افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

تصمیم ناگهانی بانک مرکزی حساب این افراد را بسته + جزئیات

  • کد خبر : 199022
تصمیم ناگهانی بانک مرکزی حساب این افراد را بسته + جزئیات

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلایننادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به مسدود شدن حساب برخی طلافروشان از سوی بانک مرکزی گفت: در حال حاضر شرایط سختی برای صنعت طلا پیش آمده و متاسفانه مسدود شدن حساب هایی که به وجود آمده است. در ماه های اخیر به ویژه در دو هفته […]

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلایننادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به مسدود شدن حساب برخی طلافروشان از سوی بانک مرکزی گفت: در حال حاضر شرایط سختی برای صنعت طلا پیش آمده و متاسفانه مسدود شدن حساب هایی که به وجود آمده است. در ماه های اخیر به ویژه در دو هفته اخیر رخ داده است. باعث التهاب در بازار و سردرگمی فعالان بازار شده است.

و به اقتصاد آنلاین افزود: حساب ها توسط بانک مرکزی بسته شده است و امکان مبادله و خرید و فروش سکه و طلا وجود ندارد. از سوی دیگر رکود را بدتر کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره جزئیات و دلایل مسدود شدن حساب ها نیز گفت: گفته می شود برخی از این حساب ها واریز شده و پول به حساب صرافی رفته است. مثلا فردی 5 سکه فروخته و پولش به حساب صرافی رفته و ارز خریده است.

بذرافشان با اشاره به مغایرت ضرایب مالیاتی با درآمد فعالان حوزه طلا، تصریح کرد: دلیل برخی از این تغییرات غیرارادی است. اما همکاران ما به ویژه فروشندگان طلای مذاب و سکه باید 20 تا 30 درصد از معاملات خود را به حساب های دیگر واریز کنند، زیرا سود و درآمد آنها از نظر مالیات با هم مطابقت ندارد. ضرایب مالیاتی از سال‌ها پیش که طلا ارزان‌تر بود، تغییری نکرده است، مثلاً طلا 100 هزار تومان و سکه 300 هزار تومان بود.

و افزود: اکنون که خرید و فروش یک کیلو طلای مذاب در بهترین حالت یک میلیون و 200 تا 1 میلیون و 500 هزار تومان سود دارد. اما اگر همکاران ما بخواهند با حساب خودشان پول واریز کنند باید 2 میلیون و 100 هزار تومان مالیات بپردازند که نشان می دهد مالیات با منفعت همخوانی ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: فعال بازار برای مدیریت هزینه ها باید 20 تا 30 درصد تراکنش ها را در حساب صرافی یا ارزی واریز کند که این امر باعث حساس شدن بانک مرکزی و واجا شد. و این حساب ها را مسدود کنید.

بذرافشان با انتقاد از انسداد ناگهانی حساب ها گفت: انسداد حساب ها شرایط خوبی ایجاد نمی کند بنابراین بازار طلا به دلیل مسدود شدن حساب نمی تواند طلا بخرد و در دو هفته اخیر به دلیل نوسانات بازار طلا طلا بسته به تعداد. از حساب های مسدود شده، همکاران بین 500 میلیون تا 34 میلیارد تومان ضرر کردیم و خسارت مالی دیدیم.

وی با اشاره به دیدار با وزیر اقتصاد و درخواست برای حل این مشکل گفت: دیروز به وزیر اقتصاد اطلاع دادم که چه کسی باید این زیان ها را جبران کند؟ در روزهایی که همه صنایع در رکود هستند باید برای افتتاح این حساب ها استعلام شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز گفت: این حساب ها بدون دلیل و بدون تجربه بسته شد اما تبعات آن زیاد است. در اسفندماه 400 حساب بسته شد و در مجموع ممکن است چند هزار فعال بازار متضرر شوند که باعث شده در دو هفته اخیر کل بازار متشنج شده و هیچ کار عملیاتی برای رفع این مشکل انجام نشده است.

وی افزود: متصدی بازار طلا که از شهرستان برای خرید طلا در تهران آمده است نمی تواند شماره حساب بدهد زیرا همه حساب ها مسدود است. بازار طلا شرایط بحرانی خاصی را تجربه کرده است به طوری که در روزهای اخیر درگیری فیزیکی بین همکاران به وجود آمده است.

