افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
4

تشخیص هندونه ی رسیده و شیرین؛ با این ترفندا تو سیم ثانیه هندونه مشتیه رو تو هوا قاپیدی

  • کد خبر : 39961
تشخیص هندونه ی رسیده و شیرین؛ با این ترفندا تو سیم ثانیه هندونه مشتیه رو تو هوا قاپیدی

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز– مسلما براتون پیش اومده که رفته باشی میوه فروشی و قصد خریدن میوه داشته باشید و در نگاه اول جذب میوه های جذاب شده باشید و وقتی به فروشنده میگید که از فلان میوه میخواهید فروشنده کیسه رو پر میکنه و وزن میکنه و […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز– مسلما براتون پیش اومده که رفته باشی میوه فروشی و قصد خریدن میوه داشته باشید و در نگاه اول جذب میوه های جذاب شده باشید و وقتی به فروشنده میگید که از فلان میوه میخواهید فروشنده کیسه رو پر میکنه و وزن میکنه و در نهایت هم شما خوشحال و خندان میرید سمت خونه و منتظرید که میوه های لذیذ و خوش رنگتون رو بشورید و میل کنید ولی وقتی میرید سمت سینک میوه ها رو تو سبد میریزید یهو به خودتون میاید که ای دل غافل چه خبره و میوه ها پر از خرابی هستن و انگار که فروشنده نامردی کرده و و میوه های خوشگل رو چیده رو و خراب ها رو زیر و بله اینجوری شده که نصیب شما میوه های خراب شده ولی خب این درس عبرت میشه براتون که از این به بعد وقتی رفتید میوه فروشی یا خودتون میوه رو تو پلاستیکش پر کنید و یا حسابی حواستون رو به میوه ها بدید تا از این کلاه ها سرتون نره ولی خب این موضوع راجبه میوه هایی جواب میده که هر چی هست توی ظاهرشون مشخصه و قابل دیدن پس راجبه یه میوه ای مثل هندونه که به در بسته بودنش معروفه چیکار باید بکنیم؟!

الان هم که فصل هندونه ست و خریده این میوه ی شیرین و بهشتی تو لیست خیلی ها قرار داره برای دورهمی ها و مسلما از یکی از مشکلاتی که در هنگام خرید این خوشمزه وجود داره این هست که شیرینه یا بی مزه، رسیده اس یا کاله و… البته که میشه همه ی این ها رو تشخیص داد، حالا میگید چطوری؟ باید در اول خدمتتون چندتا ضرب المثل عرض کنیم که میگه: رنگ رخساره خبر میدهد از سره درون و یا از کوزه همان برون ترواد که در اوست! حالا منظورمون چیه؟ منظور این هست که حتی هندونه رو هم میشه با کمک یه سری از ترفند ها و ظاهرش، خوب و یا بد بودنش رو تشخیص داد که این ترفندها رو کافیه که یه بار یادبگیرید و برای دست گرمی امتحانش کنید و بعد از اون قول میدیم بهتون که هر کسی از فامیل خواست هندونه بخره شما رو برای تست تشخیص همراه خودش ببره! پس دیگه وقت رو هدر ندیم و بریم سراغ ترفندهای فوق العاده تشخیص یه هندونه خوب.

انتخاب هندونه از روی لکه زرد

در مواقعی که رفتید برای خرید هندونه سعی کنید که خیلی خوب رنگ اون رو نگاه و بررسی کنید. یه هندونه ی شیرین و خوشمزه باید یه لکه ی زرنگ رنگ داشته باشه که این لکه، قسمتی از هندونه هست که اون رو به زمین متصل میکنه و بهش میگن لکه زمین! توجه کنید که وقتی این لکه رو تشخیص دادین برای این که مطئن باشید که هندونه رسیده این لکه باید به رنگ زره تیره باشه که این موضوع نشون دهنده ی رسیدگی کامل هندونه و شیرین بودن اونه و در غیر این صورت یعنی اگر هندونه اصلا لکه ای نداشت و یا لکه ای به رنگ سفید داشت باید بهتون بگیم که از خریدش صرف نظر کنید چرا که اون هندونه زود برداشت شده و یا خوب رشد نکرده و نرسیده اس.

هندونه656564

انتخاب بر اساس وزن هندونه

هندونه ای که کاملا رسیده باشه و رشد خوبی داشته باشه متقابلا باید وزن بالایی هم داشته باشه؛ وزن بالای هندونه نشون دهنده ی رسیده و آبدار بودن اون هست، البته این نکته رو در نظر بگیرید که وزن زیاد با ابعاد و حجم اون همخونی داشته باشه. بنابراین یکی از راه های انتخاب کردن یه هندونه ی سنگین و رسیده این هست که چندتا هندونه ی تقریبا هم اندازه و حجم رو بردارید و با دستتون اون ها رو وزن کنید و با هم مقایسه شون کنید هر کدوم که وزن بیشتری داشت و سنگین تر بود میتونه انتخاب بهتری باشه.

هندونه44454

انتخاب بر اساس رنگ

همونطور که گفتیم نگاه کردن و بررسیه ظاهر هندونه میتونه اطلاعات زیادی به شما بده چرا که رنگ یه هندونه ی رسیده و شیرین باید سبز تیره باشه و علاوه براین ظاهر و رخش باید کدر باشه چرا که این موضوع نشون دهنده ی اینه که هندونه خوب رشد کرده و حسابی رسیده، دقت کنید که اگر هندونه براق بود گول ظاهر دلفریب و زیباش رو نخورید و اصلا سمت خرید اون نرید چرا که خوب رشد نکرده و یا زودتر از موعد چیده شده.

هندونه

تشخیص هندونه خوب از روی دمش

همه ی هندونه ها که دیدید یه دم دارن که این دم در واقع یه قسمتی از ساقه ی این میوه هست که موقع جدا کردنش روی اون باقی میمونه که این دم مسئولیت رسوندن آب و مواد مغذی به هندونه رو به عهده داره و کمک میکنه که این میوه خوب بزرگ بشه و رشد کنه. حالا این دم چطور میتونه به شما در خرید یه هندونه ی خوب کمک کنه؟ در هنگام خرید دقت کنید که اگر این باقیمونده ی ساق سبز رنگ باشه نشون دهنده ی این هست که هندونه زودتر از موعد برداشت شده و رشد خوبی نکرده در نتیجه نباید بخریدش اما اگر دم خشکیده و زرد شده باشه به این معنیه که میوه هم به اندازه ی کافی رسیده و هم خوب رشد کرده و بهترین گزینه برای خرید هست.

هندونه46464

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=39961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.