افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 2 October , 2024
0

تشکیل کارگروه استاندارد حوزه تجاری ایران و ارمنستان

  • کد خبر : 383572
تشکیل کارگروه استاندارد حوزه تجاری ایران و ارمنستان

به گزارش بازار سازمان توسعه تجارت ایران، محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور اظهار داشت: تشکیل کمیته های تخصصی در حوزه های بانکی، گمرکی، استاندارد و حمل و نقل باید در اولویت تجاری ایران و ارمنستان قرار گیرد، زیرا ایجاد این زیرساخت ها دلایلی را برای افزایش حجم مبادلات […]

به گزارش بازار سازمان توسعه تجارت ایران، محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور اظهار داشت: تشکیل کمیته های تخصصی در حوزه های بانکی، گمرکی، استاندارد و حمل و نقل باید در اولویت تجاری ایران و ارمنستان قرار گیرد، زیرا ایجاد این زیرساخت ها دلایلی را برای افزایش حجم مبادلات تجاری فراهم می کند. این کمیته ها باید قبل از سفر هیات ارمنستان به ایران کار خود را آغاز کنند تا دستاوردهای آنها احساس شود.

وی با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات ایران مایل به همکاری با آژانس بیمه صادرات ارمنستان است، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران زیرمجموعه وزارت امنیت نیست، اما بتوانیم کمیته ملی را تشکیل دهیم. امیدواریم در در سفر آتی مقامات ارمنستان به ایران، دو کشور تفاهم نامه کمیته ملی استاندارد امضا خواهند کرد.

معاون وزیر صمت پیشنهاد کرد که دو کشور یک گروه آموزشی برای بازرگانان تشکیل دهند تا با مقررات یکدیگر آشنا شوند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از ابراز تمایل ارامنه برای سرمایه گذاری در چابهار استقبال کرد و افزود: شناخت بیشتر ترانزیت محصولات ارمنستان به شرق آسیا به ویژه هند برای ما مهم است.

در نهایت دهقان دهنوی از معاون وزیر اقتصاد ارمنستان برای شرکت در نمایشگاه اوراسیا که با هدف گسترش همکاری های تجاری از 12 تا 16 دی ماه سال جاری در تهران برگزار می شود دعوت کرد.

در ادامه حواکیمیان معاون وزیر اقتصاد ارمنستان در این دیدار با استقبال از تشکیل کمیته ملی استاندارد ایران و ارمنستان گفت: آژانس استاندارد و بیمه صادراتی در ارمنستان زیر نظر وزارت اقتصاد این کشور است.

وی با بیان اینکه نرخ عوارض در مجلس ارمنستان در مرحله تصویب است، تصریح کرد: به نظر می رسد تصویب عوارض می تواند زمینه های همکاری دو کشور را تقویت کند.

معاون وزیر اقتصاد ارمنستان ادامه داد: افتتاح مرکز تجاری ایران در ارمنستان گامی مثبت برای توسعه و تسهیل تجارت بین دو کشور است و از سوی دیگر امیدواریم ایرانی ها نیز از ما در راه اندازی حمایت کنند. اتحاد ارمنی مرکز خرید در تهران.

هوکیمیان در پایان تصریح کرد: در آینده نزدیک برای آشنایی با زیرساخت های آن به بندر چابهار ایران سفر خواهیم کرد تا بتوانم از قابلیت های این مسیر ترانزیتی برای توسعه تجارت کشورم استفاده کنم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.