افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

تصویب اصولی ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 224756
تصویب اصولی ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، میثم جهدی رئیس دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها گفت: روند واگذاری مجوزهای پایانه صادرات محصولات کشاورزی مورد تاکید وزیر جهاد کشاورزی و معاون توسعه بازرگانی رئیس جمهور به منظور تقویت صادرات محصولات کشاورزی و […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، میثم جهدی رئیس دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها گفت: روند واگذاری مجوزهای پایانه صادرات محصولات کشاورزی مورد تاکید وزیر جهاد کشاورزی و معاون توسعه بازرگانی رئیس جمهور به منظور تقویت صادرات محصولات کشاورزی و باغی و خدمات فنی و مهندسی این اداره کل با توجه به درخواست چندین مدیر اجرایی از بخش های دولتی و خصوصی.

وی بیان کرد: در این راستا فرآیند صدور مجوز پایانه های محصولات کشاورزی صراطی به شرح زیر اعلام می شود.

در فرآیند اعطای مجوزهای اصولی احداث پایانه‌های صادراتی محصولات کشاورزی، ابتدا درخواست‌های مربوطه توسط متقاضیان در سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها ثبت و پس از ارسال پرونده، توسط کارگروه استان بررسی و ارزیابی می‌شود. گروه و سپس جهت بررسی و تایید نهایی و صدور تاییدیه اصولی به اداره توسعه صادرات ارسال می گردد.

1. طرح توجیهی فنی، اقتصادی و مالی.

2. صورتجلسه کارگروه استانی بررسی و احراز صلاحیت متقاضی شامل بررسی سوابق و زمینه فعالیت متقاضی، پایتخت. ثبت شده است شرکت متقاضی و منابع موجود و همچنین امکان تامین سرمایه لازم برای اجرای پروژه توسط متقاضی.

3. گزارش کارگروه استانی در مورد توجیه اقتصادی، فنی و مالی طرح ارائه شده (گزارش باید حاوی مکاتبات مستقل از هر نهاد عضو در تایید طرح، صورتجلسات دوره ای با امضای کلیه نمایندگان نهادهای عضو باشد. کارگروه استانی)

4. تایید مکان یابی صحیح پروژه بر اساس پتانسیل منطقه و مسیرهای پستی استان.

5. ارائه مدارک فوق با تایید رئیس سازمان استان جهت برنامه ریزی و بررسی در کارگروه ملی و صدور مجوز تایید اصولی توسط معاونت توسعه کسب و کار مدارک مورد نیاز جهت صدور می باشد. تاییدیه اصولی و مدت اعتبار تاییدیه اصولی برای دریافت مدارک لازم برای جواز تاسیس یک سال خواهد بود.

صدور مجوز تاسیس پایانه صادراتی محصولات کشاورزی.

پس از صدور تاییدیه اصولی و دریافت مشاوره های مربوطه، تشخیص کارگروه استانی و تایید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مجوز احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی توسط معاونت صادر می شود. توسعه کسب و کار

تعیین میزان زمین و اخذ تاییدیه از معاونت توسعه تجارت و سازمان امور اراضی کشور. دریافت استعلام از وزارت راه و شهرسازی، سازمان آب و فاضلاب، سازمان محیط زیست، شهرداری و کلیه نهادهای ذیربط. کد را تعیین کنید آیسیک و دریافت تاییدیه از سازمان امور مالیاتی استان. دریافت تاییدیه نقشه ساختمانی از سازمان نظام مهندسی استان; و ارائه مدارک فوق با تایید رئیس سازمان برنامه ریزی و بررسی در کارگروه ملی و صدور مجوز تاسیس پایانه صادرات محصولات کشاورزی توسط معاونت توسعه بازرگانی ریاست جمهوری از جمله موارد مورد نظر می باشد. برای صدور جواز تاسیس الزامی است. مهلت جواز تاسیس بر اساس برنامه زمانبندی ارائه شده در طرح توجیهی مورد تایید متقاضی تعیین می شود.

صدور مجوز بهره برداری از پایانه صادرات محصولات کشاورزی.

در هنگام صدور پروانه بهره برداری پایانه صادراتی، پس از ساخت ساختمان و دریافت پایان کار از مراجع ذیصلاح، مقدمات صدور پروانه بهره برداری ضروری است. این آماده سازی ها عبارتند از 1. نصب کلیه تجهیزات از جمله; سردخانه و مونتاژ آن، نصب و راه اندازی تجهیزات. سورت و بسته بندی، ایجاد آزمایشگاه های کنترل کیفی 2. ایجاد کلیه دفاتر عملیاتی ذیربط از جمله دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات، اداره ارزیابی گمرک جمهوری اسلامی ایران، دفاتر شرکت حمل و نقل بین المللی، شعب بانک ها، دفاتر بیمه، بورس ها و اتاق های معاملات، جایگاه های سوخت، مراکز تعمیرات فروشگاه ها… طبق برنامه مصوب; 3. تهیه و ارائه گواهی و اسناد شناسنامه برای باغات و محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده برای صادرات. 4. ارسال مدارک فوق با تایید رئیس دستگاه استان جهت برنامه ریزی و بررسی در کارگروه ملی و صدور مجوز بهره برداری از پایانه صادرات محصولات کشاورزی توسط معاونت توسعه بازرگانی. مدت پروانه بهره برداری بر اساس برنامه زمانبندی ارائه شده در طرح توجیهی مورد تایید متقاضی می باشد.

از این رو در این گزارش دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی مایل است برای تسریع در فرآیندهای مذکور نظرات فنی و کارشناسی را در اختیار مسئولان استانی قرار دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=224756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.