افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

تفاوت بین قهوه روست تیره و روست روشن؛ کدام سالم تر است؟

  • کد خبر : 157935
تفاوت بین قهوه روست تیره و روست روشن؛  کدام سالم تر است؟

قهوه خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و برای مشکلاتی مانند التهاب مزمن، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های مزمن کبد، دیابت و سرطان مفید است. با این حال، ممکن است از خود بپرسید که آیا قهوه برشته تیره یا برشته روشن سالم تر است. رست های مختلف قهوه دارای سطوح مختلف آنتی اکسیدان، […]

قهوه خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و برای مشکلاتی مانند التهاب مزمن، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های مزمن کبد، دیابت و سرطان مفید است. با این حال، ممکن است از خود بپرسید که آیا قهوه برشته تیره یا برشته روشن سالم تر است. رست های مختلف قهوه دارای سطوح مختلف آنتی اکسیدان، خواص ضد التهابی و اسیدیته هستند. برای مثال قهوه برشته تیره اسیدیته کمتری دارد و قهوه برشته روشن دارای آنتی اکسیدان بیشتری است. در زیر با روست یا برشته کردن قهوه و تفاوت انواع قهوه از نظر اسمارتک نیوز برشته شدن بیشتر آشنا خواهیم شد.

بو دادن یا برشته کردن قهوه به چه معناست؟

برشته کردن یا برشته کردن قهوه یک فرآیند حرارتی است که عطر و طعم دانه های قهوه سبز را نشان می دهد. قهوه سبز نیز عطر و طعم خوبی دارد اما این نوشیدنی بدون بو دادن دانه ها تهیه می شود. بو دادن دانه های قهوه باعث تغییرات شیمیایی در آنها می شود زیرا دانه ها به سرعت به دمای بسیار بالایی می رسند. دمای بالا ترکیب دانه های قهوه را تغییر می دهد. این تغییر شیمیایی بر عطر، طعم و خواص آنتی اکسیدانی قهوه تأثیر می گذارد.

انواع روست یا برشته قهوه

1. کباب سبک

قهوه روست روشن به رنگ قهوه ای روشن است و طعم ملایمی دارد و بدون روغن روی سطح دانه ها است. برشته کردن سبک در صنعت قهوه تخصصی برای ایجاد طعم های خاص تر رایج است. این قهوه ها معمولا اسیدیته تازه، باد ملایم و طعمی تازه دارند. بدن احساسی است که قهوه در دهان ایجاد می کند یا بافت و غلظت قهوه.

این روش برشته کردن، ویژگی های اصلی قهوه را بیش از هر روش دیگری برجسته می کند. قهوه روست لایت معمولاً به دمای داخلی 350 تا 400 اسمارتک نیوز فارنهایت (177 تا 204 اسمارتک نیوز سانتیگراد) می رسد. این دانه ها به سختی به چیزی می رسند که ما آن را ترک اول می نامیم. اولین کراکل مرحله ای است که در آن بخارات از داخل دانه ها آزاد می شود و دیواره بیرونی را می شکند و صدایی شبیه “ترک” ایجاد می کند. نام های دیگر قهوه لایت روست دارچین، نیم شهر و شهر لایت است.

2. کباب متوسط

قهوه متوسط ​​روست به رنگ قهوه ای متوسط ​​است و سطح آن معمولا چرب نیست. این قهوه ها اسیدیته و باد متوسطی دارند. برشته کردن قهوه به میزان زیاد بسیاری از طعم های اصلی قهوه را حفظ می کند، اما برخی از نت های رست سبک تر و بکرتر را از دست می دهد. روست‌کننده‌های مخصوص قهوه، رست متوسط ​​را دوست دارند، زیرا در بین قهوه‌خورهای معمولی محبوبیت بیشتری نسبت به رست سبک دارد. این قهوه ها اسیدیته و شدت کمتری دارند، اما همچنان می توانند طعم طبیعی قهوه را ارائه دهند.

قهوه های متوسط ​​روست به دمای 400 تا 430 اسمارتک نیوز فارنهایت (204 تا 221 اسمارتک نیوز سانتیگراد) می رسند و معمولاً کمی بیشتر از کراک اول برشته می شوند، اما نه به اندازه کراک دوم. نام های دیگر این قهوه عبارتند از:

  • کباب معمولی (کباب معمولی);
  • باربیکیو آمریکایی;
  • باربیکیو شهری (باربیکیو شهری);
  • صبحانه.

3. کباب تیره متوسط

رنگ این قهوه قهوه ای تیره و معمولا سطحی روغنی دارد. این قهوه ها دارای اسیدیته کم، عطر قوی و طعم تلخ تر هستند. قهوه هایی که تا این مرحله برشته می شوند، معمولاً ویژگی های اصلی دانه های قهوه را حفظ نمی کنند، اما این بدان معنا نیست که این قهوه ها بی مزه و نامطلوب هستند. برخی از قهوه‌های رست تیره طعم‌های شکلاتی، آجیلی و کاراملی دارند.

