افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

تعجب خارجی ها از قدرت سامانه پدافندی ایران/ سامانه اعتقادی 373 حمله هوایی اسرائیل به ایران را خنثی کرد + فیلم و تصاویر

  • کد خبر : 413077
تعجب خارجی ها از قدرت سامانه پدافندی ایران/ سامانه اعتقادی 373 حمله هوایی اسرائیل به ایران را خنثی کرد + فیلم و تصاویر

به گزارش رکنا، در این فیلم به ویژه سامانه پدافندی باور 373 زیر ذره بین قرار گرفته و به شدت مورد تحسین قرار گرفته است. این سامانه اولین سامانه دفاع موشکی دوربرد ساخته شده در کشور است. تمامی اجزای سامانه پدافند هوایی باور 373 بر روی خودروهای ظفر و ذی الجناح نصب شده و متحرک […]

به گزارش رکنا، در این فیلم به ویژه سامانه پدافندی باور 373 زیر ذره بین قرار گرفته و به شدت مورد تحسین قرار گرفته است. این سامانه اولین سامانه دفاع موشکی دوربرد ساخته شده در کشور است. تمامی اجزای سامانه پدافند هوایی باور 373 بر روی خودروهای ظفر و ذی الجناح نصب شده و متحرک است. این سامانه می تواند هدف را از فاصله 450 کیلومتری شناسایی و رهگیری کند. سامانه باور 373 با نام S300 ایرانی نیز شناخته می شود.

شرح انیمیشن حمله اسرائیل به ایران و تجهیزات و سامانه دفاعی ایران را در ادامه بخوانید:

اسرائیل در عملیاتی به نام «ایام توبه» در ساعت 2 بامداد نزدیک به 80 فروند هواپیما به فضا پرتاب کرد که اینها مسیرهای احتمالی است که نیروی هوایی اسرائیل می توانست برای حمله به ایران طی کند. اگرچه این مسیرها ساده به نظر می‌رسند، اما شامل برنامه‌ریزی پیچیده‌ای هستند که شامل محاسبات برای سوخت‌گیری در حین پرواز و هماهنگی هواپیماهای مهاجم برای عبور از اردن، سوریه و عراق است. آنها همچنین تهدیدات احتمالی دفاع هوایی در سوریه و عراق را خنثی می کنند تا در صورت حمله، بازگشت ایمن را فراهم کنند.

استراتژی اسرائیل حمله به ایران در 3 موج بود. موج اول بر حمله به سایت‌های هوایی سطحی، تأسیسات راداری و مقر پدافند هوایی ایران در تهران متمرکز بود. موج دوم بر روی انهدام موشک های بالستیک متمرکز شد و در نهایت موج سوم بر صنایع تولیدی نظامی متمرکز شد.

آنها برای ممانعت از پدافند هوایی ایران از موشک های “راکس” استفاده کردند که به آنها اجازه می دهد از مواضع نزدیکتر به اهداف دشمن بدون نیاز به نفوذ جنگنده ها به عمق خاک ایران ضربه بزنند. در کمال تعجب، سیستم پدافند هوایی بائر 373 بهتر از حد انتظار عمل کرد.

در ادامه به بررسی نحوه عملکرد این موشک های پدافند هوایی و قدرت نیروی هوایی ایران می پردازیم. ابتدا نگاهی به جنگنده های اسرائیلی مورد استفاده در این عملیات می اندازیم.

سر نیزه حمله هوایی شامل جنگنده های نسل پنجم F-35، جنگنده های پدافند هوایی S-16 و جنگنده های تهاجمی F-15 بود که بردی در حدود 1600 کیلومتر (حدود 1000 مایل) را پوشش می دادند.

سلاح های انتخاب شده شامل موشک های دوربرد «آرو» و نسل جدید موشک «راکس» با قابلیت حمله دوربرد بود. تانکرهای سوخت رسان برای پوشش فواصل جستجو بین پروازها استفاده شد. این اقدام در صورتی انجام شد که صبح زود درگیری با رزمندگان ایرانی ضروری بود.

