افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

تصاویر چهارمین خانه برتر ایران در سال 1403.

  • کد خبر : 404583
تصاویر چهارمین خانه برتر ایران در سال 1403.

به گزارش رکنا، ” خانه ساعد “، ساخته شده در زمینی به مساحت 400 متر مربع و با زیربنای 870 متر، نمونه ای از یک پروژه معماری موفق است که نه تنها به عنوان یک فضای مسکونی با کیفیت برای یک خانواده پرجمعیت عمل می کند، بلکه در تعامل نیز به خوبی پاسخ می دهد. […]

به گزارش رکنا، ” خانه ساعد “، ساخته شده در زمینی به مساحت 400 متر مربع و با زیربنای 870 متر، نمونه ای از یک پروژه معماری موفق است که نه تنها به عنوان یک فضای مسکونی با کیفیت برای یک خانواده پرجمعیت عمل می کند، بلکه در تعامل نیز به خوبی پاسخ می دهد. با محله و شهر و ارائه الگوی موفقی از همزیستی دو مدل مسکونی متفاوت.

پروژه معماری «خانه ساعد» امسال در بخش «واحد انفرادی مسکونی» مقام چهارم جایزه معمار را کسب کرد. این خانه که در شهر آمل ساخته شده ظاهری آپارتمانی دارد اما در واقع خانه ای تک واحدی است که برای یک خانواده چهار فرزند طراحی شده است.

خانه ساعد در آمل

این پروژه با دقت و هدفمندی به گونه ای طراحی شده است که ضمن ارتقای کیفیت زندگی و فضاهای داخلی بتواند هماهنگی کاملی با بافت شهری اطراف داشته باشد. عامل به عنوان یک شهر در حال توسعه به سرعت تحت تأثیر ساخت و ساز آپارتمان و توسعه عمودی قرار گرفته است. در این میان طراحی خانه ساعد تلاشی برای ایجاد تعادل بین زندگی خانوادگی در خانه تک خانواده و همزیستی با محیط آپارتمان اطراف است.

بهترین خانه ایران.

عکس چهارمین خانه برتر ایران.

به همین دلیل، در طراحی بیرونی، معماران تصمیم گرفته اند ساختمان را ساده و منسجم با آپارتمان های اطراف نشان دهند. این تصمیم به منظور جلوگیری از تبدیل شدن ساختمان به عنصر برجسته محیط شهری اتخاذ شده است. استفاده از مصالح ارزان و در دسترس همراه با فرم های ساده و بی عارضه در نما، به سازگاری ساختمان با محیط اطراف کمک می کند. بازشوها و اشکال هندسی به کار رفته در نما نیز با همین هدف طراحی شده اند، به طوری که ساختمان شبیه یک واحد آپارتمانی ساده به نظر می رسد، نه مانند یک خانه مجلل که از محیط اطراف خودنمایی می کند.

عکس های خانه ساعد.

چهارمین خانه برتر ایران.

اما برخلاف سادگی نمای بیرونی، فضای داخلی خانه ساعد بسیار مدرن و نسبتا پیچیده است. فضای داخلی این خانه نمونه ای از درونگرایی معماری را ارائه می دهد، جایی که ساکنان می توانند از فضاهای بزرگ، باز و پر نور بدون احساس انزوا از بیرون و محله خود لذت ببرند. طراحی داخلی با تاکید بر فضاهای یکپارچه و متصل که هوشمندانه از یکدیگر جدا شده اند انجام شده است. این چیدمان فضاها به خانواده اجازه می دهد تا ضمن حفظ حریم خصوصی هر فرد، تعاملات خانوادگی داشته باشند.

عکس خانه ساعد.

خانه ساعد

در خانه ساعد، طبقات مختلف با راه پله‌های مدرن و باز به هم متصل شده‌اند و فضاهای نشیمن بزرگ و روشن از طریق بازشوهای سقف و دیوارها با نور طبیعی فراوان روشن می‌شوند. فضای باز در وسط و پارتیشن های شفاف، احساس وسعت و جریان آزاد هوا و نور را در داخل ساختمان ایجاد کرده است. طراحی سقف های بلند و استفاده از سطوح شیشه ای در کنار پله ها به گسترش احساس شادی و ارتباط بین طبقات مختلف کمک می کند.

منبع: فرادید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.