افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

تصاویر/ کلوپ شبانه عربستانی

  • کد خبر : 274195
تصاویر/ کلوپ شبانه عربستانی

به گزارش صبح به نقل از عصر ایران، در ریاض که تا چند سال پیش زنان و مردان نمی توانستند آزادانه معاشرت کنند اما اکنون در یک ماه اخیر کلوپ شبانه راه اندازی شده است. برای اولین بار در عربستان یک کلوپ شبانه افتتاح شد. روزنامه انگلیسی «تایمز» در گزارشی به اتفاقات این باشگاه و […]

به گزارش صبح به نقل از عصر ایران، در ریاض که تا چند سال پیش زنان و مردان نمی توانستند آزادانه معاشرت کنند اما اکنون در یک ماه اخیر کلوپ شبانه راه اندازی شده است.

برای اولین بار در عربستان یک کلوپ شبانه افتتاح شد.

کلوپ شبانه عربستانی 2

روزنامه انگلیسی «تایمز» در گزارشی به اتفاقات این باشگاه و حاضران پرداخته است. تایمز می گوید این مکان بسیار شبیه هر کلوپ شبانه دیگری در جهان است.

این کلوپ شبانه به نام «خانه هیولا» در منطقه فرهنگی و هنری «جکس» در استان ریاض است. این بخشی از پروژه های شرکت “Middle Best” است که توسط صندوق ثروت دولتی به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد حمایت می شود.

این روزنامه فضای داخل تنها کلوپ شبانه کشور را اینگونه توصیف می کند: با نزدیک شدن به نیمه شب، محل رقص شروع به پر شدن از افراد مختلف می کند که با آهنگ ها و آهنگ ها می رقصند.

مرد جوانی با شلوارهای تنگ و چکمه های گاوچران بزرگ بالا و پایین می پرید.

در حالی که دو دختر با پیراهن های مشکی کوتاه و عینک آفتابی در قسمت دیگری از سالن باشگاه در حال تاب خوردن بودند.

تایمز ادامه داد که این مکان بسیار شبیه هر کلوپ شبانه دیگری در جهان است.

با این تفاوت که ماموران امنیتی هستند که به دنبال هرگونه رفتار و حرکت نامناسب از جمله افزودن الکل به کوکتل های سرو شده در بار هستند.

این روزنامه انگلیسی افزود، اگرچه مشروبات الکلی هنوز در “پادشاهی عربستان سعودی” ممنوع است، اما به طور مرتب به مهمانی ها قاچاق می شود و شایعاتی وجود دارد که مقامات ممکن است به زودی اجازه استفاده از آن را در اقامتگاه های توریستی بدهند.

دور از پیست رقص، دی جی سعودی «طارق عنتابی» در حال آماده شدن برای شروع کار است.

طارق سال ها پیش زمانی که در آمریکا زندگی می کرد وارد دنیای موسیقی شد.

او در هر فرصتی عربستان را ترک می کند تا در خارج از کشور اجرا داشته باشد، اما حالا طارق با نزدیک شدن به نیمه شب، آثار خود را در مقابل هواداران عرضه می کند. او می گوید: «این برای من تمام دنیا را معنا می کند.

در جای دیگری از باشگاه، یک زن جوان سعودی به نام «حسا» مشغول کار است و از مهمانان پذیرایی می کند.

در ریاض، جایی که مردان و زنان تا چند سال پیش قادر به معاشرت آزادانه نبودند، ماه گذشته یک کلوپ شبانه افتتاح شد.

هاسه با پوشیدن یک پیراهن بدون آستین گفت: “ما همیشه اینطور بوده ایم… و اکنون می توانیم این کار را به صورت عمومی انجام دهیم.”

برای سال‌ها، چنین مهمانی‌هایی غیرقانونی بود، اما این مانع از برگزاری آن‌ها در خانه‌های شخصی نشد. همیشه این احتمال وجود داشت که در شب مورد حمله پلیس یا دخالت اعضای هیئت امر به معروف و نهی از منکر در شهرها قرار بگیرند.

اما امروز تغییراتی ایجاد شده است. پس از اعلام چشم‌انداز 2030 عربستان توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای اصلاحات اقتصادی و کاهش محدودیت‌های شدید اجتماعی، «کمیته امر به معروف و نهی از منکر» عملا کنار گذاشته شد. طبق قوانین جدید دیگر حق دستگیری کسی را ندارند و گشت های معروف و منکر متوقف شده است.

به گزارش این روزنامه انگلیسی، سینماها بازگشایی شدند و کنسرت ها آغاز شد. اکنون به تدریج باشگاه های شبانه در عربستان سعودی ظاهر می شوند. در حالی که روحانیون و سایر منتقدان حکومت دستگیر شده اند. در عین حال کنسرت ها و جشنواره های موسیقی تشویق می شوند.

احمد العماری، مدیر جشنواره «Middle Best» به روزنامه انگلیسی گفت: ما برای خودمان شادی و اقتصاد ایجاد می کنیم و برای خود شادی و سرگرمی ایجاد می کنیم.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=274195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.