افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

تغییر مدل تامین سرمایه می تواند بازار املاک و مستغلات را متحول کند

  • کد خبر : 133738
تغییر مدل تامین سرمایه می تواند بازار املاک و مستغلات را متحول کند

عباسعلی نجار در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: یکی از اصلی ترین راهکارهایی که می تواند رونق و رونق بازار املاک را به همراه داشته باشد مقوله تغییر مدل تامین سرمایه برای ساخت و ساز است. دبیر کانون انبوه سازان استان سمنان افزود: دولت باید بستری را فراهم کند تا انبوه سازان و فعالان کارگری […]

عباسعلی نجار در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: یکی از اصلی ترین راهکارهایی که می تواند رونق و رونق بازار املاک را به همراه داشته باشد مقوله تغییر مدل تامین سرمایه برای ساخت و ساز است.

دبیر کانون انبوه سازان استان سمنان افزود: دولت باید بستری را فراهم کند تا انبوه سازان و فعالان کارگری با درآمدهای مالی خود وارد بازار مسکن و ساختمان شوند.

وی گفت: دولت باید زمین و سایر حمایت ها را از سازندگان انجام دهد و در مقابل تمام هزینه های ساخت و ساز را به سازندگان واگذار کند.

نجار تصریح کرد: در این روش سرمایه گذار درصدی از واحدهای تولیدی را در ازای زمین رایگان در اختیار دولت قرار می دهد و میزان و نسبت تحویل بسته به موقعیت زمین متفاوت است.

این فعال صنعت ساختمان افزود: اگر موقعیت زمین مناسب باشد و ارزش افزوده و سود خوبی برای سازنده بزرگ به همراه داشته باشد، سهم دولت باید بیشتر از تعداد واحدها باشد و از طرفی در صورت نبود مکان، سهم دولت باید بیشتر باشد. جذاب است، ما باید دخالت دولت را کاهش دهیم.

وی گفت: در این روش سرمایه ساز عهده دار تامین سرمایه است و دولت پس از دو سه سال بدون هزینه های کلان صاحب سه خانه و چهار میلیون خانه می شود.

نجار افزود: دولت بخشی از اراضی ملی را به انبوه سازان واگذار می کند و بدون هیچ هزینه ای مالک هزاران واحد مسکونی می شود.

عضو کانون انبوه سازان استان سمنان ادامه داد: دولت می تواند خانه هایی را که از انبوه سازان دریافت کرده به صورت رایگان با حداقل قیمت یا با تخفیف های دلخواه بر اساس وضعیت اجتماعی و اقتصادی گروه های هدف خود و مشتریان تحویل دهد. از واحدهای پشتیبانی

وی گفت: از سوی دیگر سازنده می تواند با بهره گیری از زمین آزاد و در نظر گرفتن سود متعارف و با در نظر گرفتن میزان سرمایه تزریق شده، واحدهای مسکونی را با قیمت مناسب تری به خریدارانی که از وی حمایت نمی کنند تحویل دهد. پروژه .

نجار گفت: با اجرای این مدل سرمایه گذاری شاهد رونق اشتغال و رونق در صنعت ساختمان خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=133738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.