افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

تعامل دیپلماتیک پیشرفته و باز با جهان.

  • کد خبر : 372147
تعامل دیپلماتیک پیشرفته و باز با جهان.

امین جمشیدزاده هدف امروز: دکتر مسعود مزیکیان روز گذشته در راس یک هیات سیاسی- دیپلماتیک به آمریکا سفر کرد تا صبح روز سه شنبه 12 اردیبهشت در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند و با مقامات غربی درباره چگونگی عبور از سد تحریم ها گفتگو کند. تا مدار خالی و خالی موازنه سیاسی نظام بین […]

امین جمشیدزاده

هدف امروز: دکتر مسعود مزیکیان روز گذشته در راس یک هیات سیاسی- دیپلماتیک به آمریکا سفر کرد تا صبح روز سه شنبه 12 اردیبهشت در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند و با مقامات غربی درباره چگونگی عبور از سد تحریم ها گفتگو کند. تا مدار خالی و خالی موازنه سیاسی نظام بین الملل با ایران و در تعامل مشترک با کشورهای جهان و اروپایی تکمیل شود و مهم ترین قطعه از پازل دیپلماتیک دولت چهاردهم با سفر به آمریکا شکل بگیرد. ایالات؛ پزشکان در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل؛ وی همچنین در نشست رهبران ائتلاف آینده سخنرانی خواهد کرد. وی همچنین با چند تن از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی دیدار خواهد کرد. رئیس جمهور در سلسله دیدارهایی با گروه ها، افراد و مراجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه ای در آمریکا گفت وگو خواهد کرد و ضمن تشریح مواضع ایران، به سوالات آنها پاسخ خواهد داد. صادق زیباکلام در گفت و گو با نویسنده این مقاله به صراحت می گوید که انتظار دارد مزیکیان متفاوت از روسای جمهور قبلی ما باشد. یعنی وقتی آنها پشت تریبون سازمان ملل می ایستند، نباید مانند روسای جمهور قبلی ما رفتار کنند. به گفته وی، روسای جمهور گذشته به سخنان او گوش می دادند زیرا می دانستند که مقامات کشور و بسیاری از مردم به اصطلاح عادی به سخنان او گوش می دهند. در واقع مخاطب آن نه افکار عمومی، جامعه جهانی و سایر کشورها، بلکه مسئولان نظام جمهوری اسلامی و انقلابیون بودند.

