افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

تفاوت بین زیتون سبز و سیاه چیست؟

  • کد خبر : 352891
تفاوت بین زیتون سبز و سیاه چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوززیتون بخشی ضروری از غذاهای مدیترانه ای است، چه به عنوان پیش غذا و چه به عنوان یک ماده اصلی خوشمزه در سالاد یا پیتزا. به گفته مرکز تغذیه فدرال آلمان، اگرچه ممکن است برخی افراد زیاد اهمیتی به سیاه یا سبز بودن زیتون روی میزشان ندهند، نمی توان انکار کرد […]

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوززیتون بخشی ضروری از غذاهای مدیترانه ای است، چه به عنوان پیش غذا و چه به عنوان یک ماده اصلی خوشمزه در سالاد یا پیتزا. به گفته مرکز تغذیه فدرال آلمان، اگرچه ممکن است برخی افراد زیاد اهمیتی به سیاه یا سبز بودن زیتون روی میزشان ندهند، نمی توان انکار کرد که تفاوت زیادی در طعم و بافت بین این دو وجود دارد.

زیتون تیره میوه ای است که اجازه داده شده مدت بیشتری روی درخت برسد. اصولاً زیتون سیاه زیتون سبزی است که تقریباً سیاه می شود. این امر باعث شده تا طعم غنی زیتون همراه با این تغییر رنگ افزایش یابد. با این حال، جمع آوری و پردازش زیتون های تیره پیچیده تر است، زیرا نمی توان آن ها را از درخت چید، اما باید تا زمانی که پوست آن ترکیده شود، با دست چیده شوند، به همین دلیل قیمت آن ها در بازار بیشتر است.

به گفته کارشناسان مرکز تغذیه آلمان، بهترین راه برای نگهداری زیتون تیره، نگهداری آن در روغن زیتون فوق بکر است، زیرا این روغن طعم منحصر به فرد آن را افزایش می دهد.

با این حال، کارشناسان توصیه می کنند در هنگام خرید زیتون سیاه احتیاط کنید. زیرا ممکن است آنقدرها که به نظر می رسد معتبر نباشند. بررسی لیست مواد تشکیل دهنده زیتون های سیاه ترشی آب نمک روشی مفید برای تایید اعتبار زیتون ها است. زیرا گاهی برای تیره شدن رنگ زیتون سبز به گلوکونات آهن اضافه می شود و با تیره شدن مصنوعی رنگ زیتون سبز باعث ایجاد مشکلاتی در سلامتی می شود.

در مورد زیتون سبز، وقتی تازه از درخت می‌آید، ویژگی سخت و تلخی دارد و در حالت طبیعی قابل خوردن نیست. برای استفاده صحیح از آن باید تلخی آن را با غوطه ور کردن آن در محلول آب نمکی که چندین بار تغییر داده است، از بین ببرید. برای بهبود طعم آن، می توانید سرکه و ادویه هایی مانند آویشن، پونه کوهی یا سیر اضافه کنید. زیتون سبز بدون هسته اغلب با مواد پرکننده مختلف مانند سیر، بادام و فلفل سرو می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=352891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.