افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

تصمیم دختر 15 ساله برای خودکشی پس از آزار سیاه در خانه شیطان عاشق پیشه!

  • کد خبر : 137810
تصمیم دختر 15 ساله برای خودکشی پس از آزار سیاه در خانه شیطان عاشق پیشه!

به گزارش رکنا، ماجرا از چند ماه پیش شروع شد، یکی از همکلاسی هایم مدام در مورد پسری با من صحبت می کرد و او را دوست اجتماعی خود معرفی می کرد. هر روز که به مدرسه می رفت با من در مورد خوش گذرانی و پیام های بین خود صحبت می کرد. و دوست […]

به گزارش رکنا، ماجرا از چند ماه پیش شروع شد، یکی از همکلاسی هایم مدام در مورد پسری با من صحبت می کرد و او را دوست اجتماعی خود معرفی می کرد. هر روز که به مدرسه می رفت با من در مورد خوش گذرانی و پیام های بین خود صحبت می کرد. و دوست پسرش اتفاق افتاد، او همیشه مرا تشویق می کرد که این فرهنگ سنتی را ترک کنم و محیط بد خانوادگی را ترک کنم و یک دوست اجتماعی برای من انتخاب کنم، او با حرف هایش تاثیر زیادی روی فکر و روح من گذاشت و مرا تشویق کرد که با او ارتباط برقرار کنم. جنس مخالف داشتم انجام میدادم…

او داستان هایش را چنان واضح تعریف کرد که من تصوری رویایی از این داستان داشتم. آنقدر گفت که بالاخره چون جایی در خانواده نداشتم و محبتی نمی دیدم بالاخره خودم را به او سپردم و تصمیم گرفتم این نوع رابطه را تجربه کنم.

تسلیم فکر دوستم شده بودم و فکر می کردم هر اتفاقی برای او می افتد برای من هم خواهد افتاد.

وقتی شیدا از تصمیم من مطلع شد بلافاصله پسری را به من معرفی کرد، رابطه من با فرزاد در فضای مجازی شروع شد، ساعت ها با او چت کردم و برای هم پیام های عاشقانه فرستادیم، رابطه پنهانی من با فرزاد از طریق فضای مجازی ادامه یافت و من هر روز در این باتلاق چون اطلاعی از عواقب چنین روابط غیراخلاقی نداشتم به او وابسته شده بودم و درس خواندن برایم کسل کننده بود تا اینکه این روزها پدرم و خانواده ام متوجه شدند رابطه من با مرد جوانی در فضای مجازی و برخورد بدم با من، اذیتم کردند و بلافاصله به فرزاد گزارش دادم و او هم با شنیدن این حرف مرا تشویق کرد که از خانه فرار کنم اما با او موافق نبودم. وقتی دید که پیشنهادش را قبول نمی کنم، تهدیدم کرد که اگر پیشنهادش را جدی نگیرم، ماجرای رابطه را به خانواده ام خواهد گفت. من یک نوجوان بودم و فرزاد هیچ تصوری از نقشه های شوم پشت این دوستی نداشت. میدونی من از خونه فرار کردم و اون منو به یه جای خلوت برد و بهم تجاوز کرد… از ترس پر شدم فرزاد منو رها کرد و فرار کرد. نمی دانم چه باید بکنم.

حالم بد است و صحنه بد رفتاری او مدام در ذهنم تکرار می شود، به پلیس گزارش دادم که مرا به کلانتری بردند…..

نگاه تخصصی

زهرا بیات، کارشناس ارشد روانشناسی

ارجاعات خانمی 15 ساله که در حال حاضر ترک تحصیل کرده، در خانواده ای نسبتا متوسط ​​زندگی می کند، پدرش کارگر ساده و مادرش خانه دار است، با درآمد اندکی که دارند امرار معاش می کنند. از محل کار به دست آمده و این خانم متأسفانه به دلیل عدم آگاهی از آسیب وارد رابطه اشتباهی شد که جز پشیمانی از آن چیزی نداشت.

خشونت خانوادگی و بدرفتاری والدین از عوامل مهم فرار از خانه، بی سوادی والدین و عدم آموزش خانوادگی و فردی، فقدان مهارت های زندگی، عدم توجه به خواسته های فردی در خانواده و عدم توجه و محبت والدین بر دوستان و خانواده تاثیر گذاشته است. همکاران در زندگی و باعث آسیب بیشتر.

از عوامل فرار از خانه می توان به عوامل فردی مانند ضعف خودآگاهی، عدم اعتماد به نفس، رفتارهای ناهماهنگ، اضطراب و ویژگی های دوران نوجوانی و بلوغ اشاره کرد.

عدم توجه به مسائل تربیتی کودکان.

اختلالات زناشویی

خشونت در خانواده

تبعیض بین کودکان

احساس طرد شدن

فقر اقتصادی

عدم آرامش در زندگی

جدا از پدر و مادر

فقر فرهنگی و آموزشی

فرار از خانه از عوامل مهم خانواده محسوب می شود.

عوامل اجتماعی مانند؛

فقر

استانداردهای اشتباه در فرد.

رسانه های جمعی

تأثیر دوستان و همکاران.

اقدامات و راهکارهای پیشگیرانه

باعث نوستالژی می شود.

در این شرایط چه باید کرد؟

مشاوره و راهنمایی روانشناسی.

مهارت های مقابله هیجان مدار را آموزش دهید

آموزش مهارت های زندگی

برای کاهش این آسیب اجتماعی، آموزش و آگاهی از نحوه کمک گرفتن از روانشناسان و مشاوران در زمینه آسیب های ناشی از فرار از منزل و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها از طریق پخش فیلم در مورد آسیب ها بسیار حائز اهمیت است. تم پیشگیری از نشت خانه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.