افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

تفکر معاصر – اختلال در ثبت نام اعتبارات بازنشستگان تامین اجتماعی / احکام تناسب چه زمانی صادر می شود؟

  • کد خبر : 401522
تفکر معاصر – اختلال در ثبت نام اعتبارات بازنشستگان تامین اجتماعی / احکام تناسب چه زمانی صادر می شود؟

پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به حدود 200 هزار بازنشسته وام ضروری پرداخت شود و تاکنون دو قسط وام پرداخت شده است. به گزارش عرش آنلاین، «صبح برای درخواست وام 30 میلیون تومانی به کانون بازنشستگان رفتم و گفتند که باید به کافی نت بروم و در سامانه ثبت نام کنم؛ به سه کافی نت […]

پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به حدود 200 هزار بازنشسته وام ضروری پرداخت شود و تاکنون دو قسط وام پرداخت شده است.

به گزارش عرش آنلاین، «صبح برای درخواست وام 30 میلیون تومانی به کانون بازنشستگان رفتم و گفتند که باید به کافی نت بروم و در سامانه ثبت نام کنم؛ به سه کافی نت مختلف رفتم. صبح تا ظهر همه گفتند سایت بسته است و امکان ثبت نام وجود ندارد.

ما چندین سوابق وام مرکز بازنشستگی را دنبال می کنیم. «علی اکبر عیوضی» عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان کارگری استان تهران در این باره گفت: اکنون سایت ها برای ثبت نام وام باز است و بازنشستگان می توانند ثبت نام کنند. اما به دلیل کندی اینترنت و زیرساخت‌های ضعیف، در برخی شهرها بازنشستگان نتوانند در زمان مشخصی وارد سایت شوند و کمی دیرتر باید تلاش کنند، اما به طور کلی سیستم ثبت نام وام باز و مستمری بگیران واجد شرایط است. می توانید 30 میلیون تومان وام بگیرید.

ایاوجی در خصوص قسط وام و شرایط دریافت آن توضیح داد: طبق مصاحبه قبلی آقای مرتضوی تا امروز دو مرحله از وام ضروری بازنشستگان کارگری پرداخت شده است. در هر مرحله 48000 بازنشسته درخواست وام داده اند. سایت ثبت نام مرحله سوم وام هم اکنون باز است و بازنشستگان می توانند ثبت نام کنند. البته بازنشسته برای ثبت نام باید شرایط اعلام شده را داشته باشد; ثبت نام وام ضروری مشروط به شرایطی از قبیل عدم استفاده از تسهیلات بانک رفاه در سه سال اخیر، سن مستمری بگیر بیش از ۷۷ سال، تلفن همراه به نام شخص، حقوق بانک رفاه و بدون بدهی بانکی معوق.

با وجود این شرایط سخت، قرعه کشی همچنان برگزار خواهد شد. یعنی به همه ذینفعان و واجدین شرایط وام ضروری تعلق نمی گیرد. عیوضی در این خصوص می گوید: معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی سایتی برای ثبت نام وام دارد که قرعه کشی در آن برگزار می شود، اما معمولا بازنشستگانی که در سایت مراکز بازنشستگی ثبت نام می کنند به ترتیب صف می کشند و در اختیار همه قرار می گیرد. لیستی بر اساس نوبت شما وام اعطا می شود.

به گفته این عضو بازنشسته صنفی، تا پایان سال باید به نزدیک به 200 هزار بازنشسته وام ضروری پرداخت شود و تا امروز تنها دو مرحله وام هر کدام به 48 هزار بازنشسته پرداخت شده است.

«تناسب» و حکم آن یکی دیگر از دغدغه های جدی بازنشستگان است; بازنشستگان تامین اجتماعی می گویند چرا بر خلاف سایر بازنشستگان ماهیانه یک میلیون تومبا در مانده حساب نمی شدیم؟ چرا این روزها اخباری مبنی بر صدور احکام بازنشستگان دولتی به گوش می رسد و قرار است احکام جدید آنها صادر شود اما خبری از ما نیست؟

عیوضی درباره مناسب سازی و جلساتی که در روزها و هفته های اخیر با مدیران سازمان تامین اجتماعی برگزار شده است. وی می گوید: آنچه کارگران بازنشسته از تناسب می خواستند تا حدودی با مصوبه مجلس در این خصوص مغایرت دارد. درخواست کردیم همسان سازی به گونه ای انجام شود که همه بازنشستگان اعم از حداقل دستمزد و سایر رده ها از مزایای آنها بهره مند شوند و برای همه بازنشستگان تسهیلات ارائه شود. در نهایت مجلس با پیگیری های انجام شده طرح دو فوریتی را به ایشان داد که امیدواریم با سرعت بیشتری انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کارها تا پایان سال تکمیل می شود یا خیر؟ وی گفت: تناسب تکلیف برنامه هفتم از اوایل سال 1403 است و باید از فروردین اجرا می شد. باید انجام شود و با توجه به اینکه وزیر کار جناب آقای میدری اعلام کرده است که منابع کافی برای تامین اجتماعی در نظر گرفته شده و معاون اول رئیس جمهور نیز اعتباراتی را برای این منظور اختصاص داده است انشالله به زودی در واقع به زودی شاهد صدور احکام مستمری بگیران و پرداخت معوقات خواهیم بود.

این فعال صنفی در پایان گفت: در این مدت کانون عالی بازنشستگان و اتحادیه های بازنشستگان نظارت های زیادی انجام داده اند. خوشبختانه تا امروز منابعی برای تامین اجتماعی گرفته شده است که امیدواریم به زودی شاهد صدور احکام جدید قانونی برای بازنشستگان باشیم.


  • تصمیم گرفته شده سود سپرده های بانکی کاهش یابد، تکلیف سپرده های مردم چه می شود؟

–>

–>

دیگران در حال خواندن هستند

  • قیمت گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون / قیمت ارزان ترین و گران ترین گوشی های محبوب بازار

  • اعلام مبلغ عیدی کارگران 1403 + جدول مشروح عیدی کارگران

  • تقویم نجومی امروز جمعه 27 مهر 1403 / تقویم همسران امروز

  • فال حافظ امروز فال حافظ آنلاین با معنی جمعه بیست و هفتم بیشتر 1403

  • ویدئو فیلم پیکر شهید یحیی سنور منتشر شد + هشدار! حاوی صحنه های دلخراش

  • تصمیم گرفته شده سود سپرده های بانکی کاهش یابد، تکلیف سپرده های مردم چه می شود؟

  • فال قهوه امروز جمعه بیست و هفتم بیشتر 1403 | قهوه خود را بنوشید و سپس ثروتمند شوید.

ادامه مطلب

  • خبر بد برای کارگران بازنشسته

  • اخبار مهم تامین اجتماعی برای بازنشستگان و مستمری بگیران

  • میزان اقساط و شرایط دریافت وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان.

  • آغاز ثبت نام جدید وام بازنشستگان؛ زمان و شرایط دریافت وام 30 میلیونی.

رسانه های دیگر

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.