افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
5

تعداد سلول های باتری لپ تاپ چه چیز را نشان می دهد؟

  • کد خبر : 20671
تعداد سلول های باتری لپ تاپ چه چیز را نشان می دهد؟
در تمام وسایل الکترونیکی قطعه ای جهت تغذیه و تامین انرژی مورد نیاز آن دستگاه به نام باتری موجود می باشد که عملا بدون باتری نمی توان از وسیله استفاده نمود. از آنجایی که لپ تاپ وسیله ای قابل حمل است و مزیت آن نسبت به کامپیوترهای رومیزی همین امر و همراه داشتن آن در مکان های دلخواه می باشد

بنابراین باید باتری به کار رفته در آن از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار باشد تا بتواند نیازهای کاربر جهت انجام امور مختلف از ساده ترین تا پیچیده ترین را به خوبی برطرف سازد. باتری لپ تاپ نیز خود قطعه ای الکترونیکی است و دارای ساختاری منحصر به فرد می باشد و از قطعات مختلف که مهم ترین آن سلول می باشد، تشکیل شده که در این مقاله بیشتر با این موضوع آشنا می شویم

باتری لپ تاپ دارای طول عمر مشخصی است و قطعا بعد از چندین سال استفاده نیاز به تعویض دارد. از آنجایی که خرید بهترین نوع باتری لپ تاپ همواره برای کاربران دغدغه مهمی می باشد، بنابراین ما برآنیم که در این راه کنار شما عزیزان باشیم. شرکت ساختار دیجیتال واردکننده لپ تاپ ها و قطعات جانبی آن مانند باتری به صورت اورجینال و اصل می باشد. کارشناسان ما در خرید باتری بسته به نوع و مدل لپ تاپ به شما راهنمایی های لازم را ارائه می دهند.

سلول باتری لپ تاپ چیست؟

باتری در مدل و برندهای مختلف همون باتری لپ تاپ اچ پی و … از دو قسمت اصلی و مهم یعنی برد و سلول تشکیل شده است که در این قسمت ما می خواهیم نکاتی را در مورد سلول لپ تاپ بیان کنیم.

سلول لپ تاپ خود قطعه ای بسیار کوچک است که نشان دهنده ظرفیت و میزان نگهداری شارژ لپ تاپ می باشد. به طور کلی می توان اینگونه بیان داشت که باتری لپ تاپ از چیده شدن تعدادی سلول در کنار یکدیگر تشکیل شده است که هر کدام از این سلول ها مقدار مشخصی از ولتاژ و جریان را از خود ایجاد می کنند که مجموع آن انرژی کل دستگاه را تعیین می نماید.

باتری چند سلولی به چه معنی است؟

امروزه تکنولوژی های به کار رفته در باتری های لپ تاپ نسبت به گذشته بسیار متفاوت و پیشرفته شده اند. تعداد سلول های به کار رفته شده در باتری لپ تاپ نشان دهنده میزان ظرفیت آن می باشد، بنابراین هر چه تعداد سلول ها بیشتر باشد، در نتیجه ظرفیت و عمر باتری نیز بیشتر می شود زیرا که تعداد دفعات شارژ و دشارژ باتری کمتر می گردد.

بهتر است بدانید که اغلب باتری های موجود در بازار مانند باتری لپ تاپ ایسوس به صورت شش سلولی هستند که میزان نگهداری شارژ آنها مناسب است ولی در صورتی که استفاده شما به نحوی است که می خواهید میزان شارژدهی لپ تاپ شما زیاد باشد، باید از باتری های 9 و یا 12سلولی استفاده کنید.

انواع باتری لپ تاپ به چه نحوی بسته می شود؟

نحوه بستن باتری لپ تاپ به سه صورت موازی، سری و یا ترکیبی از این دو حالت می باشد. بهترین حالت بستن به صورت ترکیبی است که در این نوع شدت جریان و ولتاژ بالا می باشد که این امر موجب می گردد تا کارایی و راندمان لپ تاپ شما بالا برود.

از کجا متوجه شویم باتری لپ تاپ چند سلولی است؟

اگر شما به تازگی لپ تاپی تهیه کرده اید و یا باتری جدیدی می خواهید برای لپ تاپ خود بخرید، می توانید با مراجعه به سایت سازنده باتری، تعداد سلول های به کار رفته در آن را مشاهده نمایید. همچنین ممکن است بر روی جعبه سازنده باتری مشخصات کامل از جمله تعداد سلول ها نیز درج شده باشد.

در آخر این نکته را عنوان می کنیم که برای خرید باتری لپ تاپ فقط نباید به تعداد سلول های به کار رفته در آن توجه نمود. اگر شما می خواهید باتری که تهیه می کنید مناسب باشد باید به ویژگی هایی همچون ولتاژ، ظرفیت، طول عمر و سیکل شارژ و مواد تشکیل دهنده آن دقت کافی را داشته باشید، زیرا که هر کدام از این موارد بر روی کارایی و طول عمر باتری لپ تاپ شما تاثیر بسیار زیادی دارد که جهت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

لازم به ذکر است که باتری های موجود در شرکت ساختار دیجیتال همچون باتری لپ تاپ دل و … علاوه بر اصل بودن، دارای ضمانت نامه و گارانتی ویژه نیز هستند و با بهترین قیمت روز بازار و در سریع ترین زمان ممکن به شما عزیزان عرضه می گردد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.