افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

تغذیه دانش آموزان از دیدگاه طب ایرانی/ پرهیز از غذاهای ناسالم – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 357616
تغذیه دانش آموزان از دیدگاه طب ایرانی/ پرهیز از غذاهای ناسالم – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، الهام پارسا با تاکید بر اهمیت تغذیه سالم برای تامین سلامت دانش آموزان گفت: از گرایش کودکان به مصرف مواد غذایی جلوگیری شود. سلام در مدرسه سالم نیست، بهتر است غذای سالم و مقوی را از خانه بیاورید. وی تصریح کرد: بسیاری از والدین از ما می پرسند که چه غذاهایی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، الهام پارسا با تاکید بر اهمیت تغذیه سالم برای تامین سلامت دانش آموزان گفت: از گرایش کودکان به مصرف مواد غذایی جلوگیری شود. سلام در مدرسه سالم نیست، بهتر است غذای سالم و مقوی را از خانه بیاورید.

وی تصریح کرد: بسیاری از والدین از ما می پرسند که چه غذاهایی به فرزندانشان بدهند تا سیستم ایمنی آنها قوی شود و در فصل پاییز سرما نخورند. دانه های روغنی و غلات باید در برنامه غذایی دانش آموزان گنجانده شود.

پارسا تصریح کرد: باید دقت شود تا حد امکان قند، شکر، چربی و نمک از برنامه غذایی کودکان حذف یا به حداقل برسد. غذاهایی مانند شیر کاکائو، آب‌میوه‌های صنعتی، کیک‌های صنعتی و مواد غذایی با نمک زیاد مانند چیپس برای کودکان مضر هستند، به‌خصوص اگر در مدارس عرضه شوند.

و می افزاید: گاهی مواد غذایی مانند چیپس و پفک همچنان به فروش می رسد که طبق قانون نباید در بوفه مدرسه موجود باشد. می تواند رسیدن و به عنوان میان وعده برای کودکان توصیه نمی شود. به جای این مواد می توانید از میوه های خشک یا کشک استفاده کنید. من به عنوان جایگزین های سالم استفاده می شود.

پارسا یادآور شد: کودکان در میان وعده ها و استراحت از ساندویچ های سنگین مانند ساندویچ ماکارونی استفاده نکنند زیرا این غذاهای سنگین باعث اختلال در هضم غذا و خواب آلودگی دانش آموزان در کلاس می شود.

وی تصریح کرد: مدارسی که دانش آموزان از صبح تا بعدازظهر در آنها حضور دارند و ناهار نیز در مدرسه خورده می شود به این نکته توجه داشته باشند که بعد از ناهار فعالیت های ورزشی شدید انجام نشود زیرا باعث برگشت خون از سیستم می شود. هضم به سیستم عضلانی می رود و در نتیجه هضم غذا مختل می شود که می تواند منجر به مشکلاتی مانند یبوست، نفخ، سوزش سر دل و. رفلاکس باشد

پارسا همچنین تصریح کرد: با توجه به علاقه دانش آموزان به چیپس و پفک، بهتر است از چیپس خانگی یا میوه های خشک مانند سیب و انار استفاده شود. همچنین استفاده از میوه های تازه مانند سیب، انار، گلابی، انگور، هویج و کرفس به عنوان یک میان وعده سالم توصیه می شود.

توصیه می شود: مصرف پوره های میوه ای مانند پوره سیب و کدو تنبل برای کودکان نیز مفید است. این پوره ها را می توان با افزودن مواد طبیعی مانند گلاب، زعفران و هل طعم بهتری داد و به تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک کرد.

پارسا تاکید کرد: نوشیدنی هایی مانند آب سیب تازه و شیر بادام نیز گزینه های سالمی برای تغذیه کودکان در مدرسه هستند.

وی افزود: مصرف بادام، کشمش، گردو، فندق و سایر مغزها به ویژه برای کودکانی که مشکل گوارشی ندارند توصیه می شود. بادام و شیر بادام نیز به عنوان یکی از مواد غذایی تقویت کننده حافظه و سیستم ایمنی دانش آموزان پیشنهاد می شود. البته در صورت یبوست باید پوست بادام مصرف کنید.

پارسا در پایان خاطرنشان کرد: با استفاده از رژیم غذایی سالم و متنوع و توجه به نیازهای تغذیه ای دانش آموزان می توان به ارتقای سلامت جسمی و روحی آنان، تقویت حافظه و افزایش یادگیری آنان کمک کرد و از بروز مشکلاتی از جمله پیشگیری کرد. مشکلات گوارشی بیماری ها و سیستم ایمنی ضعیف.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=357616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.