افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

تصویب کلی پروژه بودجه 1404 در کمیسیون تلفیق

  • کد خبر : 413002
تصویب کلی پروژه بودجه 1404 در کمیسیون تلفیق

به گزارش رکنا، کمیسیون تلفیق پس از سه روز بررسی کلی لایحه بودجه ۱۴۰۴، کلیات این لایحه در جلسه بعدازظهر امروز به تصویب کمیسیون رسید. کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دیروز لایحه بودجه 1404 را تصویب کرد. گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق کلیات لایحه بودجه 1404 در دستور کار جلسه علنی فردا (سه […]

به گزارش رکنا، کمیسیون تلفیق پس از سه روز بررسی کلی لایحه بودجه ۱۴۰۴، کلیات این لایحه در جلسه بعدازظهر امروز به تصویب کمیسیون رسید.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دیروز لایحه بودجه 1404 را تصویب کرد.

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق کلیات لایحه بودجه 1404 در دستور کار جلسه علنی فردا (سه شنبه) مجلس قرار گرفت.

رئیس جمهور در جلسه علنی روز سه شنبه 10 آبان ماه بخش اول لایحه بودجه سال 1404 را تقدیم شورای اسلامی کرد و پس از آن کمیسیون تلفیق تشکیل شد و در اولین جلسه آن رئیس و اعضای هیأت تلفیق مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

جلسات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1404 از شنبه 14 آبان لغایت 16 آبان ماه در دو جلسه صبح و بعدازظهر برای بررسی کلیات لایحه بودجه تشکیل شد.

از سال گذشته با اصلاح آئین نامه داخلی شورای اسلامی، لایحه بودجه به دو بخش و ماده واحده تقسیم شد که در آن احکام لازم برای اجرای بودجه کشور و حداکثر سقف منابع بودجه ای دولت درج شده است. به تفکیک درآمدها و نقل و انتقالات سرمایه و دارایی های مالی و اجزای اصلی آنها و جداول تفصیلی. شامل ارقام بودجه ارائه شده به مجلس است.

کمیسیون تلفیق موظف است ظرف مدت پنج روز گزارش خود را در خصوص رد یا تصویب قوانین به هیأت رئیسه شورای اسلامی ارسال و سپس در صحن علنی مجلس بررسی شود. در صورت تصویب لایحه بودجه در مجمع عمومی، این لایحه برای بررسی جزییات قسمت اول به کمیته های تخصصی و کمیسیون تلفیق ارجاع می شود.

در صورتی که مجمع عمومی لایحه بودجه را تصویب نکند، لایحه به دولت ارسال می شود و دولت باید ظرف هفت روز آن را با اصلاحاتی به مجلس ارائه کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=413002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.