افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

تصمیم بر این شد که گفت وگو درباره برجام با اروپا پیگیری شود

  • کد خبر : 376770
تصمیم بر این شد که گفت وگو درباره برجام با اروپا پیگیری شود

آفتاب نیوز: وی ادامه داد: تصور می‌کنم دستاوردهای این سفر چند ماهه کار ما را سبک کرد زیرا باید به دیدار روسای جمهور آنها می‌رفتیم و ادای احترام می‌کردیم. در سه روز بیش از 27 جلسه مختلف داشتیم و من در جاهای مختلف سخنرانی کردم. سعی می کنیم زمان را تلف نکنیم. به امید اینکه […]

آفتاب نیوز:

وی ادامه داد: تصور می‌کنم دستاوردهای این سفر چند ماهه کار ما را سبک کرد زیرا باید به دیدار روسای جمهور آنها می‌رفتیم و ادای احترام می‌کردیم. در سه روز بیش از 27 جلسه مختلف داشتیم و من در جاهای مختلف سخنرانی کردم. سعی می کنیم زمان را تلف نکنیم. به امید اینکه بتوانیم به گفت وگوهای شکل گرفته ادامه دهیم و پیام صلح، عدالت و انسانیت را که به دروغ می گویند ما معتقدیم را دنبال کنیم.

رئیس جمهور گفت: این سفر بسیار پر برکت بود زیرا توانستیم با سران کشورها صحبت کنیم و مواضع خود را اعلام کنیم. ما نگرانی های فلسطین، غزه و لبنان را مطرح می کنیم. با کشورهای اسلامی توافق شد که جلسه گذشته را تکرار کنیم و اظهارات و ایرادات خود را بیان کنیم و تصمیم گیری شود. ما با رئیس شورای اروپا و با چند کشور مهم اروپایی صحبت کردیم. آنها گفتند که این حوادث را محکوم می کنند، اما این آمریکاست که باید این مشکل را حل کند.

وی افزود: نمی توان نتانیاهو را انسان خطاب کرد زیرا انسان به این راحتی مردم را نمی کشد. آنها مردم بی گناه، زنان، کودکان و افراد مسن را می کشند. این امکان وجود ندارد که مردم با فناوری هایی که دارند خانه ها و ساختمان ها را بمباران کنند و ایالات متحده و کشورهایی که خواستار حقوق بشر هستند از آنها دفاع کنند.

ما این موضوع را در سازمان ملل و در جلسات دوجانبه مطرح کردیم و همه ابراز همدردی کردند اما همدردی مشکلی را حل نمی کند. اگر در کشور ما یا در کشور دیگری اتفاق ساده ای بیفتد، زمین و زمان دوخته می شود و حقوق بشر پایمال می شود. هزاران نفر در مقابل چشمان دنیا له می شوند و به راحتی توجیه می کنند که فاجعه است.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: جلسه ای با کشورهای همسایه داشتیم و مقرر شد برخی توافقات را پیگیری کنیم. تصمیم گرفتیم در این کشورها جلسه ای برگزار کنیم. ما هم تصمیم گرفتیم در اروپا جلسه ای برگزار کنیم.

ما در مورد برجام صحبت کردیم. ما نگرانی های خود را به اروپا اعلام کردیم و قرار شد وزرای خارجه این موضوع را مجددا بررسی کنند. ما اعلام کردیم که برجام را نشکستیم اما ترامپ این کار را انجام داد و اکثر آنها موافقت کردند و ناراحت بودند و تلاش می کنیم با گفت وگو این روند را ادامه دهیم. در مورد تحریم ها و شیطان سازی هایی که از کشورمان ایجاد شده بود، با صحبت ها تا حدودی این موضوع روشن شد.

پزشکان بیان کردند: مقرر شد وزارت امور خارجه و کمیسیون های مشترک ما در رابطه با همسایگان راه حل هایی را ارائه دهند و ما آن را اجرا کنیم و روابط اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی را ارتقا دهیم. مقرر شد کارگروه مشترکی با چین تشکیل شود و مصوبات دولت شهید ریسی پیگیری شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما با ایرانیان و ادیان مختلف، مراکز علمی و تحقیقاتی و نخبگان سیاسی آمریکا دیدارهایی داشتیم که جلسات خوبی بود چرا که مواضع ما را از نزدیک شنیدند.

آنچه از رسانه ها می شنوند صدای بیگانه است و چهره ای از ما می سازند که در گفتگوی ما بسیار متفاوت بود. ما جلسه ای با ایرانی ها داشتیم تا نگرانی های آنها در داخل کشور حل شود تا بتوانند به راحتی به کشور رفت و آمد کنند و ببینند فضای ایجاد شده در آنجا اشتباه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.