افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

تشکیل باند دزد داخل زندان! / از دلار گرفته تا شلوار، چیزی کم نکردند! + گفتگو

  • کد خبر : 262650
تشکیل باند دزد داخل زندان!  / از دلار گرفته تا شلوار، چیزی کم نکردند!  + گفتگو

به گزارش رکنا، اواخر پاییز سال گذشته، وکیل جوانان با پلیس به نام و سرقت خانه اش گزارش داد. نه فقط دزد دلار و واحد پول وسایلش را بردند، اما 25 کت و شلوار، ادکلن، ساعت برند، ماشین اصلاح برقی و وسایل شخصی او را هم بردند. تحقیقات پلیسی با شکایت وکیل جوان آغاز شد. […]

به گزارش رکنا، اواخر پاییز سال گذشته، وکیل جوانان با پلیس به نام و سرقت خانه اش گزارش داد. نه فقط دزد دلار و واحد پول وسایلش را بردند، اما 25 کت و شلوار، ادکلن، ساعت برند، ماشین اصلاح برقی و وسایل شخصی او را هم بردند.

تحقیقات پلیسی با شکایت وکیل جوان آغاز شد. بررسی ها نشان داد سارقان از طریق بالکن وارد منزل شده و اقدام به سرقت کردند. با وجود اینکه خانه مجهز به دوربین های مداربسته بود، اما قبل از ورود سارقان، دوربین ها هک و غیرفعال شدند.

با ادامه تحقیقات برای شناسایی سارقان، کارآگاهان به شکایات مشابه دیگری نیز دست یافتند. یکی از شاکیان گفت: زمانی که در خانه نبودم، سارقان در خانه را شکستند و از بسته های زعفران و کیسه برنج گرفته تا داروهای گران قیمت بیماری خاص من را سرقت کردند. حتی شیرها و شوفاژهای خانه ام را دزدیده اند.

در بررسی ها مشخص شد دوربین مدار بسته منزل شاکی نیز از کار افتاده است. تحقیقات پلیسی حاکی از آن بود که روش سارقان مشابه سرقت از منزل وکیل بوده و احتمال سرقت های سریالی توسط اعضای باند مطرح شده است.

سرقت از اعضای باند ادامه یافت و سارقان آنچه را که در خانه ها پیدا کردند با خود بردند. در ادامه جستجوها، پلیس به سرنخی از سارقان در منزل آخرین شاکی دست یافت. با وجود اینکه سارقان تمام دوربین های خانه را غیرفعال کرده بودند اما جلوی درب ورودی یک دوربین مخفی نصب شده بود که سارقان متوجه آن نشدند.

در بررسی تصاویر دوربین مخفی این سرقت، تصویر سه سارق به دست آمد. با تصور اینکه در خانه دوربینی وجود ندارد، نقاب های خود را برداشته و نقشه سرقت را اجرا کردند. عکس های سارقان با عکس های متهمان در اداره دانش مقایسه و هویت آنها شناسایی شد. هر سه متهم در پرونده خود سابقه سرقت منزل داشتند و هر کدام پس از گذراندن دوران محکومیت خود آزاد شده بودند.

با شناسایی هویت متهمان، با دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت، کارآگاهان اداره آگاهی وارد عمل شده و پس از شناسایی مخفیگاه آنان، دو تن از سارقان دستگیر شدند. تحقیقات برای دستگیری دو متهم دیگر این پرونده در حالی ادامه دارد که مقادیر زیادی اشیای مسروقه از مخفیگاه آنها کشف شده است.

ترسیم نقشه در زندان

چهار هم سلولی که همگی در دزدی از خانه تخصص داشتند، پس از آزادی تصمیم گرفتند به سرقت خود ادامه دهند. اما این بار دامنه سرقت از طلا، سکه و دلار را به تمام وسایل منزل گسترش خواهند داد.

چند وقت بعد از آزادی دست به سرقت ها زد؟

نمی دونم یکی دو روز بیشتر نبود. تصمیم گرفتیم وقتی آزاد شدیم سرقت را از داخل زندان شروع کنیم. من آخرین نفری بودم که آزاد شدم و دو روز بعد شروع به کار کردیم.

