افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

تصاویر/ آیا این جعبه سیمانی را باور می کنید؟ خانه ای متفاوت در ژاپن!

  • کد خبر : 260586
تصاویر/ آیا این جعبه سیمانی را باور می کنید؟  خانه ای متفاوت در ژاپن!

چگونه می توانیم در محیط شلوغ شهری، بدون محرومیت از نور و هوا، احساس انزوای آرامش بخش را تجربه کنیم؟ یک استودیوی معماری ژاپنی در پاسخ به این نیاز خانه ای متفاوت طراحی کرده است. همانطور که صبح گزارش شد، استودیو معماری کوچی خانه ای را به شکل یک بلوک بتنی یکپارچه در منطقه ای […]







چگونه می توانیم در محیط شلوغ شهری، بدون محرومیت از نور و هوا، احساس انزوای آرامش بخش را تجربه کنیم؟ یک استودیوی معماری ژاپنی در پاسخ به این نیاز خانه ای متفاوت طراحی کرده است.





همانطور که صبح گزارش شد، استودیو معماری کوچی خانه ای را به شکل یک بلوک بتنی یکپارچه در منطقه ای مسکونی در جنوب جزیره اوکیناوا طراحی کرده است. اطراف این خانه ترکیبی از کاربری های تجاری، مسکونی و صنعتی است.

در ضلع شمالی این خانه، منطقه مسکونی آرام تری قرار دارد و در ضلع جنوبی، منطقه تجاری شلوغ با بزرگراهی پرتردد از خانه جدا شده است. بنابراین چالش اصلی این پروژه ایجاد تعادل بین چشم انداز آشفته محیط با جذابیت طبیعی اوکیناوا بوده است. همچنین برای ایجاد فضایی راحت در داخل خانه باید به مشکلات سروصدا، تراکم ساختمان ها و خطر دائمی طوفان توجه داشت.

مشتری درخواست خانه ای کرده بود که از نظر بصری او را از محیط اطراف جدا کند، اما در عین حال نور و تهویه مطبوع کافی را وارد خانه کند. استودیو معماری کوچی با طراحی یک ساختمان بتنی مستطیلی منطبق با شکل زمین به این خواسته ها پاسخ داده است.

نما در امتداد خیابان اصلی یکپارچه و بدون پنجره است، در حالی که طرف مقابل با طراحی متخلخل تری ساخته شده است. پس از ورود به خانه، ساکنان با اتاق نشیمن در طبقه اول و اتاق خواب و حمام خصوصی در طبقه دوم روبرو می شوند.

خانه ژاپن

صفحه اصلی

ژاپن

نور و تهویه از طریق حیاط ها و نورگیرها در جهت شمال به جنوب تامین می شود. حیاط شمالی به لطف یک بخش اتاق تاتامی که به عنوان مهمان خانه و همچنین مسیری به آشپزخانه و اتاق غذاخوری عمل می کند، به عنوان نوعی حایل بین خیابان و فضای داخلی عمل می کند. حیاط جنوبی همچنین به عنوان حائلی بین فضای شلوغ شهر و راه پله ای که به اتاق های خصوصی منتهی می شود عمل می کند.

منبع: فرادید






لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=260586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.