افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

تعهد مبادله ای برای کشاورزان از سال آینده حذف می شود

  • کد خبر : 195590
تعهد مبادله ای برای کشاورزان از سال آینده حذف می شود

به گزارش بازار، حجت الاسلام حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در دیدار با تنی چند از صنعتگران و کشاورزان شهرستان رفسنجان که با حضور استاندار کرمان در دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد. رفسنجان با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و عید سعید فطر اظهار داشت: از خداوند منان می خواهیم که به […]

به گزارش بازار، حجت الاسلام حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در دیدار با تنی چند از صنعتگران و کشاورزان شهرستان رفسنجان که با حضور استاندار کرمان در دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد. رفسنجان با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و عید سعید فطر اظهار داشت: از خداوند منان می خواهیم که به برکت اعیاد پیش رو مشکلات موجود در نظام مقدس اسلامی را رفع و در این راه یاری دهد.

وی با اشاره به اینکه تولید کشور نقش مهمی در رفع مشکلات اقتصادی جامعه دارد و دولت در تلاش است تا موانع تولید را از بین ببرد، گفت: در دو سال و نیم گذشته بیش از هفت هزار واحد تولیدی تولید شده است. سال ها در کشور که قبلا راکد بود و بیش از 150 هزار شغل ایجاد شده است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه تکلیف ارزی کشاورزان از سال آینده حذف می شود افزود: این موضوع در لایحه برنامه هفتم دیده شد و به مجلس رفت، مجلس آن را تصویب کرد و به شورای نگهبان رفت. .

وی با اشاره به اینکه دولت علاقه مند به رفع مشکلات کشاورزان است، گفت: کشاورزی کشور باید از روش های سنتی به روش های نوین تبدیل شود تا محصول برداشت شده به صرفه باشد.

درویشیان با بیان اینکه برخی مشکلات خارج از اختیار دولت است، ادامه داد: قوانین نیاز به بازنگری و تغییر دارند و دولت در لایحه هفتم به این موضوع پرداخته است.

وی تصریح کرد: دولت برای کاهش تعرفه برخی محصولات صادراتی مانند پیاز تلاش جدی کرد و نتیجه گرفت. وی گفت: تغییر قانون زمان بر است و باید انجام شود.

رئیس دفتر ویژه بازرسی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تعلیق کارت بازرگانی یکی از چالش هاست و به دلیل عدم اصلاح قانون در این زمینه فساد داشتیم، افزود: در لایحه برنامه هفتم توسعه، یک تلاش برای جمع آوری پلتفرم های فاسد شد.

وی گفت: شرکت های بزرگ اقتصادی در استان کرمان تکلیف قانونی دارند که حساب بانکی خود را در استان داشته باشند و استاندار کرمان نیز باید پیگیری کند چرا که این یک الزام قانونی است. ما هم پیگیری می کنیم.

درویشیان با اشاره به اینکه صادرات محصولات برای توسعه اقتصادی کشور بسیار مهم است و توجه دولت به این حوزه است، گفت: بخشی از سفرهای خارجی رئیس جمهور به کشورهای مختلف گزارش شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.