افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 4 October , 2024
0

تغییر ساعت شروع به کار ادارات کشور از 24 مهرماه

  • کد خبر : 385420
تغییر ساعت شروع به کار ادارات کشور از 24 مهرماه

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از بازگشت ساعت کار ادارات از ۲۴ مهرماه به روال گذشته خبر داد. به گزارش اسمارتک نیوز، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ساعت کاری کلیه ادارات و کارمندان دولتی از 24 مهرماه بر اساس مصوبه اسفند 1401 خواهد بود. […]







معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از بازگشت ساعت کار ادارات از ۲۴ مهرماه به روال گذشته خبر داد.



به گزارش اسمارتک نیوز، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ساعت کاری کلیه ادارات و کارمندان دولتی از 24 مهرماه بر اساس مصوبه اسفند 1401 خواهد بود.

علاءالدین رفیع زاده; معاون رئیس جمهور و رئیس این سازمان با اشاره به اینکه شناور شدن زمان شروع کار کارکنان دستگاه های اجرایی در کلانشهرها بر اساس بخشنامه این سازمان در دو هفته اول آغاز سال تحصیلی بوده است. شناور از ساعت 7 تا 9 صبح، از بازگشت ساعت شروع دستگاه های اجرایی به طور معمول گزارش.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه دولت برای کنترل ترافیک و کاهش دغدغه کارکنان دولت در ابتدای سال تحصیلی اتخاذ شد، اعلام کرد: از 24 مهرماه بر اساس تصویب نامه شماره دفاتر دستگاه های اجرایی کشور مستقر در شهر تهران اقدام می کنند. شروع به کار از ساعت 7 صبح تا 9 صبح و ادارات واحدهای استانی و شهرستانی از ساعت 7 صبح شروع به کار خواهند کرد.

رفیع زاده افزود: در یگان های نظامی، انتظامی و امنیتی ساعت شروع از ساعت 6:30 صبح، واحدهای صنعتی ساعت 7 صبح و بانک ها ساعت 7:30 صبح خواهد بود. بدیهی است کارکنان بانک موظفند نیم ساعت زودتر یعنی ساعت 7 صبح در محل کار حاضر شوند و قبل از شروع خدمت عملیات را انجام داده و از ساعت 7:30 صبح شروع به خدمت کنند.

معاون رئیس جمهور در خصوص ساعات بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مراکز درمانی گفت: بر اساس این مصوبه مدارس متوسطه اول و دوم از ساعت 7:30 صبح و مقطع ابتدایی از ساعت 8 صبح شروع می شود و مدارس باید در سال 96 برنامه ریزی شوند. به نوعی دانشجویان خود را نیم ساعت قبل پذیرش نموده و در فرصت مذکور برنامه های فرهنگی، آموزشی و ورزشی اجرا خواهد شد.

وی افزود: مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی و معاونت های آموزشی وزارت بهداشت اعم از دانشگاه ها و بیمارستان ها از ساعت 8 صبح فعالیت خود را آغاز می کنند.

رفیع زاده درباره زمان شروع به کار مادران شاغل یا پدران شاغلانی که دارای فرزند خردسال یا دانش آموز ابتدایی هستند، گفت: ساعت شروع کار دستگاه های اجرایی کشوری مستقر در تهران از ساعت 7 تا 9 صبح شناور است و مشکل این خانواده ها حل می شود. اما به واحدهای استانی که ساعت شروع آنها ساعت 7 صبح است نیز تاکید می شود با شناور کردن ساعت شروع به بانوان یا والدینی که دارای فرزند زیر 7 سال هستند و در مهدکودک هستند کمک کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پایان گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، استانداران این اختیار را دارند که با توجه به گرمی و سردی هوا و طول مسیر، تصمیمات مقتضی اتخاذ کنند. روز با توجه به جابجایی ساعات شروع کار تا یک ساعت در استان. و در استان اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، تغییر ساعت کار ادارات در تابستان به منظور رعایت مصرف بهینه برق بوده است که به گفته رفیع زاده; معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری تمامی ادارات و کارکنان دستگاه های اجرایی فصل تابستان با صرفه جویی و پایداری بهتر انرژی سپری شد.

منبع: ایسنا




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=385420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.