افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

تشریح برنامه های فرهنگی قالی بافی در میزگرد فرهنگی.

  • کد خبر : 296808

به گزارش خبرگزاری صداوسیما .محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه میزگرد فرهنگی شبکه دو به تشریح برنامه های فرهنگی دولت خود پس از پیروزی در انتخابات پرداخت. صدیقه سادات حجازی و مصطفی غفاری مشاوران قالیباف در این میزگرد به سوالات کارشناسان پاسخ دادند. قالیباف در ابتدای این میزگرد اظهار داشت: فرهنگ […]

به گزارش خبرگزاری صداوسیما .محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه میزگرد فرهنگی شبکه دو به تشریح برنامه های فرهنگی دولت خود پس از پیروزی در انتخابات پرداخت.

صدیقه سادات حجازی و مصطفی غفاری مشاوران قالیباف در این میزگرد به سوالات کارشناسان پاسخ دادند.

قالیباف در ابتدای این میزگرد اظهار داشت: فرهنگ یکی از موضوعات مهم در جامعه است. ما دولت شماره 14 را به عنوان دولت خدمت و پیشرفت انتخاب می کنیم. وقتی از خدمت و پیشرفت صحبت می کنیم با مسائل اجتماعی و فرهنگی تعامل دارد. پیشرفت بر فرهنگ تأثیر می گذارد. فرهنگ بر پیشرفت و خدمت تأثیر می گذارد.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: بدون پرداختن به اولویت های فرهنگی نمی توانیم جلو برویم و کار خود را تکمیل کنیم. رهبر انقلاب بدون شک برگزیده ترین چهره فرهنگی ما هستند. 10 سال روی مسائل اقتصادی تاکید داشتند، چون مسائل اقتصادی روی مسائل فرهنگی تاثیر می گذارد. وقتی از پیشرفت صحبت می کنیم، از فرهنگ کار، تولید، سرمایه گذاری و جهاد صحبت می کنیم.

وی ادامه داد: در دوران کرونا درباره همدلی و همدلی صحبت کردیم. وقتی مردم به میدان بیایند و ابراز همدردی و همدلی کنند، تعداد 700 نفری که هر روز جان خود را از دست می دهند در عرض سه ماه تک رقمی می شود.

قالیباف اضافه کرد: وقتی کشوری تورم بالایی داشته باشد، شرایط به گونه ای می شود که خانواده ها و افراد نمی توانند اخلاق را آنطور که باید رعایت کنند، بنابراین در ادامه به نقش فرهنگ در دولت ما، نقش بسیار کلیدی و تعاملی با آن می پردازم مسائل اقتصادی دارد،

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما بدون شک معتقدیم که موضوع زن و خانواده مهمترین موضوع در عرصه فرهنگ است. ما زن را اساس و سلول خانواده می دانیم. ما زنان را به عنوان مادر فرهنگی ترین عنصر جامعه می دانیم. فرهنگ زنانه ترین عنصر جامعه است.

حجازی در ادامه این برنامه گفت: به عنوان یک فعال در حوزه زنان نظارت بر مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در حوزه زنان و خانواده را از وظایف خود می دانم. ما در نظارت خود سعی می کنیم سیاست های مقدماتی را تدوین کنیم، اما میزان تجلی آنها در اجرای برنامه مقوله دیگری است که وظیفه نظارتی ما مشخص خواهد شد.

مسئله فرهنگ یکی از مسائل مهم جامعه است. ما دولت شماره 14 را به عنوان دولت خدمت و پیشرفت انتخاب می کنیم. وقتی از خدمت و پیشرفت صحبت می کنیم به مسائل اجتماعی و فرهنگی مربوط می شود. پیشرفت بر فرهنگ و فرهنگ بر پیشرفت و خدمات تأثیر می گذارد.

بدون پرداختن به اولویت های فرهنگی نمی توانیم جلو برویم و کار خود را تکمیل کنیم.

رهبر انقلاب بدون شک بزرگترین شخصیت فرهنگی ما هستند. در 10 سال روی مسائل اقتصادی تاکید کردند چون مسائل اقتصادی مسائل فرهنگی را تحت الشعاع قرار می دهد. وقتی از پیشرفت صحبت می کنیم، از فرهنگ کار، تولید، سرمایه گذاری و جهاد صحبت می کنیم.

در دوران کرونا از همدردی و همدلی صحبت می کردیم. وقتی مردم به میدان می آیند و ابراز همدردی و همدلی می کنند، تعداد 700 نفر در روز جان خود را در عرض سه ماه تک رقمی می کنند.

حجازی: من به عنوان یک فعال در حوزه زنان یکی از وظایف خود را نظارت بر مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در حوزه زنان و خانواده می دانم. ما در نظارت خود سعی می کنیم سیاست ها را در جهت پایین به بالا تدوین کنیم، اما میزان تجلی آنها در سطح برنامه مقوله دیگری است که وظیفه نظارتی ما مشخص خواهد شد.