لذا حرفی می زدند که باعث خوشحالی و وسعت فکرشان می شد. مضمونی که در سخنان مرحوم رئیسی به شدت شاهد آن بودیم و مشخص است که سخنان ایشان برای افکار عمومی جهان نیست; چون می‌دانستم الان در ایران مسئولان و همه دارند نگاه می‌کنند. که در این راستا آقای مزیکیان نباید از سنت سخنرانی های قدیمی پیروی کند، بلکه باید از این فرصت استفاده کند و پیام دوستی و خوبی ایران را به جهانیان برساند و تاکید کند که ما در ایران در حال جنگ نیستیم و به دنبال آن نیستیم. درگیری؛ ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و به دنبال صلح و ثبات هستیم. البته ما در عین حال به دنبال حقوق خود نیز هستیم. هم حقوق ملت ایران و هم حقوق ملت فلسطین و هم حقوق همه ملت ها و سایر کشورهایی که حقوقشان پایمال شده است، اما ما به هیچ وجه دنبال جنگ و ترویج خشونت نیستیم و برای کسب این حقوق امیدواریم. و معتقدند که این حقوق باید از راه های مسالمت آمیز بدست آید.
شخصیت را می توان به عنوان الگوهای خاص و متمایز از فکر، احساسات و رفتار در نظر گرفت که سبک شخصی هر فرد را در تعامل با محیط فیزیکی و اجتماعی تعیین می کند. برای توصیف شخصیت هر فردی معمولاً به آن ویژگی های شخصیتی اشاره می کنیم، یعنی ویژگی هایی مانند باهوش بودن، برون گرا بودن، وظیفه شناس بودن و مانند آن. روانشناسان شخصیت سعی کرده اند روش های رسمی برای توصیف و اندازه گیری شخصیت ایجاد کنند. از سه طریق، این روش‌ها فراتر از نام‌گذاری ویژگی‌هایی هستند که در مکالمات عادی استفاده می‌شوند. یکی اینکه از گستره اصطلاحات در این زمینه کم می کنند تا تنوع شخصیت انسان با چند ویژگی معرفی شود. ثانیاً سعی می کنند ابزار سنجش ویژگی های شخصیتی را قابل اعتماد و معتبر کنند و در نهایت برای شناسایی رابطه بین صفات و نیز رابطه بین صفات و رفتارهای خاص، تحقیقات تجربی انجام می دهند.
فرد محیط های مطلوبی را انتخاب می کند یا ایجاد می کند. هر چه فرد مسن تر باشد، تأثیر این تعامل مهم تر می شود. در شکل گیری شخصیت، تأثیر دو گروه عوامل محیطی و عوامل ژنتیکی مستقل از یکدیگر نیستند. بلکه پس از تولد در هم تنیده می شوند; از آنجایی که شخصیت یک فرد و محیط او تابعی از ژن های والدین اوست، بین کد ژنتیکی «ویژگی های شخصیتی ارثی» و محیط او همبستگی ذاتی وجود دارد. سه فرآیند پویا تعامل شخصیت-محیط عبارتند از: 1- تعامل واکنشی «تجربه و تفسیر و شیوه‌های مختلف واکنش افراد به یک محیط واحد. 2- تعامل آشکار» شخصیت هر فرد واکنش‌های خاصی را در دیگران برمی‌انگیزد. 3- تعامل پیشرفته: فرد محیط های مساعد را انتخاب یا ایجاد می کند. با افزایش سن، تأثیر تعامل پیشگام اهمیت بیشتری پیدا می کند. افراد به محض اینکه بتوانند به محیط هایی فراتر از آنچه بزرگان آماده کرده اند بروند، شروع به انتخاب و ساختن محیط های خود می کنند و این به نوبه خود در شکل گیری شخصیت آنها نقش دارد. هر فرد خوش مشربی ترجیح می دهد با دوستانش به سینما برود تا اینکه در خانه بماند و تنها جلوی تلویزیون بنشیند. یعنی شخصیت مردم دوست شما را به سمت انتخاب محیطی سوق می دهد که دوستی شما را با مردم تقویت کند. وقتی نمی تواند انتخاب کند، دست به کار می شود. اگر کسی او را دعوت نکرد، خودش دیگران را دعوت می کند. اصطلاح تعامل و توسعه به فرآیندی اطلاق می شود که طی آن هر فرد به عاملی فعال برای رشد شخصیت خود تبدیل می شود. در حوزه سیاست، سیاستمدار دوستان سیاسی و افرادی را انتخاب می‌کند که با آنها ویژگی‌های شخصیتی و علایق مشترکی در عرصه بین‌الملل دارد، دعوت به عمل و تعامل و ارتقای روابط و تفاهم‌های دوجانبه و چندجانبه در عرصه سیاسی است. امضای معاهده بین المللی برجام بین ایران و 6 قدرت بزرگ جهان در سال 2014 نمونه ای از این نمونه برجسته در عرصه سیاست نظام بین الملل است. طبق قول دکتر در مناظره دور اول و دوم ریاست جمهوری بارها گفتند که باید با دنیا و موضوع تحریم تعامل داشته باشیم و اخیرا قاطعانه گفتند قرار است نامه بدهند. به مجمع تشخیص سهولت و موضوع FATF برای روابط تجاری با دنیا و شفافیت مالی، انتظار می رود با این تفاسیر بر اساس نظر دکتر مسعود مزیجیان، فعال سیاسی و تحلیلگر سپهر، حل شود. مسیری متفاوت با روسای جمهور قبلی خواهد داشت و نتیجه به باز شدن درهایی می انجامد که باز می شود

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.