افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها به تطبیق روابط تجاری با دنیا کمک می کند

  • کد خبر : 155362
تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها به تطبیق روابط تجاری با دنیا کمک می کند

به گزارش بازار به نقل از خانه ایران، لایحه تعطیلی تعطیلات دو روزه آخر هفته و کاهش ساعات کاری از 44 به 40 ساعت در هفته جاری با رای نمایندگان در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می شود. بهره وری نیروی کار و همچنین رونق گردشگری. این در حالی است که این لایحه قرار […]

به گزارش بازار به نقل از خانه ایران، لایحه تعطیلی تعطیلات دو روزه آخر هفته و کاهش ساعات کاری از 44 به 40 ساعت در هفته جاری با رای نمایندگان در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می شود. بهره وری نیروی کار و همچنین رونق گردشگری.

این در حالی است که این لایحه قرار است این هفته در صحن علنی مجلس مطرح شود و بحث بر سر این است که دو روز تعطیل پنج شنبه و جمعه است یا جمعه و شنبه. این در حالی است که فعالان اقتصادی تاکید دارند که این تعطیلی از پنجشنبه به شنبه منتقل شود تا با افزایش رعایت تعطیلات با سایر کشورها، روابط تجاری کمتر مختل شود.

عباس ارگون عضو هیئت نمایندگان خانه ایران درباره بررسی لایحه تعطیلی دو روزه در صحن علنی شورای اسلامی گفت: برای اینکه روابط تجاری کشورمان با کشورهای خارجی بهتر شود، ضروری است. برای تعطیلی روزهای جمعه و شنبه به جای پنجشنبه و جمعه، شایان ذکر است با توجه به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در سایر کشورها، تعاملات تجاری در سایر روزهای هفته هماهنگی بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: اگر پنجشنبه و جمعه به دلیل تعطیلی شنبه و یکشنبه در سایر کشورها تعطیل باشد، ارتباط تجاری ما با دنیا به مدت 4 روز قطع می شود. این در حالی است که کشورهای منطقه تعطیلات خود را با سایر کشورها تنظیم می کنند و تعطیلات خود را از پنجشنبه و جمعه به شنبه و یکشنبه منتقل می کنند.

این هیئت تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع برای ارتباط نزدیک با سازمان های بین المللی، تعطیلی ها باید تا حد امکان با تعطیلی سایر کشورها سازگار باشد.

آرگون یادآور شد: قرار نیست کشور ما همیشه در تحریم باشد و با رفع تحریم ها باید شرایط به سمتی برود که تعاملات ما با دنیا افزایش یابد و تعطیلی روزهای شنبه در کنار جمعه ها باعث افزایش ارتباطات می شود. برای سازگاری بیشتر تعطیلات با جهان: موثر است.

آرگون در ادامه کاهش ساعات کاری را امری پسندیده و منجر به افزایش بهره وری تولید و خدمات عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از شاخص های رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه افزایش بهره وری است. نیروی کار و از این نظر کاهش ساعات کار می تواند رشد را افزایش دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=155362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.