افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

تفنگ لیزری برای از بین بردن باکتری های دندان!

  • کد خبر : 236732
تفنگ لیزری برای از بین بردن باکتری های دندان!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش ایسنا، بیوفیلم ها ساختارهایی هستند که باکتری ها برای محافظت از خود در برابر گزش داروها و عوامل ضد باکتری در آن ها پنهان می شوند و اخیراً مریم حاج فتحعلیان و همکارانش در دانشگاه پنسیلوانیا با استفاده از نانوذرات و لیزر استفاده می کنند. ، ابزاری […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش ایسنا، بیوفیلم ها ساختارهایی هستند که باکتری ها برای محافظت از خود در برابر گزش داروها و عوامل ضد باکتری در آن ها پنهان می شوند و اخیراً مریم حاج فتحعلیان و همکارانش در دانشگاه پنسیلوانیا با استفاده از نانوذرات و لیزر استفاده می کنند. ، ابزاری برای از بین بردن بیوفیلم های ارائه شده توسعه داده اند.

یافته‌های اخیر این محققان نشان می‌دهد که ترکیب نور لیزر و نانوذرات طلا که با نوعی قند پوشانده شده‌اند، می‌تواند به سرعت تجمع باکتری‌ها به نام بیوفیلم را از بین ببرد. این تخریب بیوفیلم ها که باعث ایجاد حفره و عفونت زخم می شود بدون نیاز به آنتی بیوتیک انجام می شود. این گروه یافته های خود را روی موش ها آزمایش کرده اند.

این گروه نشان دادند که این روش موثرتر از ضدعفونی کننده ها و مواد ضد باکتریایی در تخریب بیوفیلم ها عمل می کند. در حالی که حفره ها تقریبا نیمی از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهند، زخم های دهان نیز یکی از شایع ترین مشکلات در جهان محسوب می شوند.

مفهوم بیوفیلم به جمعیتی از باکتری ها اطلاق می شود که با ترشح یک ماده چسب مانند برای مقاومت در برابر عوامل ضد باکتری، سپری در اطراف خود ایجاد می کنند. بیوفیلم‌ها در بدن انسان مشکل‌ساز هستند و با تاخیر در روند بهبود زخم‌ها را تهدید جدی می‌کنند.

با این پلتفرم می توانید بیوفیلم ها را بدون نیاز به آنتی بیوتیک از بین ببرید. علاوه بر این، این روش به بیمارانی که به آنتی بیوتیک ها حساسیت دارند کمک می کند.

به گزارش ستاد نانو، مریم حاج فتحعلیان و همکارانش با محصور کردن کره های طلا در قفس های مولکولی ابزاری ساختند که می توان از آن برای از بین بردن بیوفیلم ها استفاده کرد. روی سطح این قفس مولکولی، محققان دکستران را قرار دادند که نوعی قند است که اغلب در ساختار بیوفیلم ها استفاده می شود.

با این لایه قند می توان از پیوستن این ساختار مولکولی به بیوفیلم اطمینان حاصل کرد. تابش لیزر نانوذرات باعث درخشش آنها می شود و بخشی از این نور به گرما تبدیل می شود که می تواند با روش فتوترمال بیوفیلم ها را از بین ببرد.

طلا یک ماده ایده آل برای نوردرمانی است، زیرا به راحتی نور را به گرما تبدیل می کند و به دلیل اینکه غیر سمی است.

محققان نانوذرات فتوترمال خود را بر روی دندان‌ها و زخم‌های موش آزمایش کردند و نتایج امیدوارکننده‌ای به دست آمد. لیزر مادون قرمز تمام پلاکت های باکتریایی را از بین برد.

227227

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=236732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.