افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

تفکر معاصر: وظیفه تامین بنزین در بطری در شمال!

  • کد خبر : 354303
تفکر معاصر: وظیفه تامین بنزین در بطری در شمال!

اطلاع رسانی کند پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصرکمبود سوخت و تعطیلی پمپ بنزین ها در تعطیلات جاری باعث شد تا شهروندان و مسافران در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین ها صف بکشند و صف هایی به طول چندین کیلومتر در جاده های مازندران ایجاد کنند. غرب مازندران در ماه های عادی به طور متوسط ​​سه […]

اطلاع رسانی کند پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصرکمبود سوخت و تعطیلی پمپ بنزین ها در تعطیلات جاری باعث شد تا شهروندان و مسافران در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین ها صف بکشند و صف هایی به طول چندین کیلومتر در جاده های مازندران ایجاد کنند.

غرب مازندران در ماه های عادی به طور متوسط ​​سه میلیون لیتر بنزین مصرف می کند که این میزان در روزهای تعطیل و پیک مسافر چندین برابر می شود. در حال حاضر سوخت مورد نیاز پمپ بنزین های غرب مازندران از انبارهای تهران و رشت تامین می شود.

ازدحام بیش از حد و حجم بالای مسافران طی روزهای گذشته نه تنها راه های استان را مسدود و ترافیک سنگینی را به همراه داشت، بلکه پمپ بنزین های منطقه را از کار انداخته و مسافران و ساکنان منطقه را برای تامین سوخت دچار مشکل کرد.

اگر طی چند روز گذشته در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین های غرب مازندران رانندگی کرده باشید، صف های طولانی از خودروها و مردمی را دیده اید که ساعت ها منتظر سوخت هستند و در نهایت دست خالی یا با محدودیت سوخت گیری به کشور باز می گردند. .

صف ماشین ها و مردم برای تامین سوخت
صف های طولانی خودروها باعث شد تا برخی از شهروندان و مسافران با ظروف در دست اقدام به خرید سوخت کنند و صف های انسانی در مقابل جایگاه ها تشکیل شود.

یکی از شهروندان محلی که خودروی خود را کیلومترها از پمپ بنزین نوشهر پارک کرده بود به خبرنگار مهر گفت: چون سوختم تمام شد مجبور شدم ماشین را کیلومترها از پمپ بنزین پارک کنم و با یک باک 20 لیتری برای سوخت گیری بیایم. .

وی که خود را فتحی معرفی کرد، افزود: در دو سه روز گذشته هر بار که برای خرید سوخت می رفتیم با صف های طولانی چندین کیلومتری مواجه می شدم و یا جایگاه ها کار نمی کردند.

کمبود سوخت در مازندران به عنوان متولیان امر ساده ترین گزینه را برای فرار از مسئولیت پیشنهاد می کنند.

کمبود سوخت در مازندران در حالی که مدیران ساده‌ترین گزینه برای فرار از مسئولیت هستند و ترافیک سنگین جاده‌ها و فاصله زیاد انبارهای سوخت با منطقه از دلایل غیرفعال بودن جایگاه‌ها است.

تورج امانی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی چالوس ترافیک سنگین در بزرگراه ها و جاده های شهری را ناشی از ورود بی سابقه مسافران به غرب مازندران دانست و گفت: بخشی از منابع تامین سوخت در رشت و حمل و نقل است. سوخت در تانکرها به دلیل ترافیک زمان می برد.

وی با بیان اینکه برخی از جایگاه ها به دلیل کمبود سوخت به صورت موقت فعال شدند و این روند تا امروز ادامه دارد، گفت:

تعطیلات و سفرهای میلیونی مسافران به استان مازندران به ویژه شهرهای غربی باعث ایجاد صف های طولانی در حوزه سوخت و جایگاه های سوخت شده و ترافیک سنگین تردد کامیون های تانکر را با مشکل مواجه کرده است. برای رسیدن به موقع و همچنین سپاه و بسیج برای کمک به معتمدین وارد میدان شدند و برای رفع مشکلات شهروندان و مسافران سوخت تهیه کردند.

کمک های مردمی بدنه و بسیج.
در همین راستا و برای کمک به رفاه و آرامش مسافران و بومیان این استان، سپاه کربلا با توان و ظرفیت خود تلاش کرده است و در این راستا معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا بیش از 100 هزار لیتر ارسال کرده است. بنزین مصرفی روزانه وی از ظرفیت لجستیکی سپاه خبر داد.

سرهنگ عسکر مجیدی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مسافران وارد استان شدند و بر این اساس دستگاه های مختلف تلاش کردند تمهیدات لازم را در این زمینه از جمله تامین مواد غذایی از جمله نان، گوشت و … انجام دهند تا لس عزیز اهالی استان و مسافران دچار مشکل نمی شوند، افزود: ارتش استان همراه با دستگاه های دولتی وارد عمل شد و با توجه به ظرفیت مسافر، روزانه حدود 100 هزار لیتر بنزین به مناطق غرب استان ارسال کرد.

لزوم اقدام ویژه برای حل مشکل سوخت در غرب مازندران
سید شمس الدین حسینی نماینده شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد در شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شرایط مازندران در روزهای پایانی تابستان با حجم زیادی از ترافیک مواجه است، افزود: همه روزه ترافیک لا ترافیک است. بار ناشی از مسافران در حال افزایش است و باید اقدامات لازم برای تامین سوخت انجام شود.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در مقابل پمپ بنزین ها شاهد صف های طولانی هستیم، گفت: زمانی که جایگاه های سوخت و پمپ بنزین ها تمام می شود، شاهد صف های طولانی هستیم که باید برای پیوستن به صف ها برنامه ریزی کرد. .

وی گفت: پیش بینی می شود تا هفته اول مهر شاهد صف های طولانی در ایستگاه ها باشیم.

موضوع کمبود سوخت و تشکیل کیلومترها و صف های انسانی مسئولان کشوری را وارد مازندران کرد و یوسف نوری استاندار مازندران از اعزام نماینده معاون وزیر نفت برای تامین سوخت از استان های همجوار به غرب مازندران خبر داد.

نوری در این گفتگوی تلفنی از وزیر نفت خواست استان های گلستان و گیلان را برای ارسال تانکرهای سوخت به مازندران یاری کند.

به یاد داشته باشید؛ با توجه به حجم بی سابقه مسافر در استان، تعدد تانکرهای سوخت در مازندران برای تحویل بنزین به پمپ بنزین های غرب استان، به دلیل حجم شدید ترافیک، دسترسی به مخازن سوخت و لاس امکان پذیر نیست. جایگاه های سوخت به موقع سوخت رسانی شد و افزایش ناوگان حمل سوخت از استان های همجوار ضروری است. این امر با اعزام نماینده وزیر نفت به عنوان معاون از استان مازندران به دستور پاک نژاد انجام شد.

بر اساس آمارهای غیررسمی طی روزهای اخیر بیش از 30 میلیون تردد در جاده های مازندران رخ داده است.
پایان/*

اندیشه معاصر در ایتا، روبیک، پیام رسان بله و تلگرام ادامه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.