قهوه برشته تیره برای مدت طولانی بهترین قهوه بود که عمدتا به دلیل کیفیت پایین قهوه در گذشته بود. روست‌کننده‌ها طعم‌های کمتر مطلوب را از قهوه‌های با کیفیت پایین حذف می‌کنند تا طعم‌های عمیق‌تر، یکنواخت‌تر و مطلوب‌تری به دست آورند. این روش برای قهوه های بی کیفیت خوب بود اما با افزایش کیفیت قهوه دیگر نیازی به آن نیست. امروزه هدف از روست های تخصصی حذف طعم های بد نیست، بلکه دستیابی به طعم های عمیق تر و تلخ تر است.

این قهوه ها به دمای 430 تا 450 اسمارتک نیوز فارنهایت (221 تا 232 اسمارتک نیوز سانتیگراد) می رسند و معمولاً تا کراک دوم و گاهی کمی طولانی تر برشته می شوند. نام های دیگر این کباب کباب کامل شهر و کباب وین است.

4. کباب تیره

کباب فرانسوی، کباب ایتالیایی، کباب کنتیننتال، کباب اسپرسو و کباب نیواورلئان همگی بسیار تیره و اغلب سیاه مانند شب هستند و سطحی بسیار چرب و روغنی دارند. قهوه هایی که تا به حال برشته شده اند هیچ یک از ویژگی های اصلی خود را حفظ نمی کنند و معمولا طعم قهوه سوخته را دارند.

روست‌کننده‌های تخصصی هرگز قهوه‌های گران‌قیمت و با دقت انتخاب شده‌شان را تا این حد برشته نمی‌کنند، زیرا قهوه‌های با طعم عالی را هدر می‌دهند. بهتر است قهوه‌هایی به این تیره نخرید، مگر اینکه بخواهید طعم زغال مایع را داشته باشید.

طعم قهوه

انواع روست قهوه از نظر طعم و شیرینی نیز متفاوت است. قهوه‌های روست روشن و متوسط ​​ملایم‌تر هستند، در حالی که قهوه‌های روست تیره طعم قوی‌تر و تلخ‌تری دارند. قهوه های برشته تیره تلخ ترین طعم را دارند.

انواع قهوه و خصوصیات آنها

نوع قهوه

اسیدیته

فعالیت آنتی اکسیدانی

کافئین

طعم

سبز

دارای (اسیدیته بالاتر) دارای (بیشترین) قهوه کمتر برشته شده ملایم
کباب سبک دارد دارد کمی بیشتر از کباب تیره ملایم
کباب متوسط دارد دارد کمی بیشتر از Literust قوی تر از Lite Rust
کباب تیره متوسط دارد دارد قوی، تلخ و شیرین
کباب تیره دارای (اسیدیته کمتر) کمتر دارد) کمتر از یک روست سبک اما بیشتر از یک قهوه سبز قوی، تلخ

چرا بو دادن قهوه در همه جا یکسان نیست؟

نامگذاری انواع روست قهوه بسیار کمی استاندارد شده است. اگر به فروشگاه بروید و یک قهوه برشته شده روشن از قفسه بخرید، احتمالاً دانه های تیره تری نسبت به آنچه که اکثر دستگاه های برشته قهوه تخصصی می فروشند، خواهد داشت. دلایل این وضعیت گیج کننده عبارتند از:

  • کیفیت دانه های قهوه روز به روز افزایش می یابد و این امر یافتن دانه های قهوه با طعم های استثنایی را آسان تر می کند.
  • برشته‌ها لزوماً نباید طعم بد را بپوشانند. در واقع، رست های تیره برای پوشاندن طعم های کم کیفیت طراحی شده اند، اما با افزایش کیفیت قهوه، این دیگر ضروری نیست.
  • کباب های سبک تر طعم های پیچیده تری دارند. اکنون که روست‌کننده‌ها می‌توانند برشته‌های سبک‌تری را بدون ایجاد طعم‌های بد به دست آورند، آنها در حال کشف راه‌های جدیدی برای نشان دادن طعم‌های وحشی و متمایز دانه‌های قهوه با کیفیت بالا هستند.

این بدان معنی است که ترازو می تواند از تیره به متوسط ​​و از روشن به روشن تر شود و در عین حال طعم قهوه بهتر می شود. این حالت اگرچه گیج کننده است، اما خوب است زیرا به این معنی است که قهوه با گذشت زمان طعم بهتری دارد.

چه نوع نان تست سالم تر است؟

مزایای قهوه برشته شده روشن در مقایسه با رست تیره به آنچه می خواهید از فنجان قهوه خود دریافت کنید بستگی دارد. فاکتورهای سلامت قهوه شامل آنتی اکسیدان ها، خواص ضد التهابی و اسیدیته است.