بذرافشان افزود: متأسفانه با مسئولان صحبت کردیم، قول همکاری می دهند اما اقدامی صورت نگرفته است. کار به جایی رسیده که برخی از همکاران می گویند با شرایط فعلی نمی توانند در بازار فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات موجود این کارها باید با اصول خاصی انجام شود تا فعال اقتصادی که مشکلات زیادی دارد دچار مشکل نشود، گفت: نظام جامع تجاری و نظام مالیاتی قوانینی هستند که باید اصلاح شوند. . ; اما می آیند فضای فعالی را که در چارچوب قانون کار می کند و مشکلات مربوط به آن صنعت را ایجاد می کند، می بندند.

به گفته بذرافشان، در روزهای اخیر هیچ مسئولی برای رفع این مشکلات اقدامی نکرده است. هیچ توضیحی در مورد کاری که دولت انجام داده وجود ندارد، اگر مشکلی وجود داشت باید آن فرد را دعوت می کردند و در مورد حساب هایش توضیح می خواستند، به جای اینکه با یک انگشت حسابشان را مسدود کنند و شرایط بازار را تغییر دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه چنین اقداماتی اعتبار یک صنعت را از بین می برد و می تواند آسیب های مالی و اجتماعی را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: این آسیب ها افزایش یافته و مشکلات بیشتری را به همراه خواهد داشت.

بذرافشان افزود: نسبت های مالیاتی طلا باید بازنگری شود. از سال 88 تا 1400 قانون ارزش افزوده بدون کارشناسی و بدون هماهنگی بر این صنعت تحمیل شد و طلایی که ارزش افزوده نداشت و با سود جزئی فروخته می شد باید تمام قیمت طلا و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می شد. بعد از 12 سال متوجه شدند که نباید از طلای اصلی مالیات گرفته شود، اما تبعات این قانون بر جامعه باعث رکود، کاهش تقاضا در بازار طلا شد و همزمان حدود 30 تا 40 درصد واحدهای توزیع و تولید تعطیل شدند. متحمل خسارت مالی و اقتصادی شد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع معاملات نیز می تواند چنین مشکلی را در بازار ایجاد کند، گفت: اگر سامانه جامع معاملات بعد از این سه ماه عملیاتی شود، این صنعت منقبض می شود زیرا این سامانه مشکل دارد و اگر بخواهند بعد از عید اجرا کنند. ممکن است تجربیات تلخی برای صنعت طلا وجود داشته باشد. اگر اقدامی برای تغییر مسیر تولید و توزیع طلا صورت نگیرد، این صنعت آسیب جدی خواهد دید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: طلا باید به عنوان یک صنعت نگاه شود در حالی که مسئولان به آن به عنوان یک کالای لوکس نگاه می کنند. صادرات و تولید صنعت طلا در 10 سال گذشته به قدری پیشرفت کرده است که کارکرد ارزآوری و اشتغالزایی برای کشور را داشته است، اما اگر نگاه دولت و ملت نسبت به این صنعت تغییر نکند. اراده. قطعاً باید با صنعت طلا خداحافظی کنیم. کشور خواهد داشت

وی با بیان اینکه اتحادیه ها بازوان اقتصادی کشور هستند، گفت: ابتدا باید موانع و مشکلاتی را که در اتحادیه های کشور وجود دارد از تولید تا توزیع کاهش دهیم و سپس سیستم ها و قوانین جدید را اجرا کنیم. اگر قبل از اجرای این قوانین جدید نظر کارشناسی انجام شود و مدیریت بهتری داشته باشد، اصناف متضرر نمی شوند.

بذرافشان در پایان گفت: می توانیم صادرات داشته باشیم و ارزآوری برای کشور کسب کنیم. ایران در سال گذشته 875 کیلوگرم طلا صادر کرد. اما ترکیه در دو سال گذشته 700 تن طلا صادر کرده است. زیرا؟ چون نگاهشان به این صنعت متفاوت است با کار و برنامه ریزی کارشناسانه موانع و مشکلات را برطرف کرده اند و اکنون بخشی از بودجه کشورشان از این صادرات طلا تامین می شود.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.