افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

تفاهم نامه همکاری برای ارتقای سطح تولید و صادرات گیاهان دارویی امضا شد

  • کد خبر : 303509
تفاهم نامه همکاری برای ارتقای سطح تولید و صادرات گیاهان دارویی امضا شد

به گزارش بازار، کمیسیون کشاورزی خانه ایران، مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب و اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی در راستای شناسایی و تقویت توان تولیدی و صادراتی ایران، تفاهم نامه همکاری امضا کردند حومه شهر از گیاهان دارویی پیش از امضای این تفاهم نامه، در نشستی با حضور سران سه کشور، لزوم توجه به […]

به گزارش بازار، کمیسیون کشاورزی خانه ایران، مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب و اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی در راستای شناسایی و تقویت توان تولیدی و صادراتی ایران، تفاهم نامه همکاری امضا کردند حومه شهر از گیاهان دارویی

پیش از امضای این تفاهم نامه، در نشستی با حضور سران سه کشور، لزوم توجه به این موضوع برای افزایش سطح تولید و صادرات گیاهان دارویی که یکی از مزیت های بخش کشاورزی ایران است، تشریح شد. بخش ها

در این راستا به مطالعات انجام شده توسط مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب طی 3 سال گذشته اشاره شد و هدف آن شناسایی و کسب اطلاعات جدید در مورد گیاهان دارویی کشور است. بر اساس گزارش ارائه شده توسط بهزاد فکاری، رئیس گروه اقتصادی مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب، طی بررسی و با توجه به اینکه اطلاعات و داده های موجود از وضعیت تولید گیاهان دارویی در ایران اندک است. مرکز تصمیم گرفت که دانش انجمن ها و اتحادیه های فعال در این زمینه بیشترین سود را داشته باشد. بدین ترتیب زمینه انعقاد تفاهم نامه مذکور فراهم شد.

در ادامه عباس کشاورز، معاون پژوهشی این مرکز با اشاره به مشکلات آبی در ایران و وضعیت کشت گیاهان دارویی که هم در داخل کشور و هم به طور طبیعی در کشور می رویند، گفت: مطابق با رسالت ذاتی خود، مرکز آسیب شناسی اکسپورتا به مدت 9 سال دستور کار خود را تعیین کرده و به نتایج قابل توجهی دست یافته است. از سوی دیگر، بر اساس داده های موجود متوجه شدیم که صادرات محصولاتی که در شرایط بسیار سخت تولید می کنیم، منابع مالی کافی را در پی ندارد.

وی ادامه داد: در 3 سال گذشته مطالعاتی را در زمینه گیاهان دارویی آغاز کردیم. طبق بررسی های انجام شده به اینجا رسیده ایم که دولت نتوانسته اولویت های حوزه کشاورزی را مشخص کند و از سوی دیگر در شناسایی مشکلات موجود ضعیف عمل کرده است.

کشاورز تصریح کرد: با توجه به عملکرد دولت در بخش کشاورزی و بویژه گیاهان دارویی، بر آن شدیم تا مطالعاتی را که آغاز کرده ایم با همکاری سایر بخش های فعال در حوزه گیاهان دارویی که این بخش را به صورت تخصصی تری دنبال می کنند، تکمیل و غنی کنیم. . .

به گفته آنها حوزه گیاهان دارویی گسترده و ناشناخته است و اطلاعاتی که از این فعالیت داریم بسیار اندک است. بنابراین لازم بود مطالعه در حال انجام به صورت جامع تری ادامه یابد. در مرکز مطالعات معتقدیم که تولید گیاهان دارویی در کشور می تواند منبع خوبی برای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه باشد.

محمدعلی رضایی رئیس کمیسیون کشاورزی خانه ایران از تلاش برای افزایش سهم گیاهان دارویی در تولید ناخالص داخلی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر صادرات گیاهان دارویی در دنیا 200 میلیارد دلار برآورد می شود. و متاسفانه سهم ایران در این حجم صادرات کمتر از نصف است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه در ایران 8 هزار گونه گیاهی وجود دارد، تصریح کرد: اگر قرار است تولید و صادرات گیاهان دارویی را در ایران افزایش دهیم و سهم ایران از بازار جهانی را حداقل به 10 درصد برسانیم، باید صادرات خود را افزایش دهیم. تا 20 درصد. یک میلیارد دلار افزایش دهید.

به گفته این عضو اتاق ایران، باید به بخش خصوصی اعتماد کرد. زیرا با کمک بخش خصوصی می توان سطح تولید و صادرات را به ویژه در بخش کشاورزی توسعه داد.

رضایی ادامه داد: حتی می توانیم از محصولات فراساحلی استفاده کنیم و با کمک آنها ضمن حفظ امنیت غذایی کشور، صادرات را افزایش دهیم و ارز وارد کشور کنیم. با این حال، متأسفانه وقتی صحبت از کشت فراساحلی می شود که از سال 95 مورد توجه جدی تری قرار گرفت، زیرساخت ها و قوانین اساسی همچنان با مشکل مواجه هستند. از این رو کمیسیون کشاورزی خانه ایران و اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی به این نتیجه رسیدند که با همکاری اتاق فکر نسبت به ارتقای سطح تولید و صادرات گیاهان دارویی اقدام و تفاهم نامه همکاری امضا کنند. یکدیگر.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=303509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.