1. آنتی اکسیدان ها

قهوه لایت روست از نظر میزان پلی فنول برتر است. (پلی فنل ها نوعی آنتی اکسیدان هستند که پس از فرآیند برشته کردن باقی می مانند.) بر اساس برخی تحقیقات، هر چه دانه های قهوه طولانی تر برشته شوند، پلی فنول های کمتری باقی می مانند. اگرچه قهوه روست روشن دارای پلی فنل های بیشتری است، قهوه برشته تیره فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری دارد، زیرا فعالیت آنتی اکسیدانی با اسمارتک نیوز برشته شدن افزایش می یابد. به عنوان مثال، قهوه به شدت برشته شده دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به قهوه کم بو داده است. فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتر ممکن است کمبود پلی فنول در قهوه بو داده تیره را جبران کند.

2. خاصیت ضد التهابی

بر اساس تحقیقات انجام شده، قهوه روست روشن در مقایسه با قهوه تیره دارای اثرات ضد التهابی بیشتری است و همچنین قهوه برشته شده روشن دارای بیشترین فعالیت آنتی اکسیدانی است که با سایر یافته ها در مورد قهوه برشته تیره و فعالیت آنتی اکسیدانی آن تناقض دارد. البته باید در نظر داشته باشید که محققان این آزمایش را بر روی کشت سلولی انجام دادند نه انسان. به گفته دکتر Sampath Parthasarathy، همکار سابق پژوهشی در دانشگاه مرکزی فلوریدا، محققان باید این نتایج را در آزمایشات انسانی ببینند. دکتر پارتاساراتی توضیح می دهد: «ما می دانیم که آنتی اکسیدان ها از ما در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کنند. همچنین می دانیم که التهاب اساس بسیاری از بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی، سرطان و بیماری های عصبی مانند آلزایمر است. اما این بیماری ها پیشرونده هستند و در یک دوره زمانی طولانی بروز می کنند. “شما نمی توانید مزایای طولانی مدت را در یک مطالعه آزمایشگاهی ببینید.”

3. اسیدیته

برخی از دوستداران قهوه قهوه بدون کافئین می نوشند یا به طور کلی از این نوشیدنی اجتناب می کنند. گاهی اوقات کافئین باعث تحریک معده یا سوزش سر دل ناشی از ترشح اسید معده می شود. محققان همچنین انواع بو دادن را بر اساس اسیدیته مقایسه کرده اند. بر اساس برخی شواهد، قهوه های برشته تیره نسبت به قهوه های برشته شده متوسط، ترشح اسید معده کمتری دارند. بنابراین قهوه برشته تیره برای معده بهتر است.

4. محتوای کافئین

بسیاری از مردم تصور می کنند که قهوه رست تیره به دلیل طعم قوی تر، کافئین بیشتری دارد. اما در واقعیت، قهوه برشته تیره و قهوه روست روشن تقریباً به یک اندازه کافئین دارند. در یک مطالعه، ترکیب قهوه عربیکا مورد بررسی قرار گرفت و محتوای کافئین در برشته های روشن، متوسط ​​و تیره مشخص شد. در هر سه نوع برشته، محتوای کافئین حدود 1٪ بود، اگرچه محتوای کافئین در رست های متوسط ​​و سبک کمی بیشتر بود.

این تفاوت جزئی به اندازه گیری ها نیز مربوط می شود. دانه های برشته روشن تر از دانه های برشته تیره تر است، بنابراین هر دانه کمی کافئین بیشتری دارد. اندازه گیری با قاشق (بر اساس حجم) نشان دهنده تراکم یا تراکم دانه ها نیست، در حالی که اندازه گیری با وزن (بر اساس جرم) نشان دهنده تراکم دانه ها است. بنابراین، 1 قاشق غذاخوری دانه برشته روشن ممکن است 70 میلی گرم کافئین داشته باشد، در حالی که کافئین موجود در 1 قاشق غذاخوری دانه های برشته تیره 65 میلی گرم است. بنابراین، کافئین موجود در 5 قاشق غذاخوری قهوه برشته شده روشن در مقایسه با 5 قاشق غذاخوری قهوه روست تیره کمی بیشتر است.

نتیجه

قهوه فواید زیادی برای سلامتی دارد و در پیشگیری از بیماری های مزمن مفید است. البته بین انواع کباب ها از نظر محتوای آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و اسیدی تفاوت هایی وجود دارد. در نهایت، نوع قهوه ای که انتخاب می کنید به طعم و بویی که ترجیح می دهید و خواصی که از قهوه انتظار دارید بستگی دارد و نمی توان گفت کدام بهتر و سالم تر است.


نحوه خرید: مجموعه صوتی اعتماد به نفس و کمرویی

بیاموزید که چگونه اعتماد به نفس به دست آورید و کمرویی را کنار بگذارید تا از موفقیت جدید خود لذت ببرید.


هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کرد. اطلاعات بیشتر
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=157935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.