افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

تغییرات آب و هوای مازندران/ آب و هوای سراسر کشور تا هفته آینده + جزئیات

  • کد خبر : 409336
تغییرات آب و هوای مازندران/ آب و هوای سراسر کشور تا هفته آینده + جزئیات

به گزارش رکنا از مازندران؛ بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران، هوای استان تا اواسط آینده با بارش باران همراه خواهد بود. کاهش ناپایداری و افزایش دما در مازندران سازمان هواشناسی کشور بارش باران و برف در استان های مازندران، گیلان، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و یزد و بارش پراکنده در اصفهان، کرمان […]

به گزارش رکنا از مازندران؛ بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران، هوای استان تا اواسط آینده با بارش باران همراه خواهد بود.

کاهش ناپایداری و افزایش دما در مازندران

سازمان هواشناسی کشور بارش باران و برف در استان های مازندران، گیلان، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و یزد و بارش پراکنده در اصفهان، کرمان و هرمزگان را پیش بینی می کند.

بارش ها در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی استان های سمنان و خراسان رضوی سنگین خواهد بود. سامانه بارشی از اواخر امروز به تدریج از کشور خارج می شود.

پیش بینی می شود امروز جمعه ۱۳ آبان از سطح ناپایداری مازندران کاسته شود و برای فردا افزایش دما در استان پیش بینی می شود.

بارش باران و وزش باد از فردا شب دوباره از سمت غرب استان آغاز می شود و روز یکشنبه بارش باران، وزش باد و کاهش دما در سراسر استان را پیش بینی می کنیم.

بارش باران و برف در شمال شرق کشور

در شرق گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، رضوی، خراسان جنوبی و یزد بارش باران و برف و در اصفهان، کرمان و هرمزگان بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وضعیت عمومی آب و هوای کشور در هفته آینده.

رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد از بعدازظهر شنبه در برخی مناطق جنوب غرب و در ارتفاعات زاگرس جنوبی رخ می دهد. همچنین از اواخر وقت شنبه با گذر موج های متوسط ​​از شمال کشور، بارش ها در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران به تدریج آغاز می شود.

روز یکشنبه بارش ها در استان های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه های البرز تشدید می شود و وسعت بارش ها به خراسان شمالی و خراسان شمالی می رسد. همچنین در ساعات بعد از ظهر یکشنبه در ارتفاعات شمالی فارس، برخی نقاط یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

روز شنبه در نیمه غربی سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور در ارتفاعات کرمان و روز سه شنبه در غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود.

امروز در نیمه مرکزی و شرق کشور و در مناطق مستعد پدیده گرد و غبار وزش باد شدید پیش بینی می شود.

نسبت به وضعیت محورهای مازندران به دلیل کاهش دما هشدار می دهند

به گفته کارشناس پلیس آگاهی مازندران؛ بارش برف در محورهای چالوس و گدوک ادامه دارد و در محور هراز و برخی استان های شمالی از جمله گیلان، گلستان و خراسان شمالی نیز بارش باران گزارش شده است. با توجه به احتمال ریزش سنگ در محور چالوس و ترافیک سنگین در محدوده “سیه بیشه” به رانندگان توصیه می شود از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت تردد مسافت طولانی را رعایت کرده و از حمل تجهیزات ایمنی زمستانی اطمینان حاصل کنند. از جمله زنجیر چرخ.

وی با اشاره به وضعیت ترافیکی محورهای شمالی گفت: ترافیک در محور چالوس از جنوب به شمال پرحجم و در محور فیروزکوه حدفاصل «گدوک» تا پل سفید ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در محور هراز و در بزرگراه تهران – شمال و قزوین – رشت صاف است اما شرایط بد جوی و مه در ارتفاعات رانندگی را خطرناک می کند.

سرهنگ خانپور تاکید کرد: تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیر چرخ در شرایط برفی بسیار ضروری است و رانندگان باید توجه داشته باشند که بدون تجهیزات زمستانی ممکن است نتوانند از برخی محورها سبقت بگیرند. پلیس راهنمایی و رانندگی از ساعت 14 امروز بر اساس شرایط جوی و ترافیکی در محور چالوس محدودیت ترافیکی اعمال می کند و به موقع اطلاع رسانی می شود.

برف و کولاک بزرگراه بلده یوش و پل زنگوله مازندران را مسدود کرد

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور از مسدود شدن پل زنگوله یوش در غرب مازندران به دلیل بارش برف و کولاک خبر داد.

مازندران / مسعود پاشنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.