افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

تشکیل سرمایه در ایران روندی نزولی دارد

  • کد خبر : 354352
تشکیل سرمایه در ایران روندی نزولی دارد

به گزارش بازار، صمد حسن زاده پیش از ظهر امروز در افتتاحیه رویداد سرمایه گذاری خارجی در کرمان اظهار داشت: «کرمان آیدکس» رویدادی بزرگ و ملی بود و در این رویداد توانمندی های استان کرمان ارائه شد. به گفته وی، چند سالی است که در زمینه توسعه سرمایه گذاری ها مشکلاتی وجود دارد و فعالان […]

به گزارش بازار، صمد حسن زاده پیش از ظهر امروز در افتتاحیه رویداد سرمایه گذاری خارجی در کرمان اظهار داشت: «کرمان آیدکس» رویدادی بزرگ و ملی بود و در این رویداد توانمندی های استان کرمان ارائه شد.

به گفته وی، چند سالی است که در زمینه توسعه سرمایه گذاری ها مشکلاتی وجود دارد و فعالان اقتصادی برای حل مشکلات اساسی خود (تولید، اشتغال، صادرات و …) با مشکل مواجه هستند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به رشد منفی به ویژه در حوزه صادرات گفت: تشکیل سرمایه در دهه گذشته روند نزولی را دنبال کرده و از 170 میلیارد تومان در سال 1397 به 93 میلیارد تومان در سال 1401 و 72 میلیارد تومان رسیده است. سال گذشته

به گفته وی، برای ایران خوش شانس نیست که با وجود توانمندی های بسیار خوب در حوزه زیرساخت، معدن و نیروی انسانی با بهره هوشی بالا، افت اعداد را تجربه کند.

به گفته حسن زاده، با توجه به بسترهایی که برای جذب سرمایه گذاری در کشور وجود دارد، متاسفانه امکان حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور کم است.

امنیت، ثبات اقتصادی کشور و ارتباطات و روابط بین المللی با همه کشورها برای حضور سرمایه گذاران خارجی ضروری است و انتظار می رود رئیس جمهور اقدامات موثری در این زمینه انجام دهد. این مطلب بخشی دیگر از صحبت های حسن زاده در این مراسم بود.

بر اساس اعلام آنها مهمترین عامل برای سرمایه گذاران طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس در سال 1402 تقریباً 5.7 از 10 است که بر اساس این آمار شاخص حقوق مالکیت ایران رتبه 113 از 125 را دارد.

رئیس مجلس ایران افزود: در این شرایط و تضییع حقوق سرمایه گذاران، سرمایه گذاری به سمت واسطه گری و زودبازدهی بوده و هیچکس تمایلی به سرمایه گذاری بلندمدت نشان نداده است.

به گفته وی، برای تایید نیازهای اصلی سرمایه گذاری و مشارکت خارجی، راهبرد صنعتی و اقتصادی کشور ضروری است و باید مشخص کنیم در چه زمینه هایی قصد سرمایه گذاری و در چه جهتی را داریم.

وی از جمله درخواست‌های فعالان اقتصادی کشور، ایجاد فضای مناسب از طریق بهبود شاخص‌های تجاری و روابط سیاسی با همه کشورها و کاهش تنش‌های بین‌المللی را برای تسهیل روابط اقتصادی برشمرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.