افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

تغییرات مرتضی حسینی بازیگر نقش استاد قصه های مجید در 64 سالگی / بازیگر پس از 34 سال را ببینید!

  • کد خبر : 371757
تغییرات مرتضی حسینی بازیگر نقش استاد قصه های مجید در 64 سالگی / بازیگر پس از 34 سال را ببینید!

مرتضی حسینی در سال 1370 یک دوره فعالیت شدید در عرصه سینما و تلویزیون سپری کرد و در آثار مهمی به ایفای نقش پرداخت. بزرگترین کار مرتضی حسینی در سال جاری بازی در سریال قصه های مجید به کارگردانی کیومرث پوراحمد است. مرتضی حسینی بازیگر نقش استاد قصه های مجید بازیگر سینما و تلویزیون است […]

مرتضی حسینی در سال 1370 یک دوره فعالیت شدید در عرصه سینما و تلویزیون سپری کرد و در آثار مهمی به ایفای نقش پرداخت. بزرگترین کار مرتضی حسینی در سال جاری بازی در سریال قصه های مجید به کارگردانی کیومرث پوراحمد است.

مرتضی حسینی بازیگر نقش استاد قصه های مجید بازیگر سینما و تلویزیون است و در مجموعه های تلویزیونی «قصه های مجید»، مجموعه تلویزیونی «سایه بان» و مجموعه تلویزیونی «ملکاوان» فعالیت داشته است. در ادامه این مطلب بیوگرافی مرتضی حسینی بازیگر نقش یک استاد و آخرین عکس های او در آستانه 64 سالگی را مشاهده خواهید کرد.

عکس های جدید مرتضی حسینی بازیگر نقش استاد قصه های مجید

مرتضی حسینی

مرتضی حسینی

بیوگرافی مرتضی حسینی بازیگر نقش استاد قصه های مجید

مرتضی حسینی متولد 1339 بازیگر سینما و تلویزیون است. از مهم ترین آثار مرتضی حسینی می توان به بازی او در سریال قصه های مجید، سریال سایه بان و فیلم صبح روز اشاره کرد.

فعالیت های هنری

مرتضی حسینی در سال 1370 یک دوره فعالیت شدید در عرصه سینما و تلویزیون سپری کرد و در آثار مهمی به ایفای نقش پرداخت. بزرگترین کار مرتضی حسینی در سال جاری بازی در سریال قصه های مجید به کارگردانی کیومرث پوراحمد است.

حضور مرتضی حسینی در داستان های مجید

شاید یکی از مهم ترین قسمت های زندگینامه مرتضی حسینی بازی او در سریال قصه های مجید بود. مرتضی حسینی در سال 1370 در سریال قصه های مجید نقش مهمی را ایفا کرد و با مهارتی که داشت توانست آن نقش و همچنین خود را به مخاطبان تلویزیون معرفی کند. او در این سریال با کیومرث پوراحمد همکاری داشت. مرتضی حسینی با بازی در سریال قصه های مجید توانست تجربه بازیگری موفقی را برای خود رقم بزند و در کنار بازیگرانی چون پروین دخت یزدانیان، مهدی باغربیگی، محمدعلی میاندار و جهانبخش سلطانی به تجربه او کمک کردند.

در نقش خود به عنوان معلم ریاضیات؛ ادبیات، ورزش و علم همه نقش داشتند. وی در خصوص به یاد ماندنی ترین سکانس های این سریال گفت: زمانی که معلم ورزش مجید بودم در ورزش به او نمره 6 می دادم اما مجید اصرار داشت که نمره ام کم است و یک روز بی بی را به مدرسه آورد و تصمیم گرفتم به او بدهم. یک امتحان جلوی بی بی

مرتضی حسینی

حسینی افزود: به همراه مجید و بی بی به زمین ورزش مدرسه رفتیم. به مجید گفتم ده تا توپ بسکتبال به حلقه بزن و اگر چهار تای آنها داخل حلقه بروند من به تو 20 توپ می دهم. نگاهش کردم و به او گفتم اگر دو توپ را داخل حلقه بزنی اشکالی ندارد اما مجید نتوانست. انجامش بده و یکی از خاطره انگیزترین سکانس های سریال را ساخت. البته با تلاشش توانست نمره خوبی برای من بگیرد اما بقیه درس ها را از دست داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 30 سال از ساخت این سریال می گذرد، ما با قصه های مجید زندگی می کنیم و خاطرات زیادی با او دارم. نه تنها دوست دارم به داستان های مجید برگردم، بلکه دوست دارم به سال های اول ورودم به وزارت آموزش و پرورش یعنی سال های 58 و 59 برگردم، چون آن روزها را دوست دارم.