پس زندان به تو درسی نداد؟

وقتی می‌دانی وقتی از زندان بیرون می‌روی، باید پول زیادی را به عنوان غرامت به شاکیان برگردانی و در این شرایط گران‌قیمت، هیچ‌کس یک ریال هم به تو وام نمی‌دهد و هیچ‌کس کاری به شاکی نمی‌دهد. جانباز، جز دزدی چه کاری می توانی انجام دهی؟ شب در زندان به دو چیز فکر می کنی. اول اینکه چطور بدون گرفتار شدن دزدی کنیم و دوم اینکه برای بدست آوردن پول بیشتر چه چیزی بدزدیم.

چه کسی دوربین ها را هک کرد؟

من مغز کامپیوتر هستم. شروع به خواندن و مطالعه در مورد هک کردم و در دو روزی که آزاد شدم با دوربین های مداربسته تمرین کردم تا ببینم آیا می توانم هک کنم یا نه. چون نمی خواستیم هیچ مدرکی به پلیس بدهیم.

چرا زعفران و دارو دزدیدی؟

بهتر از این است که دست خالی برگردیم، وقتی قیمت زعفران اکنون از طلا بالاتر است. ما هر چیزی را که می توانستیم به پول تبدیل کنیم دزدیدیم. ما هم برای خود و خانواده مان لباس می خریم. ما قبلا در بازار سیاه مواد مخدر می فروختیم. دستگاه های دیگر نیز در سایت های اینترنتی موجود است. یعنی داشتیم خانه را جارو می کردیم.

سایر اعضای باند چه می کردند؟

من یک هکر بودم و در سرقت ها شرکت می کردم. یکی از اعضای پارک یکی از اعضای باند بود و به دلیل اعتیادش شروع به دزدی کرد. با مهارت خاصی از دیوارها بالا رفت و وارد بالکن شد یا شیشه های شیشه های رو به خیابان را شکست و وارد شد. یکی از اعضای باند زاگزان بود. نفر چهارم نقش سوژه یاب را داشت. او در خیابان‌ها راه می‌رفت و خانه‌هایی را انتخاب می‌کرد که چراغ‌هایشان خاموش بود و آن‌ها در طبقه اول بودند. او محل را زیر نظر داشت و اگر می توانست به سوپرمارکت محل می رفت و به بهانه اجاره خانه ای در همان ساختمان محل سرقت از همسایه ها آمار می گرفت. مثلاً متوجه می شدی که صاحب خانه دکتر است و شب می ماند یا به مسافرت رفته یا… به هر حال با این اطلاعات، خدمتکار و سوژه یاب و او. وارد خانه ها می شد و اموال خانه را می دزدید. حتی شیرآلات و ابزار دزدیدیم.

یکی از شاکیان گفت که شما سه بار منزل او را سرقت کرده اید؟

تقصیر او بود، باید امنیت خانه اش را افزایش می داد. دو بار وارد خانه اش شده بودیم اما خانه اش هنوز سالم نبود و بار سوم توانستیم وارد شویم. ما به اصطلاح دزد خانه بودیم، بار دوم که برای سرقت رفتیم متوجه شدیم یکی از اتاق ها قفل است. وقت نبود و می ترسیدیم صاحبخانه بیاید. به خودمان گفتیم که اگر شانس با ما باشد بار سوم به دست می آوریم، اگر نه هیچ چیز. حدود یک ماه بعد برای سومین بار به آنجا رفتیم و در اتاق را باز کردیم. پر از وسایل منزل بود، ظاهراً جهیزیه دختر صاحب خانه بود که بار کردیم و با خود بردیم.

آیا کسی مشکوک نبود که این همه چیز را از خانه بیرون می آورید؟

حالا دیگر همسایه همسایه را کسی نمی شناسد و از طرفی مشکلات آنقدر زیاد است که مردم مشغول کار خودشان هستند و هیچکس دنبال مشکل نمی گردد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=262650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.