افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
1

تعداد کاربران بومی پیام رسان از مرز 100 میلیون گذشت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 290953
تعداد کاربران بومی پیام رسان از مرز 100 میلیون گذشت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

حامد منکارسی معاون سیاست گذاری و اعتبارسنجی سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین آمار کاربران پیام رسان بومی در کشور گفت: بر اساس آمار به دست آمده تعداد کاربران فعال ماهانه تا پایان سال پیام رسان های روبیکا، ایتا، بله، سروش پلاس و آی گپ بیش از 101 میلیون و […]

حامد منکارسی معاون سیاست گذاری و اعتبارسنجی سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین آمار کاربران پیام رسان بومی در کشور گفت: بر اساس آمار به دست آمده تعداد کاربران فعال ماهانه تا پایان سال پیام رسان های روبیکا، ایتا، بله، سروش پلاس و آی گپ بیش از 101 میلیون و 600 هزار کاربر دارند.

وی میزان استقبال کاربران از پیام رسان های بومی را مورد توجه قرار داد و افزود: پیام رسان ها از ابتدای فعالیت خود تا پایان سال گذشته رشد چشمگیری را هم از نظر تعداد کاربران و هم از نظر میزان ترافیک داشته اند. بنابراین روبیکا رشد 3 برابری، ETA، 8 برابری و بله، رشد 5 برابری در کاربران فعال ماهانه داشته است.

منکارسی ادامه داد: همزمان با رشد تعداد کاربران، مصرف پهنای باند آنها نیز افزایش یافته است به طوری که حداکثر پهنای باند مصرفی روزانه پیام رسان روبیکا نسبت به حداکثر پهنای باند مصرفی روزانه باند پیام رسان ایتا 6 برابر شده است.

وی در ادامه به آخرین آمار استقبال از طرح ارتباط متقابل پیام رسان بومی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پنج پیام رسان ایتا، بله، گپ، سروش پلاس و. آه تو چت برای تبادل پیام و فایل های صوتی و تصویری متصل است. بنابراین کاربران با نصب یکی از پیام رسان ها توانستند با کاربرانی که پیام رسان دیگری دارند ارتباط برقرار کنند.

منکارسی تصریح کرد: بر اساس آمار به دست آمده در اسفند سال گذشته بیش از 2.5 میلیون نفر از MXB (مبادله پیام) استفاده می کنند و بیش از 50 میلیون کاربر در دسترس عموم هستند. این طرح که برای اولین بار در دنیا در مرحله دوم اجرا می شود، امکان ایجاد کانال و گروه مشترک در بین پیام رسان ها را فراهم می کند.

معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی سازمان های فناوری اطلاعات به نحوه استفاده از طرح «اینترکانکت» یا ارتباط متقابل پیام رسان های داخلی اشاره کرد و گفت: استفاده از این امکان بسیار ساده است. کاربران فقط باید به منوی تنظیمات پیام رسان مراجعه کنند. سپس گزینه ارتباط با پیام رسان های دیگر از طریق حفظ حریم خصوصی و امنیت را فعال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=290953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.