افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
6

تصویب طرح ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا

  • کد خبر : 117973
تصویب طرح ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش بازار، در ادامه حمایت ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی، مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (چهارشنبه ۱۹ آبان) طرحی را تصویب کرد که حماس و جمهوری اسلامی ایران را مشمول اقدامات تنبیهی می کند. . به گزارش شبکه «ان‌تی‌دی»، قانون «جلوگیری از تأمین مالی بین‌المللی حماس» که توسط «برایان ماست» نماینده جمهوری‌خواه […]

به گزارش بازار، در ادامه حمایت ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی، مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (چهارشنبه ۱۹ آبان) طرحی را تصویب کرد که حماس و جمهوری اسلامی ایران را مشمول اقدامات تنبیهی می کند. .

به گزارش شبکه «ان‌تی‌دی»، قانون «جلوگیری از تأمین مالی بین‌المللی حماس» که توسط «برایان ماست» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا ارائه شد، با 363 رأی موافق در مقابل 46 رأی مخالف به تصویب رسید. نماینده جمهوری خواه او یکی از 45 نماینده دموکرات بود که به این طرح رای منفی دادند.

بر اساس طرح قبلی، تحریم ها علیه کشورهای خارجی و افراد حامی حماس و جهاد اسلامی فلسطین (PIJ) اعمال خواهد شد. آمریکا جهاد اسلامی فلسطین را یک سازمان تروریستی می داند.

این طرح ضدایرانی و مقاومت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را مجبور می کند تا ظرف 180 روز پس از تصویب این لایحه، تحریم هایی را علیه افراد خارجی و کشورهای حامی حماس اعمال کند.

بر اساس طرح قبلی، کشورهای خارجی حامی حماس حداقل تا یک سال از کمک آمریکا نخواهند برد.

از سوی دیگر، رئیس جمهور ایالات متحده باید ارزیابی فعالیت ها و دارایی های حماس، جهاد اسلامی فلسطین و فهرستی از کشورهایی که انواع خاصی از حماس را حمایت می کنند، به کنگره ارائه کند. هر 180 روز ارسال خواهد شد.

این قطعنامه سه صفحه ای که برنامه هسته ای ایران را نیز محکوم می کند و توسط مایکل مک کال، رئیس جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شد، با 354 رای موافق در مقابل 53 رای مخالف و 50 نماینده دموکرات و سه نماینده دموکرات به تصویب رسید. نمایندگان و جمهوری خواهان به آن رای منفی دادند.

در این قطعنامه ضدایرانی آمده است: «این سیاست ایالات متحده آمریکا است که جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست و ایران نباید تحت هیچ شرایطی به سلاح هسته‌ای دست یابد و باید تمام راه‌های لازم را به کار گرفت. جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و به رسمیت شناختن و حمایت از آزادی عمل شرکا و متحدان از جمله اسرائیل.

در این قطعنامه ضدایرانی آمده است که «ایران در حال حاضر دارای دانش هسته ای غیرقابل برگشت و خطرناکی است و ادامه تنش های هسته ای تهدیدی جدی برای آمریکا و متحدان و شرکای آن از جمله اسرائیل است».

جمهوری‌خواهان ایران را به برنامه هسته‌ای خود متهم می‌کنند در حالی که علیرغم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، واشنگتن از برجام خارج شد و حداکثر فشار را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد و پس از یک سال، ایران به دلیل اروپایی‌ها مجموعه‌ای از تعهدات برجام را زیر پا گذاشت. عدم انجام تعهدات خود بر اساس برجام، کاهش یافت.

در طرح ارائه شده توسط جمهوری خواهان نیز آمده است که ایران اورانیوم را تا 90 درصد غنی کرده است.

با نزدیک شدن به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از حدود یک ماه پیش، جمهوری خواهان تلاش می کنند به هر نحوی به رژیم صهیونیستی کمک کنند و حتی سعی دارند بودجه 14.3 میلیارد دلاری را برای کمک به صهیونیست ها سپری کنند و در این میان برخی نیز 9000 فلسطینی از جمله زن و کودک به خاطر جنایات صهیونیست ها به شهادت رسیده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.