در طول بیش از 15 سالی که در این زمینه فعالیت داشتم، یکی از مکان هایی که در بین بانوان ایران و سایر کشورها اقدامات آن را انجام دادیم، حوادثی بود که در شهر تهران و مدیریت قالی بافی در شهرستان رخ داد. . از تهران فضاهای زیادی برای گروه هایی که وارد کشورمان شده بودند ایجاد شد تا در بازگشت نظر خود را نسبت به حضور اجتماعی زنان تغییر دهند.

آنچه برای آنها مهم بود این بود که انقلاب اسلامی نظرات و سخنان خود را در مثال ها و خدمات بیان می کرد.

یکی از نظرات و صحبت هایی که به طرف غیر ایرانی نشان دادیم خدمتی بود که در زمان حضور آقای قالیباف در نیروی انتظامی انجام شد و آن حضور پلیس زن و دانشگاه بانوان نیروی انتظامی بود که توسط بانوان اداره می شد. . . این باعث شد تا در تعاملات اجتماعی خود نمونه هایی را برای جامعه خود ارائه دهیم.

وی در دوره شهرداری یکی از ذینفعان جدی خدماتی بود که زنان در دوره شهرداری توسعه داده بودند. بهره برداری از ناا برای خودم و همچنین در محیط کار. وقتی خارجی ها می آمدند مراکز ویژه ای برای بانوان ایجاد می شد یا مدل پارک هایی که برای بانوان و عموم مردم ایجاد می شد خانواده محور است و نیمکت ها برای خانواده ها گرد بود.

آن چیزها به ما کمک کرد که نظریه خود را برای مخاطب بیان کنیم. من با قالیبافان کار نزدیک نداشتم اما در حوزه رصد بودم. یکی از جاهایی که می توان گفت سیاست تبدیل به برنامه برای زنان شده است، جایی است که آقای قالیباف در آنجا بوده و رهبری کرده است.

در مجلس اتاق های خوبی بود و کارهای نیمه تمام در حال انجام بود. یکی از خصوصیات آقای قالیباف این است که کار را تمام کردند و عملیاتی شد و روی ریل افتاد.

غفاری مشاور قالیباف گفت: من استاد دانشگاه هستم و فرزندان ایشان در دانشگاه از من برای شناخت شخصیت و عملکرد فرهنگی آقای قالیباف استفاده می کنند. من به برخی از سوالات متداول مردم پاسخ می دهم. در جامعه فعالانی داریم که در حوزه فرهنگ دارای افکار و اندیشه های صحیح هستند. شاید کمتر به مدیرانی برسیم که درک درستی از پیچیدگی های فرهنگی داشته باشند و بتوانند ایده های غلط را تشخیص دهند و ایده های خوب فرهنگی را اجرا کنند.

کمتر مدیری را دیده ام که شرایطی مثل او را داشته باشد که ایده ها را عملیاتی کند و کار را تمام کند. در شرایط اجتماعی و فرهنگی ما مسئول شکاف های اجتماعی هستیم و رئیس جمهور بالاترین اولویت را دارد. هر کسی که با رأی رد این موضع را بگیرد باید نشان دهد که به دنبال ترمیم شکاف ها و نه تشدید آنها است.

زمانی که کشور در سال 1401 دچار بحران بود، آقای قالیباف از فعالان و دانشجویان حوزه و دانشگاه جلساتی تشکیل می‌داد و به صحبت‌های اقشار مختلف مردم ایران گوش می‌داد. حاکمی که گوش باز دارد و به تکثر فرهنگی و اجتماعی گوش می دهد، حضورش در ریاست جمهوری بدون تقابل مهم است. آقای قالیباف در فعالیت های سیاسی خود تخریب می شود اما هیچ کس را تخریب نکرده است.

کمتر مدیری را دیده ام که شرایطی مثل او را داشته باشد که ایده ها را عملیاتی کند و کار را تمام کند. در شرایط اجتماعی و فرهنگی ما مسئول شکاف های اجتماعی هستیم و رئیس جمهور بالاترین اولویت را دارد. فردی که با رأی مجدد این سمت را می گیرد باید نشان دهد که به دنبال ترمیم شکاف ها و نه تشدید آنها است.

زمانی که کشور در سال 1401 دچار بحران بود، آقای قالیباف از فعالان و دانشجویان حوزه و دانشگاه جلساتی تشکیل می‌داد و به صحبت‌های اقشار مختلف مردم ایران گوش می‌داد. حاکمی که گوش باز دارد و به تکثر فرهنگی و اجتماعی گوش می دهد، حضورش در ریاست جمهوری بدون تقابل مهم است. آقای قالیباف در فعالیت های سیاسی خود تخریب می شود اما هیچ کس را تخریب نکرده است.

من با آقای قالیباف ملاقات کردم و آنها نگران دو نکته تاکیدی هستند. اگر به فکر آینده ایران هستیم باید در دو حوزه سرمایه گذاری کنیم. خانواده موتور محرکه جامعه است.

جای دیگر سیستم آموزشی ماست. ما می خواهیم یک نظام آموزشی مردمی و ملی داشته باشیم که با کیفیت آموزش فرزندانمان برابری کند. تاریخچه قالی بافی صحت آن را ثابت می کند.

در حال تکمیل…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=296808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.