افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

تعداد شاغلان صندوق بازنشستگی کشوری بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر است

  • کد خبر : 407106
تعداد شاغلان صندوق بازنشستگی کشوری بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر است

به گزارش رکنا، بر اساس آخرین آمار و اطلاعات صندوق بازنشستگی، در پایان خرداد ماه امسال از یک میلیون و 718 هزار و 446 کارمند این صندوق، یک میلیون و 397 هزار و 428 نفر بازنشسته و 13 هزار و 266 نفر بیکار شدند. 61 هزار و 949 نفر شاغل و 245 هزار و 803 […]

به گزارش رکنا، بر اساس آخرین آمار و اطلاعات صندوق بازنشستگی، در پایان خرداد ماه امسال از یک میلیون و 718 هزار و 446 کارمند این صندوق، یک میلیون و 397 هزار و 428 نفر بازنشسته و 13 هزار و 266 نفر بیکار شدند. 61 هزار و 949 نفر شاغل و 245 هزار و 803 نفر بازنشسته هستند.

بازنشسته شخصی است که پس از احراز شرایط قانونی از نظر سن و سابقه پرداخت کسورات بازنشستگی طبق قوانین مربوطه از مزایای بازنشستگی استفاده می کند.

علاوه بر این، در قانون، از کارافتاده به فردی اطلاق می‌شود که به تشخیص مراجع ذیصلاح، توانایی انجام کار را از دست داده و از مزایای وظیفه و از کارافتادگی برخوردار می‌شود.

کارگر متوفی نیز کارگری است که قبل از بازنشستگی قانونی به علت وظیفه یا به دلیل دیگری فوت کرده و دارای وراثی است که حق دریافت حقوق وظیفه را دارند.

بازنشسته متوفی به بازنشستگان متوفی یا از کارافتاده‌ای گفته می‌شود که دارای وراثی است که واجد شرایط دریافت حق تکلیف هستند و وراث دارای وظیفه، وراث بازنشستگان، از کارافتادگان و کارمندان متوفی هستند که بر اساس قوانین واجد شرایط دریافت حق وظیفه از وراث هستند. .

استان تهران بیشترین تعداد شاغل در صندوق بازنشستگی کشوری را دارد

استان تهران با 335 هزار و 141 نفر حقوق بگیر بیشترین و استان ایلام با 14 هزار و 928 نفر کمترین حقوق بگیر را در صندوق بازنشستگی کشوری به خود اختصاص داده اند.

پس از استان تهران، استان های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، مازندران، آذربایجان شرقی، گیلان و خوزستان از نظر داشتن بیشترین تعداد شاغل در صندوق بازنشستگی کشوری در رتبه های بعدی قرار دارند.

یک میلیون و 700 هزار نفر صندوق بازنشستگی حقوق بگیر هستند/ تهران بیشترین تعداد بازنشستگان را دارد

34 درصد کارکنان صندوق بازنشستگی را زنان تشکیل می دهند

از مجموع یک میلیون و 718 هزار و 446 کارمند این صندوق، 599 هزار و 731 نفر زن و یک میلیون و 118 هزار و 715 نفر مرد، 34 درصد شاغلان زن و 66 درصد مرد هستند.

همچنین تعداد کل شاغلان صندوق بازنشستگی کشوری نسبت به مدت مشابه سال قبل (بهار 1402) 4.8 درصد افزایش داشته و از این تعداد 4603 نفر در سال جاری فوت کرده اند.

وزارت آموزش و پرورش بالاترین حقوق را در صندوق بازنشستگی کشوری دارد

وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون و 92 هزار و 870 کارمند بیشترین حقوق صندوق بازنشستگی کشوری را دارد که بزرگترین نهاد مشترک صندوق بازنشستگی کشوری است که 63.60 درصد از حقوق بگیران این صندوق را شامل می شود.

پس از وزارت آموزش و پرورش، وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، کشور، علوم و تحقیقات و فناوری، ارتباطات، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، صنعت و معدن و نهاد ریاست جمهوری در رتبه ها از نظر بیشترین تعداد کارمند به ترتیب زیر است.

یک میلیون و 700 هزار نفر صندوق بازنشستگی حقوق بگیر هستند/ تهران بیشترین تعداد بازنشستگان را دارد

2 درصد از معلولیت ها ناشی از حوادث کار است

بر اساس آمار و اطلاعات موجود در صندوق بازنشستگی کشوری در پایان خردادماه سال جاری، 2 درصد از کارافتادگی کل (13 هزار و 266 نفر از کارافتادگان) ناشی از حوادث کار و 98 درصد مابقی ناشی از حوادث شغلی است. از میان فوتی های کارکنان، 10 درصد کارمندان به دلیل حوادث کار و 90 درصد فوت ها مربوط به حوادث غیر محیطی بوده است.

میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری بیش از 51 سال است.

بر اساس اطلاعات و داده های صندوق بازنشستگی کشوری، تا پایان خرداد ماه سال جاری میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری بیش از 51 سال (51.89) است.

31 استان از خدمات بیمه ای، درمانی و بازنشستگی بهره مند هستند

صندوق بازنشستگی کشوری مسئولیت فعالیت بیمه‌های اجتماعی در خصوص بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت مشمولان مقررات بازنشستگی دولتی را با محوریت تسهیل و تسریع امور در 31 استان کشور بر عهده دارد.

هم اکنون مشمول مقررات بازنشستگی کشوری شامل مستخدمین رسمی مشمول قانون مدیریت خدمات عمومی، مشمول مقررات کار اساتید دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، قضات مشمول مقررات کار قضات، کارمندان رسمی «ستاد سیاسی» کشور می شود. وزارت امور خارجه، کارکنان ثابت شهرداری‌ها به استثنای شهرداری تهران و خود شهرداری مالک هستند.

از جمله ماموریت ها و فعالیت های صندوق بیمه کشوری می توان به ارائه و گسترش خدمات بیمه های اجتماعی، از کارافتادگی و فوت با تاکید بر افزایش مشترکان و گسترش فعالیت های بیمه ای (زندگی، حوادث و درمان های تکمیلی) اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.