افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

تعهد ارزی مهمترین مانع بر سر راه صادرات طلای سرخ است، فرآوری باید جدی گرفته شود.

  • کد خبر : 412625
تعهد ارزی مهمترین مانع بر سر راه صادرات طلای سرخ است، فرآوری باید جدی گرفته شود.

غلامرضا قربانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در زمینه محصولات مزیت دار و مهم زعفران و زرشک نکته بسیار مهم فرآوری و بسته بندی این محصولات است. صادرکننده افران و مدیرعامل شرکت زعفران ملی گفت: از این رو در گروه خود به طور جدی وارد عرصه بسته بندی و فرآوری محصولات […]

غلامرضا قربانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در زمینه محصولات مزیت دار و مهم زعفران و زرشک نکته بسیار مهم فرآوری و بسته بندی این محصولات است.

صادرکننده افران و مدیرعامل شرکت زعفران ملی گفت: از این رو در گروه خود به طور جدی وارد عرصه بسته بندی و فرآوری محصولات استراتژیک و مزیت دار استان مانند زرشک، زعفران و … شده ایم.

قربانی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 20 نوع محصول تولید می کنیم، گفت: یکی از محصولات ما شربت زعفران است که در تولید این محصول توانستیم برای اولین بار زعفران را در شربت معلق کنیم که این برای مردم بسیار قابل توجه است. خریدار

از ظرفیت کشورهای همسایه برای صادرات استفاده کنیم

وی ادامه داد: عمدتا به امارات، عراق، افغانستان و برخی کشورهای اروپایی صادرات داریم. البته ظرفیت صادرات کشورهای همسایه همیشه برای ما در اولویت بوده است.

این صادرکننده زعفران می افزاید: یکی از مهمترین مشکلات بحث تعهد ارزی و برگشت ارز است که چند سالی است وجود دارد و هنوز هیچ اقدامی برای رفع آن انجام نشده است.

قربانی با تاکید بر اینکه باید مشوق هایی برای صادرکنندگان محصولات مزیت دار در استان در نظر گرفته شود، ادامه داد: زعفران محصولی گران است و از نظر ارزش ریالی بسیار بالاست و اگر بخواهیم تمام فروش خود را به صورت ارزشی برگردانیم. تعهد، انگیزه ای برای ادامه صادرات خواهد بود.

تولید زرشک و زعفران باید بر اساس دانش باشد

از سوی دیگر باید به سمت تولید علمی و دانش بنیان محصولاتی مانند زرشک و زعفران نیز حرکت کنیم.

این صادرکننده زرشک تصریح کرد: مهم ترین نکته این است که روش خشک کردن زرشک و زعفران در صادرات این محصولات بسیار مهم است و باید از علم و دانش شرکت های دانش بنیان در این زمینه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه به دلیل مشکلات برندسازی در ایران، گاهی اوقات زعفران به مقدار زیاد به کشورهای دیگر می رسد، یادآور شد: این موضوع از ابتدای فعالیت برای ما مهم بود و محصول خود را با نام و برند خود صادر می کنیم و هستیم. به این افتخار می کند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.