افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

تفاهم نامه گمرکی ایران و ترکمنستان برای افزایش همکاری های گمرکی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 343827
تفاهم نامه گمرکی ایران و ترکمنستان برای افزایش همکاری های گمرکی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و مدیرکل گمرکات و مقاصد ایران. خدای مقدس همتای ترکمنستانی وی امروز در تهران دیدار و در خصوص گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف گفتگو کرد. رضوانی فر با ابراز خرسندی از افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور، از مبادله یک میلیون و 400 […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و مدیرکل گمرکات و مقاصد ایران. خدای مقدس همتای ترکمنستانی وی امروز در تهران دیدار و در خصوص گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف گفتگو کرد.

رضوانی فر با ابراز خرسندی از افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور، از مبادله یک میلیون و 400 هزار تن کالا به ارزش 450 میلیون دلار در سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به اینکه نشست های مشترک دوجانبه و فرامرزی نقش موثری در افزایش حجم مبادلات تجاری خواهد داشت، خواستار تعیین زمان بندی و ادامه برگزاری این نشست های مشترک شد.

رئیس گمرک ایران ظرفیت کافی و وجود 4 مرز فعال بین دو کشور را برشمرد و تصریح کرد: افزایش ظرفیت پذیرش کامیون و همکاری برای افزایش حجم مبادلات به ویژه در مرز سرخس. روانی صدور روادید برای بازرگانان، تبادل الکترونیکی اسناد و افزایش ساعات کاری نقش موثری در افزایش حجم مبادلات و تسهیل تجارت دارد.

هدف خدای مقدس رئیس گمرک ترکمنستان در این نشست از توسعه مبادلات تجاری طرفین در سال های اخیر استقبال کرد و از رشد مبادلات تجاری کشورش با ایران خبر داد.

وی خواستار تبادل تجربیات و توسعه همکاری های آموزشی بین گمرکات دو کشور شد که مورد استقبال رئیس کل گمرک ایران قرار گرفت و گفت: مرزهای دو کشور ظرفیت بالایی دارد و گمرکات ترکمنستان از ظرفیت های بالایی برخوردار است. 24 ساعته آماده ارائه خدمات در مرز سرخس می باشد.

بنابراین بر اساس این گزارش، در این نشست همچنین مقرر شد ظرف یک ماه آینده نشست های کارشناسی بین دو کشور برگزار شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=343827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.