موشک بالستیک نسل جدید اسرائیل “راکس” با دقت خود به آن اجازه می دهد تا زمانی که به هدف اصابت کند به سمت هدف پیشروی کند. این موشک همچنین اجازه می دهد تا اهدافی را که از موقعیت اصلی خود حرکت کرده اند هدف قرار دهند. در شرایط تهدید بالا، این بمب‌ها معمولاً از یک سیستم هدایت اینرسی مجهز به GPS استفاده می‌کنند تا به منطقه هدف عمومی حرکت کنند و سپس به جستجوگر تصویربرداری مادون قرمز برای مرحله نهایی پرواز، اهداف را از طریق نفوذ عمیق یا انهدام مواد منفجره منهدم کنند نابود کردن

سامانه باور 373 یا اس 300 ایرانی

در کمال تعجب، موشک های باور 373 و اس-300 با موفقیت پهپادها و برخی موشک های اسرائیلی را هدف قرار دادند. بیایید نگاهی گذرا به باور 373 بیندازیم. این سیستم از موشک هایی استفاده می کند که در دو کانتینر پرتاب مستطیل شکل قرار گرفته اند و دارای یک سیستم راداری مرحله ای برای ردیابی اهداف آیرودینامیکی و موشک های بالستیک در بردهای متوسط ​​و بلند است. یکی از رادارهای مورد استفاده در باور 373، رادار معراج است که می تواند تا 450 کیلومتر را پوشش دهد و ایران مدعی است که این سامانه می تواند تا 200 هدف را به طور همزمان ردیابی کند.

سامانه های دفاع موشکی ایران

حمله اسرائیل را می توان به سه مرحله متمایز تقسیم کرد: موج اول، دوم و سوم که هر کدام بر حمله به اجزای حیاتی زیرساخت های نظامی ایران تمرکز داشتند. موج اول بر روی از کار انداختن سامانه های پدافند هوایی ایران متمرکز است. همچنین حملاتی از سوی ایران تایید شده است که به اهداف کلیدی، از جمله موشک‌های زمین به زمین و تأسیسات راداری ضروری برای شناسایی زودهنگام و دفاع در برابر حملات هوایی، آسیب رسانده است. ستاد پدافند هوایی ایران تایید کرد که هدف از این حملات مختل کردن توانایی کشور برای ردیابی و پاسخگویی به تهدیدات آتی بوده است.

موج دوم قابلیت های موشکی ایران را هدف قرار می دهد و به طور خاص بر خنثی سازی سامانه های موشکی بالستیک و مافوق صوت متمرکز است. حداقل سه پایگاه موشکی مورد حمله قرار گرفت. در دور دوم یا موج دوم حمله اسرائیل، پهپادهای نیروی دفاعی اسرائیل به پایگاه نظامی «پارچین» در حومه تهران نیز حمله کردند. در نهایت یکی از پهپادها توانست پدافند هوایی ایران را دور بزند و به پایگاه برسد و بقیه برای جلوگیری از حمله تلافی جویانه ایران سرنگون شدند.

موج سوم و آخر بر انهدام پایگاه‌های نظامی کلیدی و تأسیسات تولیدی که برای تولید موشک و لجستیک نظامی ایران ضروری هستند، متمرکز است. اهداف شامل پادگان قادری در فورت حسن خان، یک مرکز تولید موشک، و دیگر مراکز لجستیکی است که ظاهراً در این مرحله برای برهم زدن ساختارهای پشتیبانی لجستیکی و فرماندهی مورد حمله قرار گرفتند. اسرائیل در صدد حمله به این پایگاه های موشکی مانند موشک های فتح 110 و فتح 2 بود که برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت و یکی از سامانه های موشکی پیشرفته ایران است.

آنچه این موشک ها را از سایر موشک های بالستیک متمایز می کند، توانایی آن ها در شتاب گرفتن از جو زمین برای جلوگیری از سیستم دفاع موشکی معروف آرو است که توسط اسرائیل ساخته شده است. اسرائیل همچنین تلاش کرد موشک‌های بالستیک زمینی را که به پایگاه‌های ارتش اسرائیل حمله می‌کردند، حمله کند. ایران در حمله اخیر خود به اسرائیل، از نسخه های مختلف موشک بالستیک شهاب 3، پایه و اساس تمامی موشک های بالستیک میان برد ایران است و از سوخت مایع استفاده می کند.

ماهواره های نظامی اهدافی مانند این پناهگاه های مستحکم را شناسایی می کنند. همچنین به احتمال زیاد اسرائیلی ها این موشک های جدید لورا را آزمایش کرده اند. داده های مختصات باید به سرعت به یک هواپیمای تهاجمی خاص اختصاص داده شود تا بدون ورود به حریم هوایی دشمن به طور دقیق به هدف حمله کند. این موشک بالستیک لورا با دقت طراحی شده و قادر به حمله به دارایی های استراتژیک در اعماق قلمرو دشمن، از هواپیماهای جنگنده گرفته تا هواپیماهای ماموریت سنگین مانند این است.

