افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

تعدادی از شهدا و مجروحان حادثه لبنان ایرانی بودند

  • کد خبر : 370979
تعدادی از شهدا و مجروحان حادثه لبنان ایرانی بودند

آفتاب نیوز: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بزرگترین گره ها را شهدا باز می کنند، گفت: اینکه بگوییم نسل ز فرهنگ ایثار و شهادت را بریده است، نادرست است. حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در آستانه هفته دفاع مقدس در اولین یادواره پدران حسینی و مادران فاطمی شهدای مسجد صاحب الزمان(عج) مصادف […]

آفتاب نیوز:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بزرگترین گره ها را شهدا باز می کنند، گفت: اینکه بگوییم نسل ز فرهنگ ایثار و شهادت را بریده است، نادرست است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در آستانه هفته دفاع مقدس در اولین یادواره پدران حسینی و مادران فاطمی شهدای مسجد صاحب الزمان(عج) مصادف با سومین سالگرد ابوالشهید، خادم الشهدا و امام جماعت مسجد، مرحوم حجت الاسلام حاج رضا فیاضی (ره) گفت: مرگ ترسی در هشت سال جنگ ندارد، هر شهیدی که به شهادت می رسد اوست. با لبخند و شهادت درگذشت. شهید چیزی را می بیند که با لبخند می میرد، پس وقتی گفته می شود شهدا زنده اند، مرگ آنها با مرگ دیگران فرق می کند.

وی ادامه داد: فلسفه زنده بودن شهدا این است که چون جان خود را فدا کردند، خداوند به آنها قدرت تسلط بر جهان داده است. توسل به شهدایی که دارای مقام والایی هستند بسیار موثر است و هر ساله ادای احترام به شهدا در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار می شود و سنت تجلیل از خانواده شهدا کار بسیار ارزشمندی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حرف های زیادی درباره شهدا شنیده ایم که بیان آن ها بسیار ضروری است. فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان ما نهادینه شده است و اینکه بگوییم نسل آلفا و ز این فرهنگ را بریده اند اشتباه است.

خسروپناه گفت: «این که بگوییم این نسل نسلی کم کلام است هم اشتباه است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شهدای مدافع حرم گفت: جوانان 23 و 24 ساله با بچه های کوچک رفتند و جان خود را فدا کردند. اینها بچه های دهه 70 و 80 هستند ما جدایی نسل ها را قبول نداریم. در زمان قبل از انقلاب کتاب های شریعتی و… جنایت و خفقان بود. باید موزه عبرت را ببینید. شهدای ما را 30 تا 50 روز در سلول های انفرادی در سلول های یک متری ایستاده نگه داشتند و به این ترتیب شکنجه کردند. جنگ حزب بعث علیه ما جنگ جهانی سوم بود و ما بیش از 70 کشور را تصرف کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه افزود: شوروی سابق، آمریکا و اکثر کشورهای عربی به رژیم بعث عراق کمک کردند. در آن زمان آمریکا، اروپا و شوروی کمک کردند. مردم ما جوانان و عمدتاً نوجوانان رفتند و جنگیدند و ارتش و سپاه هم زحمت کشیدند و اگر جوانان و نوجوانان ما نبودند به پیروزی نمی رسیدیم. پزشکان و پرستاران ما یک ماه خانواده خود را ندیدند. الگوی حکومت داری شهید رئیسی و شهید حاج قاسم. آنها انسان های بزرگی بودند، افق های بزرگی داشتند و افراد عالی و مؤثری را تربیت کردند.

خسروپناه افزود: سوال مهم این است که پدر و مادر شهدا چه کسانی بودند که چنین بزرگانی را تربیت کردند؟ اینها نیروهای جوان انقلابی هستند که به لبنان و سوریه می روند و در حوادث اخیر تعدادی از شهدا و مجروحان حادثه لبنان ایرانی بودند. ما با جنگ جهانی روبرو هستیم و پس از شهادت اسماعیل هنیه، پدافند هوایی رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا و کشورهای اروپایی نسبت به وعده صادق سه بار تقویت شد. ترور اخیر تنها کار رژیم صهیونیستی نیست و تمامی سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در آمریکا و اروپا جاسوسان رژیم صهیونیستی هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما روز به روز قوی تر می شویم و نباید دلمان را از دست داد. عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان جریان مقاومت را چندین برابر تقویت خواهد کرد.

خسروپناه با بیان اینکه ماهواره ای که اخیراً توسط ایران در مدار قرار گرفت یک پیروزی بزرگ است، گفت: جمهوری اسلامی با دستان جوانان دهه 80 و نسل های گذشته موشک ها و ماهواره های هوافضا و کروز می سازد. ایران به دست این جوانان در فناوری های کوانتومی پیشرفت کرده است و جوانان مومن انقلاب آن ها را می سازند. موشکی که یمنی ها شلیک کردند از ما آموزش دید. در غیر این صورت ما موشک نمی دهیم، خودشان می سازند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.