افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

تغییر چهره باورنکردنی عیسی یوسفی پور پس از بیش از 32 سال، بازیگر النگ و دولنگ، عکس و بیوگرافی

  • کد خبر : 232219
تغییر چهره باورنکردنی عیسی یوسفی پور پس از بیش از 32 سال، بازیگر النگ و دولنگ، عکس و بیوگرافی

زندگینامه عیسی یوسفی پور عیسی یوسفی پور متولد 11 دی 1348 در تهران، بازیگر است. وی فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنر و ادبیات است. او کارگردان و نویسنده است، با نقش النگ به شهرت رسید و عروسک گردان است. از کوچه آذری تا عشق وی در محله امامزاده حسن، خیابان فروردین، کوچ آذری […]

زندگینامه عیسی یوسفی پور

عیسی یوسفی پور متولد 11 دی 1348 در تهران، بازیگر است. وی فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنر و ادبیات است. او کارگردان و نویسنده است، با نقش النگ به شهرت رسید و عروسک گردان است.

از کوچه آذری تا عشق

وی در محله امامزاده حسن، خیابان فروردین، کوچ آذری به دنیا آمد. از 11 سالگی به دلیل علاقه ای که به هنر بازیگری داشت برنامه های تئاتر مرا در خانه ارائه می کرد.

شروع فعالیت

در سال 1364 در سن 16 سالگی از طریق مدرسه هنر و ادبیات با برنامه زنگ بیداری شبکه یک مواجه شد و اولین تجربه خود را تجربه کرد و یک سال بعد شروع به فعالیت در تئاتر کرد.

عیسی یوسفی پور1

شهرت با دستبند

در سال 1370 در 22 سالگی با بازی در نقش النگ در نمایشی به نام النگ و دولنگ که در آن با خسرو احمدی همبازی بود به شهرت رسید تا جایی که به گفته خودش هنوز هم گاهی مرا النگ صدا می کند. .

ورود به سینما

او علاوه بر بازیگری، از سال ۱۳۷۲ دستیار کارگردان برنامه صندوق پست بود و در سال ۱۳۵۲ با فیلم کلاه کرزامی و پسر خاله وارد سینما شد.

نویسنده و کارگردان

او به عنوان نویسنده و کارگردان، کار حرفه ای برای کودکان را از سال 1987 آغاز کرد. این برنامه ها شامل کارگردانی و عروسک گردانی برنامه یه کوچه یه خونه در سال 88 و برنامه مدرسه غیرانتفاعی در سال 92 می باشد.

عیسی یوسفی پور ۲

جیگر عروسک گردان

عیسی یوسفی پور که سابقه همکاری موفق با ایرج طهماسب از النگ و دولنگ و سپس با میل باکس و خوله خرزامی را از سال 1370 دارد، اکنون عروسک گردان جیگر است.

بازیگری با موسیقی

آقای یوسفی پور هم اکنون در چندین مجموعه تلویزیونی حضور موفقی دارد و هر از گاهی صدای زیبای خود را با نواختن پیانو تمرین می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=232219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.