به گفته سازنده، لورا می تواند مسافت های طولانی را طی کند و سیستم های واکنش سریع را به مناطق حساس تحویل دهد یا به حریم هوایی دشمن نزدیک شود. این کار را با حمله از بالا در زاویه 90 درجه و با سرعت مافوق صوت انجام می دهد. این موشک بالستیک می تواند از سامانه های پدافند هوایی فرار کند و دارای سرجنگی است که با استفاده از GPS و سیستم ناوبری غیر قابل نفوذ به جمار هدایت می شود. علاوه بر این، این موشک دارای یک کلاهک بزرگ است که تضمین می کند که اهداف کلیدی با یک ضربه خنثی می شوند.

جنگنده های ایرانی کجا هستند؟

جنگنده ایرانی - F-14 Tom Cat

شاید از خود بپرسید که جنگنده های ایرانی کجا هستند و در این حمله چگونه با اسرائیل مقایسه می شوند. اجازه دهید این را به چند قسمت تقسیم کنیم. ایران برای مبارزه با جنگنده های اف 16 و اف 35 جنگنده های آمریکایی مانند 64 فروند فانتوم اف 4 را در اختیار دارد که در زمان رژیم شاه به دست آمده است. از این رو فانتوم اصلی ترین هواپیمای تهاجمی ایران است و ستون فقرات نیروی هوایی ایران محسوب می شود.

علاوه بر این، ایران حدود 40 هواپیمای اف-14 دارد که تهدیدی برای اف-35 محسوب می شود. ایران همچنین حدود 30 جنگنده MiG-29 از روسیه خریداری کرده است که به طور عجیبی برای مقابله با F-16 طراحی شده اند. بخش دوم پدافند هوایی، سامانه پدافند هوایی 800 میلیون دلاری اس-300 است که توانایی رهگیری اهداف را در فاصله 120 کیلومتری (حدود 75 مایلی) دارد و در صورت پرتاب بالستیک می تواند به فاصله 400 کیلومتری (حدود 250 مایل) برسد. ). ) رسیدن

بیایید مراحل اساسی نحوه عملکرد این سیستم را مرحله به مرحله بررسی کنیم. رادار مراقبت دوربرد “Big Bird” هدف را شناسایی می کند و می تواند تا 300 شی را به طور همزمان ردیابی کند. این کار در زمان واقعی انجام می شود و سپس اطلاعات به ایستگاه فرماندهی و کنترل منتقل می شود. وقتی مشخص شد که هدف دوست است یا دشمن، در این حالت پست فرماندهی و کنترل تصمیم به حمله می گیرد یا از فرماندهی بالاتر دستور دریافت می کند. سپس ایستگاه فرماندهی و کنترل به پرتابگرها دستور پرتاب موشک مناسب را می دهد.

نوع موشک بسته به فاصله و نوع هدف پرتاب می شود. این سیستم با پرتاب دو موشک به سمت یک هدف کار می کند. اگر یکی از آنها هدف را از دست بدهد، از موشک پشتیبان استفاده می شود. سپس این موشک ها توسط رادار هدایت هدایت می شوند و این مراحل در یک محیط بلادرنگ انجام می شود و به طور پیوسته با یکدیگر تعامل دارند تا مسیر موشک ها بر اساس موقعیت واقعی هدف مشخص شود.

اگر اهداف در ارتفاع پایین قرار داشته باشند، سامانه موشکی متحرک آخرین تجهیزات دفاعی است که می تواند موشک های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین دشمن را ردیابی کند. ایستگاه فرماندهی یا پرتابگر موشک میان برد هدف را در زمان واقعی ردیابی و آن را منهدم می کند. این سامانه قادر است تا 300 هدف را رهگیری و بین 60 تا 80 هدف را به طور همزمان درگیر کند و می تواند با 160 موشک به طور همزمان با دو موشک در هر هدف برخورد کند.

سامانه باور 373 یا اس 300 ایرانی

سامانه باور 373 یا اس 300 ایرانی

سامانه باور 373 یا اس 300 ایرانی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=413077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.