افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

تفاوت کابل 250 هزار تومانی با کابل 6 میلیون تومانی آیفون! / عکس

  • کد خبر : 112992
تفاوت کابل 250 هزار تومانی با کابل 6 میلیون تومانی آیفون!  / عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل سرانجام امسال تسلیم شد و پس از 11 سال پورت اختصاصی لایتنینگ خود را رها کرد. کاربران آیفون اکنون می توانند از کابل های مشابه گوشی های اندرویدی موجود در بازار استفاده کنند. این پیشرفت به این معنا نیست که کابل‌های USB-C اپل ارزان شده‌اند. برای آیفون 15 قیمت این […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل سرانجام امسال تسلیم شد و پس از 11 سال پورت اختصاصی لایتنینگ خود را رها کرد. کاربران آیفون اکنون می توانند از کابل های مشابه گوشی های اندرویدی موجود در بازار استفاده کنند.

این پیشرفت به این معنا نیست که کابل‌های USB-C اپل ارزان شده‌اند. برای آیفون 15 قیمت این کابل شارژ 129 دلار تعیین شده است. اما چرا باید 129 دلار (بیش از 6 میلیون تومان) برای کابل شارژ هزینه کرد، در حالی که می توان کابل های شارژ مشابه را با قیمت های بسیار پایین تری خریداری کرد؟

استانداردهای مختلف بر سرعت داده ها و قابلیت های شارژ نظارت می کنند که در نتیجه کابل های متنوعی متناسب با نیازهای دستگاه های خاص ایجاد می شود. این استانداردهای بی‌شماری به این معناست که همه کابل‌های USB-C یکسان ساخته نمی‌شوند، حتی اگر از نظر فنی هدف یکسانی را داشته باشند.

برای نشان دادن این تفاوت‌ها، شرکت تحقیقاتی فناوری Lumafield تصمیم گرفت عمیق‌تر کند. آنها از اسکنرهای اشعه ایکس برای بررسی آنچه در داخل انواع کابل‌های USB-C وجود دارد، از کابل‌های ارزان قیمت که کمتر از پنج دلار قیمت دارند تا کابل بسیار گران‌قیمت اپل، استفاده کردند.

کابل شارژ 5 دلاری؛ ابتدایی اما کار کرد.

محققان داخل کابل USB-C را بررسی کردند که با یک شارژر متوسط ​​60 واتی حدود 5 دلار قیمت دارد. در نگاه اول سرعت انتقال اطلاعات 10 گیگابیت بر ثانیه است. اما وقتی لومافیلد از نزدیک نگاه کرد، داستان متفاوتی را کشف کرد.

تفاوت کابل 250 هزار تومانی با کابل 6 میلیون تومانی آیفون!  / عکس

ساختار داخلی مینیمالیستی بود. پین‌ها و محفظه‌های رابط در داخل محفظه پلاستیکی بدون هیچ گونه محافظی شناور بودند. از هشت پین، فقط نیمی فعال بودند که مستقیماً به سیم ها لحیم شده بودند. برخلاف ادعاها، این کابل با توجه به طراحی خود، تنها می تواند حداکثر سرعت 480 مگابیت بر ثانیه و بدون پشتیبان گیری داشته باشد، اگر تنها یکی از این پایه ها آسیب ببیند، کل کابل بی استفاده می شود.

کابل شارژ 129 دلاری؛ شگفتی مهندسی

تفاوت کابل 250 هزار تومانی با کابل 6 میلیون تومانی آیفون!  / عکس

از سوی دیگر، کابل اپل 129 دلار قیمت دارد. اپل قول داده است که سرعت انتقال اطلاعات این کابل بسیار سریع است و می تواند اطلاعات را تا 40 گیگابیت در ثانیه انتقال دهد.

تفاوت کابل 250 هزار تومانی با کابل 6 میلیون تومانی آیفون!  / عکس

با کندن لایه ها، اسکن ها یک پوشش فولادی مقاوم با 24 پین مستقل روی 10 سیم را نشان می دهند. ده تا از این کابل ها به صورت کواکسیال شیلد شده اند و هر یک از آنها با دقت به مجموعه PCB پیچیده لحیم شده اند. برای اطمینان از دوام، یک واشر ضد فشار کل مجموعه را در بر می گیرد.

آبنما: علم ترکیبی

۲۲۷۲۲۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=112992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.