افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

تشویق به صادرات بدون تامین ساز و کار مبادلات مالی، بی اخلاقی است

  • کد خبر : 100657
تشویق به صادرات بدون تامین ساز و کار مبادلات مالی، بی اخلاقی است

سید محمد مرتضوی در حاشیه دومین جلسه کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: فعل صادرات در ایران مانند جنون است و افرادی که قدم در این راه می گذارند در واقع عاشق این کار هستند. عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان افزود: هیچ انسان عاقلی منابع مالی که […]

سید محمد مرتضوی در حاشیه دومین جلسه کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: فعل صادرات در ایران مانند جنون است و افرادی که قدم در این راه می گذارند در واقع عاشق این کار هستند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان افزود: هیچ انسان عاقلی منابع مالی که دسترنج سال ها کار و تلاش است را در شرایطی قرار نمی دهد که سر انجام آن نامعلوم باشد.

وی گفت: ترغیب فعالان اقتصادی به گردش کار صادراتی در ایران و از طرفی عدم تامین شرایط مبادلات مالی، نوعی بی اخلاقی محسوب می شود.

مرتضوی ادامه داد: فعالان اقتصادی برای ارز آوری و با هدف بهبود شرایط اقتصادی اقدام به صادرات می کنند اما متاسفانه مسئولان در مواردی برای این افراد جرم قضایی تعریف کرده و آنان را ممنوع الورود و ممنوع الخروج می کنند.

وی تاکید کرد: این چالش ها بر کسی پوشیده نیست اما ما وظیفه داریم که این مسائل را منعکس کنیم.

وی گفت: در کوران رقابت با تجار دیگر کشور ها حصول موفقیت برای بازرگانان ایرانی کار دشواری است و فعالان اقتصادی ایرانی باید چند برابر دیگران در این راه انرژی صرف کنند، این در حالی است که این انرژی باید در مدیریت مجموعه و به دست آوردن منابع داخلی صرف شود.

مرتضوی تصریح کرد: امیدواریم تجار ایرانی در آینده ای نزدیک بتوانند در یک شرایط رقابتی درست و سالم در این حوزه فعالیت کنند.

وی با اشاره به شرایط فعلی منطقه آزاد اینچه برون هم گفت: سر و سامان دادن این منطقه باید یکی از اولویت های کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=100657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.