افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 2 October , 2024
0

تفاوت بین عملیات قول صادقانه 1 و 2. از نوع موشک تا برد اهداف – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 383008
تفاوت بین عملیات قول صادقانه 1 و 2. از نوع موشک تا برد اهداف – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، عرب نیوز 21 در گزارشی نوشت: ایران شب گذشته در پاسخ به ترور اسماعیل با نزدیک به 200 فروند موشک بالستیک به مواضع و فرودگاه های نظامی در سرزمین های اشغالی حمله کرد. هانیه و سید حسن نصرالله و بر اساس اصل دفاع از خود و حفظ امنیت کشور مورد حمله […]

به گزارش خبرگزاری مهر، عرب نیوز 21 در گزارشی نوشت: ایران شب گذشته در پاسخ به ترور اسماعیل با نزدیک به 200 فروند موشک بالستیک به مواضع و فرودگاه های نظامی در سرزمین های اشغالی حمله کرد. هانیه و سید حسن نصرالله و بر اساس اصل دفاع از خود و حفظ امنیت کشور مورد حمله قرار گرفت.

آسمان از اکتبر گذشته همیشه آویو پر از موشک است و میلیون ها صهیونیست به پناهگاه ها می گریزند. واکنش ایران در آوریل گذشته در چارچوب عملیات صادق 1 از چند جهت با عملیات شب گذشته متفاوت است.

سلاح های مورد استفاده در 2 عملیات.

در دوهفته آخر فروردین ماه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از عملیات ترکیبی خبر داد وزوز و در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ساختمان کنسولگری این کشور در دمشق اقدام به شلیک موشک کرد. این عملیات با استفاده از ده ها موشک و پهپاد برای هدف قرار دادن مواضع خاصی در سرزمین های اشغالی انجام شد.

در این حمله از هواپیماهای بدون سرنشین از «شهید پیشرفته» استفاده شد، بنابراین حداقل 185 فروند شهید، 136 پهپاد انتحاری، 36 موشک کروز و 110 موشک زمین به زمین خیبر استفاده شد.

این موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین پس از مدت زمان قابل توجهی به سرزمین های اشغالی رسیدند اما در عملیات صادق 2 موشک های ایران خیلی سریع به سرزمین های اشغالی رسیدند. در این عملیات، ایران برای اولین بار از موشک های مافوق صوت فاتح استفاده کرد.

این موشک‌ها یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای صنعت نظامی ایران است که در ژوئن 2023 در رژه نظامی با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور فقید ایران رونمایی شد.

موشک فاتح سرعت بسیار بالایی دارد و توسط کارشناسان مرکز صنایع هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی شده است.

نتایج عملیات قول صادقانه.

در عملیات صادق 1، پدافند هوایی رژیم صهیونیستی با کمک برخی از کشورهای منطقه توانست چندین موشک را ساقط کند. هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی را رهگیری کنید.

این در حالی است که در عملیات شب گذشته سامانه موشکی رژیم صهیونیستی موفق به رهگیری موشک های ایرانی نشد و شاهد اصابت ده ها و صدها موشک به سرزمین های اشغالی بودیم. رسانه های غربی گزارش می دهند که یک موشک در نزدیکی مقر موساد در این کشور فرود آمده است همیشه آویو آنها گزارش کردند

همانند عملیات صادق 1، این بار نیز برخی از کشورهای عربی اردن به همراه آمریکا، فرانسه و انگلیس برای رهگیری موشک های ایران به کمک رژیم صهیونیستی آمدند.

دامنه اهداف عملیات را گسترش دهید.

آوریل گذشته خبرگزاری های ایران اعلام کردند که نیروهای این کشور موفق به انهدام پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی در این کشور شده اند نقف هدف با موشک های خیبر این پایگاه همان پایگاهی بود که جنگنده های رژیم صهیونیستی برای حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق از آنجا بلند شدند.

در آن زمان ارتش اسرائیل اعتراف کرد که فرودگاه نظامی این رژیم مورد حمله قرار گرفته است.

این در حالی است که در عملیات صادق 2 موشک های ایرانی به چندین مواضع در شمال و جنوب سرزمین های اشغالی اصابت کرده و به اهداف مورد نظر اصابت کردند. مقامات ایرانی بر سه پایگاه اصلی هوایی و مقر موساد از جمله پایگاه تاکید کردند نفتا و محل اجتماع رزمندگان اف 35 در کنار مخازن واقع در محور ما نمی خواهیم خطاب شده است

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.