دریا وجود دارد که نگاه کردن به خشکی واقعاً اشتباه است. یعنی ما باید زمین را برای نسل های آینده حفظ کنیم. دریا می تواند تمام نیازهای ما را در هر منطقه ای برآورده کند. ساده ترین آب شیرینی است که از چابهار به فلات بزرگ منتقل می کنیم.

دریادار ایرانی اضافه کرد: امروز اگر بخواهیم یک بندر استراتژیک در مکران ایجاد کنیم پنج سال طول می کشد بنابراین اگر از امروز شروع کنیم خیلی عقب می مانیم و آن مزیت دسترسی را از دست می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی حضور خود را در حوزه امنیتی گسترش داده است. یعنی دیگر محدود به شمال اقیانوس هند نیستیم و فرماندهی و تجهیزات را برای اقامت تعیین کرده ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور خود را در سواحل مکران گسترش داده ایم و در حال ساخت تجهیزات لازم هستیم. اولین شناور پشتیبانی که ما ساختیم به سراسر جهان رفت. دومین شناور در ایام الله دهه فجر امسال رونمایی می شود و شناور سوم نیز سال آینده آماده می شود.

وی به بخشی از اقدامات انجام شده در ماموریت ناوگان 86 اشاره کرد و تصریح کرد: آمریکایی ها حدود دو ماه پیش می خواستند کشتی ما (غیرنظامی) را در اقیانوس اطلس بازرسی کنند که طبق قوانین این نوع بازرسی نیاز به مجوز دارد. سازمان ملل، بنابراین ما به آمریکایی ها اجازه انجام این کار را دادیم. ما به کشتی خود نزدیک نمی شویم. ضمناً در مأموریت ناوگان 86، در صورت مشاهده جزیره‌ای در مسیر، سعی می‌کردیم در آنجا حضور دائمی داشته باشیم.

دریادار ایرانی تاکید کرد: مزیت برتری در دریا به زودی فرا می رسد و نتایج دیپلماسی دریایی خیلی زود دیده می شود و همه آن را می دانند.

وی با بیان اینکه خیلی ها می گفتند ناو هواپیمابر برای تغییر معادله به منطقه آمده است، گفت: اما باید گفت که آمدند فتنه کنند و نیازشان را برآورده کنند و من می گویم به زودی آنها را از منطقه بیرون می کنیم. .

دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: قطعاً باید دولت انقلاب توجه جدی به دریا داشته باشد تا کارآفرینی نامحدود داشته باشد و اقتصاد شکوفا شود./تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=152359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.