افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

تعطیلی حوزه های علمیه عالی و خارجی در ایام فاطمیه دوم – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 146933
تعطیلی حوزه های علمیه عالی و خارجی در ایام فاطمیه دوم – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در بیانیه ای اعلام کرد: حوزه های علمیه در ایام فاطمیه دوم از تاریخ ۱ تا ۸ جمادی الثانیه ۱۴۴۵ در سطوح علیا و بیرونی تعطیل خواهند بود. تا 24 دسامبر تا 1 دسامبر 1402. بود. متن این بیانیه به شرح زیر است: […]

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در بیانیه ای اعلام کرد: حوزه های علمیه در ایام فاطمیه دوم از تاریخ ۱ تا ۸ جمادی الثانیه ۱۴۴۵ در سطوح علیا و بیرونی تعطیل خواهند بود. تا 24 دسامبر تا 1 دسامبر 1402. بود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

نام خدای مهربان

اینجانب ایام شهادت بانوی فرزانه، علم، فضیلت و شجاعت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به ملت شریف ایران و حوزه های علمیه، طلاب، روحانیون آگاه و مبلغان هوشیار تسلیت عرض نموده و اعلام می نمایم. تعطیلی سطوح عالی و حوزه های علمیه خارج از کشور در ایام فاطمیه دوم از 1 تا 8 جمادی الثانیه 1445 برابر با 24 دسامبر تا 1 ژانویه 1402 نکاتی را یادآور می شوم:

اول: اکنون جامعه و جوانان ایران و جهان نیازمند شنیدن پیام انسان ساز و آزادیبخش اسلام و معارف نبوی و الهی به ویژه معارف متعالی، معرفت افزا و معنوی دخت گرامی پیامبر اعظم هستند. ، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها. همه دین و حوزه و روحانیت باید از هر ظرفیت و فرصتی برای تعمیق و گسترش این معارف ناب و زدودن حجاب ها و شبهات از چهره تابناک آن بهره ببرند. هدايتش گنج نهفته و زندگى روشنش هدايت فاطميه و ايام گرانبهاترين فرصت و براى همه بزرگواران و روحانيت عظام و حوزه ها و مؤسسات عالي و مؤسسات مذهبى و فرهنگى و تبليغ و به ويژه طلاب است. ، علما، معلمان، محققین، ائمه جمعه و جماعات، خطبه ها. و از مبلغان جوان، گروه های جهادی و بسیجی و هیئت های مذهبی و عزاداری برای بزرگداشت اسوه های اسلامی و حضرت فاطمه (س) و برگزاری مراسم مذهبی و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و فاطمی، نهضت تبلیغی و نهضت فاطمیه انتظار می رود. استان‌ها و شهرستان‌ها و حوزه‌های علمیه و موسسات تبلیغی باید پیشگامان راه جدیدی برای انجام این رسالت تاریخی باشند و در این راه رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید از برکات آن‌ها را هدف قرار دهند.

دوم: مسئله خانواده و زن در عصر ما یکی از راهبردی ترین و حساس ترین موضوعاتی است که گفتمان اسلامی و فاطمی و انقلاب اسلامی در چارچوب آن با گفتمان تهجر و گفتمان غربی و فاطمیه مخالفت می کند. منطق معیار ایمان یک زن مسلمان و یک خانواده ایده آل را نشان می دهد. تصویری از خانواده و زن در منطق اسلامی می دهد و ترسیم می کند، اکنون راه برون رفت از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های خانوادگی و حل مشکلاتی چون گسترش طلاق و خانواده. اختلافات، بالا رفتن سن ازدواج، کاهش جمعیت و رواج حجاب، فقر و بی عدالتی. و بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های اسلامی بازگشت به سبک زندگی فاطمی و اسلامی است و همه باید در تبلیغ آن تلاش کنیم و در این زمینه اقدامات عملی انجام دهیم. آنها مضاعف هستند و همانطور که مدظله رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در همه زمینه ها به ویژه در مسائل زنان و خانواده باید از موضع فعال عمل کرد.

ثالثاً: علاوه بر لزوم پرداختن به مسائل داخلی در ابعاد مختلف، توجه به مسائل امت اسلامی و مسائل مسلمین و مستضعفان به ویژه محور مقاومت و فلسطین شجاع و مظلوم ضروری است. غزه و حقوق مظلومان، مسلمانان و فلسطینی ها باید در مراسم فاطمیه رعایت شود. وی مبارزه با ظلم و کشتار بیگناهان و مقاومت در برابر غصب و تهاجم به کشورهای جهان را فریاد زد و به تبیین جنایات ظالمانه رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا و مستکبران پرداخت. راه های مقابله با آن را توضیح داد.

چهارم: سرافرازی ملت شریف ایران و تعالی نظام جمهوری اسلامی و درخشش گفتمان انقلاب اسلامی و پیشرفت همه جانبه کشور در مرحله دوم انقلاب اسلامی در گرو همکاری و هم افزایی است. ملت و دولت و مشارکت و ایفای نقش مردم در همه عرصه ها و به ویژه در انتخابات. پیش رو است و همه باید از هر فرصتی برای گسترش مشارکت و پیشرفت مردم میهن اسلامی استفاده کنیم. با اتحاد و انسجام بیشتر.

پنجم: تبلیغ، آموزش و اقدام اجتماعی و فرهنگی حوزه و روحانیت در سطح ملی و جهانی به ویژه در ارتباط با نسل جوان همانطور که رهبر انقلاب اسلامی در سخنان اخیر خود فرمودند و بزرگان حوزه فرمودند. سفارش داده شده. نیاز به تحول و بهبود دارد و این امر باید با رویکردی راهبردی، جامع، دانش بنیان، پژوهش محور، تهاجمی و نوآورانه و متناسب با نیازهای جنگ ترکیبی و فرهنگی کنونی و همه ما در لحظه انجام شود. . ستاد و سطوح خط باید به آن توجه کنند.

ششم: در پایان آذرماه و در ایام سوگواری شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) سه مراسم روز دانشجو، هفته وحدت دانشگاه و دانشگاه و هفته پژوهش برگزار می شود که شایسته است به آنها توجه شود. در برنامه های مختلف و فراهم آوردن زمینه ارتباط نزدیک با دانشجویان عزیز، اساتید محترم و دانشگاه های کشور باید متناسب باشد و جایگاه و رسالت مهم دانشگاه و لزوم هماهنگی و هم افزایی بین دو نهاد از روستا و کشور فراهم شود. دانشگاه باید توضیح داده شود.

پیروزی اسلام و مسلمین و شکست دشمنان و مستکبران و توفیق روزافزون همه مبلغان و جهادگران را در عرصه تبیین و تبلیغ و برای ارواح انبیا و اولیای الهی مسئلت دارم. پیامبر اعظم، ائمه هدی و فاطمه زهرا و شهدای اسلام و انقلاب و دفاع. من به حضرت امام خمینی(ره)، حضرت ولی عصر(عج)، مقاومت و امام شهدا درود می فرستم و از خداوند می خواهیم که ما را جزو یاران حضرت خاتم قرار دهد. اوسیا، خداوند سفر باشکوه شما را تسریع بخشد و سفر باشکوه شما را تسریع بخشد.

آخرین دعای ما این است: حمد خدای رب العالمین.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=146933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.