افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

تعامل خوبی بین مجلس و قوه قضائیه شکل گرفته است

  • کد خبر : 410474
تعامل خوبی بین مجلس و قوه قضائیه شکل گرفته است

اطلاع رسانی کند صبح مجلس؛ اعضا کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جریان بازدید از بخش‌های مختلف زندان اوین و کارگاه‌های اشتغال با رئیس، معاونان رئیس‌جمهور و روسای ستادی دیدار کرد. سازمان زندان برای بررسی مشکلات و شکایات برگزار شد. محمد سرگزی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در این جلسه با بیان اینکه تعامل […]

اطلاع رسانی کند صبح مجلس؛ اعضا کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جریان بازدید از بخش‌های مختلف زندان اوین و کارگاه‌های اشتغال با رئیس، معاونان رئیس‌جمهور و روسای ستادی دیدار کرد. سازمان زندان برای بررسی مشکلات و شکایات برگزار شد.

محمد سرگزی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در این جلسه با بیان اینکه تعامل خوبی بین مجلس و قوه قضائیه وجود دارد، گفت: در گذشته کمتر چنین طرحی وجود داشت و از زحمات کارمندان قوه قضاییه که شغل آنهاست قدردانی کرد. سخت و آسیب پذیر هستند و ما قدردان آن هستیم. بسیاری از مشکلات و دغدغه های مطرح شده در این جلسه از دو منظر بودجه و اصلاح قوانین قابل پیگیری است. در این دوره نیز مانند دوره قبل نظرات و پیشنهادات شما به ما کمک خواهد کرد و از پیشنهادات شما در بودجه استفاده خواهیم کرد.

سرگزی یادآور شد: از سه عضو کمیسیون قضایی مجلس در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1404 درخواست خواهیم کرد که در کمیسیون تلفیق بودجه موضوعات مربوطه را پیگیری کنند.

نماینده مردم زابل در مجلس دوازدهم با اشاره به اصلاح قوانین، افزود: اصلاح قوانین مجازات اسلامی، آیین دادرسی کیفری و مبارزه با مواد مخدر در دستور کار کمیسیون قرار دارد و استفاده خواهیم کرد. پیشنهادات آنها برای اصلاح قوانین

غلامعلی محمدی در ادامه این جلسه رئیس سازمان تعزیرات با تاکید بر اینکه قانونگذاری وظیفه خطیر و مهمی است، گفت: تعامل خوبی بین قوه قضائیه و مقننه برقرار شده و سطح تعامل دو قوه در حد اکثر است.

وی با تشکر از بازدید اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی از سازمان و زندان اوین افزود: رویکرد ما نسبت به زندانیان مبتنی بر اصلاح و تربیت است و مدیریت زندان ها بر اساس عقلانیت و اصول علمی و استفاده از فناوری روز است. . است

رئیس سازمان تعزیرات با یادآوری استفاده از محدودیت های الکترونیکی و هوش مصنوعی در این حوزه، یادآور شد: استفاده از فناوری های نوین و هوشمند، حرفه آموزی و حمایت از خانواده زندانیان و توسعه صنعت را مورد توجه قرار می دهیم. اشتغال محوری در زندان ها به عنوان اولویت در دستور کار ما قرار دارد و توجه به وضعیت معیشتی زندانیان نیز در راستای حقوق آنان مورد توجه قرار گرفته است.

محمدتقی نقدعلی در ادامه این جلسه نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از رئیس سازمان زندان ها خواستار تسریع در آزادسازی زندان خمینی شهر از شهرستان شد و افزود: در خصوص بودجه باید پیشنهادات خود را ارائه دهید. به ما، و اگر نظر یا پیشنهادی در مورد نحوه تغییر قوانین دارید، لطفا با ما تماس بگیرید.

علی آذری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه اکثر اعضای کمیسیون قضات و دارای تجربه خوبی در این زمینه هستند، خواستار اصلاح سبک مدیریت زندان ها شد و گفت: باید به سمت مدیریت نوین زندان با استفاده از فناوری های روز حرکت کنیم. و امکانات عدالت ترمیمی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و هر عنوانی مجرمانه نباشد و اصل تناسب جرم در نظر گرفته شود و برای جلوگیری از تکرار جرایم برنامه داشته باشیم.

وی افزود: باید به دنبال تصویب قوانینی برای کاهش تعداد زندانیان باشیم و جامعه‌پذیری را در نظر بگیریم.

محمد نور دهانی عضو کمیسیون قضایی مجلس در ادامه با ابراز خرسندی از تبدیل زندان ها به کارگاه های اشتغال، یادآور شد: خروج زندان ها از شهرها و حمایت از خانواده زندانیان و کمبود نیروی انسانی و پست های خالی باید در دستور کار قرار گیرد. یکی از مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سید کریم معصومی یکی از اعضای کمیسیون قضایی شورای اسلامی در ادامه این نشست گفت: زندان باید آخرین راهکار برای مبارزه با مجرمان باشد و این سیاست به روند اصلاح زندان کمک می کند و هدف زندان باید بازپروری و اصلاح باشد.

وی بر حمایت از خانواده زندانیان تاکید کرد و گفت: باید روزنه ها و فرصت های ارتکاب جرم بسته شود تا زندانیان به زندان بازگردند.

امپراتوری عثمانی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بر ضرورت احیای کمیسیون حقوقی تاکید کرد و گفت: این کمیسیون می تواند ضوابط و مقررات قانونی را پیشنهاد دهد. قانون مبارزه با مواد مخدر باید اصلاح شود و ما تلاش می کنیم آن را اصلاح کنیم.

سلمان کشاورز است در ادامه جلسه، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی گفت: واحدهای تولیدی به دلیل کمبود نیروی انسانی حاضرند بخشی از اشتغال خود را به زندان ها منتقل کنند و به اشتغال زندانیان کمک کنند.

محمد حسین محمدی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین خواستار انتقال زندانیان به محل سکونت و تسهیل در استفاده از غل و زنجیر الکترونیکی شد.

محمدحسین پیرزاده رئیس کل پارلمانی قوه قضائیه پیشنهاد کرد کمیته مشترکی متشکل از اعضای کمیسیون و سازمان زندان ها برای بررسی و رفع مشکلات تشکیل شود.

در بازدید اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس؛ نمایندگان به همراه رئیس سازمان تعزیرات با اهدای گل بر مزار این شهید گمنام یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند../ انتهای پیام

لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=21061

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.