افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

تصویر روز ناسا: بی نظیرترین شفق های قطبی در 400 سال گذشته

  • کد خبر : 270880
تصویر روز ناسا: بی نظیرترین شفق های قطبی در 400 سال گذشته

شفق شمالی در هنگام برخورد ذرات پرانرژی پرتاب شده از خورشید با مولکول های جو زمین ظاهر می شود. اگر شراره های خورشیدی بسیار فعال باشند، یک شعله تاجی رخ می دهد و طوفانی از ذرات سریع و پرانرژی به فضا پرتاب می شود. هنگامی که این ذرات با سپر مغناطیسی زمین برخورد می کنند، […]

شفق شمالی در هنگام برخورد ذرات پرانرژی پرتاب شده از خورشید با مولکول های جو زمین ظاهر می شود. اگر شراره های خورشیدی بسیار فعال باشند، یک شعله تاجی رخ می دهد و طوفانی از ذرات سریع و پرانرژی به فضا پرتاب می شود. هنگامی که این ذرات با سپر مغناطیسی زمین برخورد می کنند، به سمت قطب های مغناطیسی زمین منحرف می شوند و در نزدیکی مدار قطبی وارد جو زمین می شوند. هنگامی که این ذرات با مولکول های هوا برخورد می کنند، آنها را تحریک می کنند و باعث درخشندگی می شوند.

اولین تصویر توسط Zhucheng Leo و Yushun Leo در شب 10 می (21 مه) از آرلینگتون، ویسکانسین، ایالات متحده آمریکا ثبت شده است. از آسمان مرئی؛ به طوری که شمال در مرکز تصویر قرار دارد. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا کلیک کنید.

تصویر روز ناسا: بی نظیرترین شفق های قطبی در 400 سال گذشته

تصویر دوم توسط شیراگ اوپرتی از دنباله ستاره پشت شفق شمالی گرفته شده است. اپرتی برای گرفتن این عکس به ساحل دریاچه آشوکان در نیویورک آمریکا رفت و دوربین را روی سه پایه ثابت کرد و 12 نوردهی طولانی متوالی گرفت. نقطه مرکزی تصویر، که به نظر می رسد تمام ستارگان در اطراف آن می چرخند، ستاره شمال (آلفا دیپر یا جوزا) است. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا کلیک کنید.

تصویر روز ناسا: بی نظیرترین شفق های قطبی در 400 سال گذشته

نمای سوم توسط کاوان چای از شبه جزیره بنکس در جزیره جنوبی نیوزلند گرفته شده است و صورت فلکی صلیب جنوبی در بالای تصویر قابل مشاهده است. قطب جنوب آسمان در مرکز تصویر قرار دارد، اما ستاره ای در نزدیکی آن وجود ندارد که بتواند راهنمای یافتن قطب آسمان باشد. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا کلیک کنید.

تصویر روز ناسا: بی نظیرترین شفق های قطبی در 400 سال گذشته

رؤیت چهارم نیز توسط رایت دابز از جورجیا، ایالات متحده، هنگام غروب ماه در افق غربی ثبت شد. جورجیا یکی از ایالت های جنوبی آمریکاست و دیدن شفق شمالی برای ساکنان آن اتفاق نادری است. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا کلیک کنید.

منبع: تصویر روز ناسا

۵۴۵۴

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=270880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.