افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

تصمیم یک فرمانده نظامی برای حمله / محسن رضایی از او حمایت کرد / ماجرا چه بود؟

  • کد خبر : 370948
تصمیم یک فرمانده نظامی برای حمله / محسن رضایی از او حمایت کرد / ماجرا چه بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید صباح موسوی از همرزمان شهید علی هاشمی در دوران دفاع مقدس خاطرات خوبی از شهید علی هاشمی دارد. یکی از خاطرات او مربوط به دوران مسئولیت علی هاشمی در سپاه سوسنگرد است. به روایت فارس روایت موسوی را در زیر می خوانیم. در همین موارد در ابتدای جنگ تحمیلی، دو […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید صباح موسوی از همرزمان شهید علی هاشمی در دوران دفاع مقدس خاطرات خوبی از شهید علی هاشمی دارد. یکی از خاطرات او مربوط به دوران مسئولیت علی هاشمی در سپاه سوسنگرد است.

به روایت فارس روایت موسوی را در زیر می خوانیم.

در همین موارد در ابتدای جنگ تحمیلی، دو کودک عرب زبان منطقه بستان که زیر نظر سپاه سوسنگرد کار می کردند، با گریه به علی هاشمی نزدیک شدند و به زبان عربی به او گفتند: «حاج علی! به خدا خوشبختی! اینکه ما جلو هستیم و خانواده مان در کلانتری و بازداشت هستند، علت را پرسید: «صدام خانه ما را در بستان خراب کرد و خانواده ما آمدند کنار جاده چادر زدند و توقف کنند؟ برق دارند، از تیر برق به فروشگاه وصل کردند “حالا دستگیر شده اند!”

علی هاشمی مرا فرستاد تا رئیس دادگستری را به سپاه سوسنگرد ببرم. من به دادگاه رفتم و او آنجا نبود. مسیر را دنبال کردم و دیدم در حال خرید بستنی برای خانواده اش است. رفتم و با احترام به رئیس قوه قضائیه گفتم، علی هاشمی گفت هر جا هستی بیا سپاه، من کار مهمی دارم. او خانواده اش را به خانه آورد و خودش وارد ارتش شد.

علی هاشمی وارد اتاق شد و خیلی ناراحت بود. سپس گفت: “آقای شوشتری! آیا درست است که یک رزمنده در جبهه حضور دارد و خانواده اش دستگیر شده اند؟ وقتی رئیس دادگاه در مورد جریان جویا شد، علی هاشمی جریان را توضیح داد. رئیس دادگاه گفت:” “قانون قانون است و برای همه یکسان است.” آیا همه مشکلات حل شده و این باقی مانده است؟ اگر این موضوع حل نشود و آزاد نشوند، تصمیم انقلابی خواهم گرفت.» علی هاشمی رئیس دادگاه با این سخنان آن شب خانواده آن رزمندگان را آزاد کرد. البته این اقدام برای علی هاشمی تبعاتی داشت و محسن رضایی از اقدام علی هاشمی حمایت کرد.

27218

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.