افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

تصویر/ شباهت باورنکردنی شبنم مقدمی به همسرش

  • کد خبر : 328305
تصویر/ شباهت باورنکردنی شبنم مقدمی به همسرش

شبنم مقدمی متولد 12 فروردین 1351 در تهران بازیگر و گوینده است. وی با سه دهه حضور مستمر در تئاتر، سینما، تلویزیون، رادیو و همچنین تولید کتاب های صوتی حضور گسترده ای در صنعت سینما و سرگرمی داشته و جوایز متعددی از جمله دو سیمرغ بلورین را از آن خود کرده است. شبنم مقدمی یکی […]

شبنم مقدمی متولد 12 فروردین 1351 در تهران بازیگر و گوینده است. وی با سه دهه حضور مستمر در تئاتر، سینما، تلویزیون، رادیو و همچنین تولید کتاب های صوتی حضور گسترده ای در صنعت سینما و سرگرمی داشته و جوایز متعددی از جمله دو سیمرغ بلورین را از آن خود کرده است.

شبنم مقدمی یکی از بازیگران کم نظیر و پرکار ایران است که از اواخر دهه هشتاد مورد توجه و تمجید منتقدان سینما قرار گرفته و رضایت مخاطبان را نیز به خود جلب کرده است.

فعالیت حرفه ای مقدم از دهه هفتاد با بازیگری تئاتر آغاز شده است. او با توجه به آثاری که در آن حضور داشته، بازیگری است که عمق و وجوه مختلف شخصیت ها را به نمایش می گذارد. این توانایی در کنار تعهد او به این حرفه او را به یک بازیگر برجسته تبدیل کرده است. گستره وسیع نقش‌های او در ژانرهای مختلف (کمدی، درام، تاریخی و…) و توانایی انطباق با مدیوم‌های مختلف (تئاتر، سینما، تلویزیون و رادیو) همراه با توجه به جزئیات نقش و کاربرد لهجه های مختلف او را به عنوان یک بازیگر شناخته شده است. هزار چهره را به خاطر بسپار

مقدمی تاکنون در حدود بیست نامزدی انتخاب شده و بیش از ده جایزه بازیگری را از آن خود کرده است. او سالها تجربه کار در رادیو، بازی در تعداد زیادی فیلم و سریال تلویزیونی و حضور مستمر در صحنه تئاتر را دارد.

زندگی شخصی و ازدواج

علیرضا آرا متولد ۲۲ دی ۱۳۵۴ در تهران کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است.

علیرضا آرا تحصیلات خود را در رشته عمران به پایان رساند و دوره بازیگری را در رشته هنر گذراند. علیرضا آرا علاوه بر کارگردانی و بازیگری در سینما و تئاتر به عنوان طراح صحنه و دستیار کارگردان نیز فعالیت داشته و به عنوان گوینده نیز فعالیت داشته و مدتی نیز یکی از گویندگان برنامه هفت رادیویی شبکه آموزش بوده است. .

دوران کودکی و تحصیل

شبنم مقدمی سوم فروردین 1351 در تهران در خانواده ای اهل فرهنگ، هنر و ادب به دنیا آمد. پدرش مهندس برق و مادرش کارمند عالی رتبه دانشگاه تهران بود و یک برادر کوچکتر به نام بهنام دارد. در سال ۱۳۸۲ با علیرضا آرا که هنوز هم شریک زندگی اوست ازدواج کرد.

مقدمی از کودکی در کلاس های بازیگری ثبت نام کرد و در دوران دبیرستان با گروه کودک رادیو آشنا شد و کارهای پراکنده ای را نیز تجربه کرد. اما مقدمی تحصیلات متوسطه خود را در رشته علوم تجربی به پایان رساند و در مقطع کارشناسی از دانشگاه در رشته ادبیات فارسی فارغ التحصیل شد.

اما در نهایت با حضور در آموزشگاه فیلمنامه نویسی حوزه هنری زیر نظر اساتید برجسته علاقه خود را به بازیگری کشف می کند و پس از آن با گذراندن دوره های آموزشی در آموزشگاه بازیگری امین فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز می کند. تارخ.

تجربیات بازیگری

مقدمی از اواسط دهه هفتاد با عضویت در «گروه تئاتر شایا» با بازی در نمایش خانه کاغذی به کارگردانی شهرام کرمی شروع به کار در تئاتر حرفه ای کرد و پس از آن به عنوان بازیگر حرفه ای تئاتر در کنار کارگردانان صاحب نام مشغول به کار شد. مانند حمید امجد، محمد رحمانیان. مسعود رایگان و کیومرث مرادی ادامه دادند.

نمایش هایی چون «زائر»، «پل»، «سکوت میراث من است»، «ترمینال»، «باغ مرگ»، «نامه هایی به تب»، «قاتل بی رحم، هسه کارلسون» از جمله اجراهای اوست. «شرق شرق است!»، «تونل» و «مرغ دریایی من» اشاره کرد و در سال های 1384 و 1387 کاندیدای بهترین بازیگر زن سال از سوی خانه تئاتر ایران شد.

فعالیت هنری با رادیو

مقدمی همزمان با بازیگری تئاتر به عنوان گوینده و مجری-بازیگر رادیو نیز فعالیت داشت. وی با توجه به تحصیل در رشته ادبیات فارسی و علاقه به ادبیات در اجرای برنامه های ادبی استعداد داشته است. مقدمی در رادیو جوان، رادیو ایران و رادیو فرهنگ فعالیت داشته است و از جمله برنامه های رادیویی او می توان به «هفت شنبه»، «سه شنبه خطی»، «صدا عبرت» و «هفت ترانه» اشاره کرد که نام هایی آشنا برای مردم هستند. مخاطبان رادیو مقدمی علاوه بر این، با «رادیو سوینا» (سینمای ویژه نابینایان) نیز همکاری داشته است.

منبع: فرادید




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=328305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.