سریال سایه

مرتضی حسینی علاوه بر سریال قصه های مجید در سال 1395 در سریال سایه بان نیز بازی کرد و مرتضی حسینی این بار با جمشید محمودی کارگردان سریال سایه بان و هنرمندانی چون مجتبی پیرزاده، هستی مهدوی فر، محمدرضا غفاری همکاری کرد. و محمد ولی زادگان.

همکاری با هنرمندان مشهور.

مرتضی حسینی در این سال ها تجربه همکاری با هنرمندان زیادی را داشته است، اما جالب است بدانید که در بین بازیگران مهدی باخربیگی با 2 بار، پروین دخت یزدانیان با 2 بار، محمدرضا حبیبی با 2 بار، جمشید صدری با 2 بار و جهانبخش سلطانی با 2 بار. با مرتضی حسینی بیشتر همکاری کرده اند.

یکی از خصوصیات حرفه ای بیوگرافی مرتضی حسینی این است که در دوران بازیگری هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. مرتضی حسینی را بیشتر باید یک بازیگر سینما دانست چرا که 66 درصد آثارش سینما و 34 درصد تلویزیون است. مرتضی حسینی در واقع از مجموع 6 فیلمی که در کارنامه کاری خود داشته، در 4 فیلم به نام های قبیله من، پرستوهای عاشق، ماه پیشونی و صبح بعد و در 2 فیلم تلویزیونی به نام های سریال سایه بان بازی کرده است. سریال قصهای مجید.

سریال داستان مجید

مجموعه تلویزیونی قصه های مجید به کارگردانی کیومرث پوراحمد 31 سال پیش یعنی سال 1370 در ژانر درام تولید شد. قصه های مجید که اولین سریال کیومرث پوراحمد به شمار می رود، توانست در مرجع رتبه بندی سینما و تلویزیون منظوم امتیاز 7.9 از 10 را از مردم کسب کند و ثابت کند که عموم مردم قصه های مجید را اثری ارزشمند و باکیفیت ارزیابی می کنند. کیومرث پوراحمد تهیه کننده داستان های مجید این سریال را محصول ایران ساخته است.

مرتضی حسینی

بازیگران سریال داستان مجید.

در داستان های مجید بازیگرانی چون پروین دخت یزدانیان در نقش بی بی، مهدی باغربیگی در نقش مجید، محمدعلی میاندار، جهانبخش سلطانی، جمشید صدری، مرتضی حسینی و علیمراد کیوندریان حضور داشته اند. در سریال قصعه های مجید حدود 8 بازیگر جلوی دوربین رفته اند که از نظر تعداد بازیگر می توان آنها را اثری پربازیگر دانست. از دیگر بازیگران سریال قصه های مجید می توان به ابوالحسن زارع در نقش آشپز اشاره کرد.

تاریخچه سریال.

فیلمنامه قصایی مجید توسط هوشنگ مرادیکرمانی نوشته شده است. داستان سریال لحظاتی از زندگی نوجوانی به نام مجید و مادربزرگش (بی بی) را روایت می کند. در این مجموعه داستان های زیادی از جمله خرچنگ دریایی، امتحان ورزشی، زنگ عشا، اردو و … به مخاطب ارائه می شود.

داستان اصلی داستان های مجید در محیط شهر کرمان نوشته شده و داستان پسری به نام مجید را روایت می کند که با مادربزرگش (کودکان و نوجوانان بی بی) زندگی می کند و از شبکه یک صدا و سیما ایران پخش شد. شخصیت های اصلی این کتاب و مجموعه «مجید» و «بی بی» هستند.

مجموعه تلویزیونی قصعه های مجید در زمان خود محبوبیت زیادی در بین کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان داشت. کتاب داستان های مجید برنده جایزه کتاب برگزیده سال 1364 شد و تا سال 1373 دوازده بار تجدید چاپ شد. در کتاب قصاص مجید نوشته مرادی کرمانی داستان در شهر کرمان روایت می شود اما در این مجموعه داستان در شهر اصفهان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.