افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

تشخیص سرطان سینه با هوش مصنوعی

  • کد خبر : 159588
تشخیص سرطان سینه با هوش مصنوعی

به گزارش رکنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به استفاده این دانشگاه از این ابزار هوش مصنوعی وی در تشخیص سرطان گفت: هم اکنون نیز از ظرفیت هوش مصنوعی در تشخیص سرطان سینه در این استان استفاده می شود که نتایج بسیار خوبی داشته است. مهدی مصری روز سه شنبه در گفت و […]

به گزارش رکنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به استفاده این دانشگاه از این ابزار هوش مصنوعی وی در تشخیص سرطان گفت: هم اکنون نیز از ظرفیت هوش مصنوعی در تشخیص سرطان سینه در این استان استفاده می شود که نتایج بسیار خوبی داشته است.

مهدی مصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراحل شناسایی و تشخیص سرطان پستان در جهانبین 2 تا 3 ماه است که دانشگاه علوم پزشکی قم با استفاده از ابزارهای فناورانه روز این روند را به کمتر از 20 روز کاهش داده است.

وی خاطرنشان کرد: استان قم طی 16 ماه گذشته اقدامات جدی در زمینه غربالگری سرطان را در قالب یک برنامه 26 مرحله ای آغاز کرده است.

مصری ادامه داد: در قالب طرح هاب درمان سرطان در قم اقدامات مختلفی از جمله خودمراقبتی، آموزش، نسخه نویسی الکترونیکی، پرونده الکترونیکی، سامانه ارجاع، پشتیبانی درمانی و … در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: اقدامات این دانشگاه در رابطه با درمان سرطان مورد حمایت مسئولان کشوری و بیمه درمانگران قرار گرفته است.

مصری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 1200 نفر مبتلا به سرطان به دلیل این بیماری پرهزینه تحت درمان قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه قم به عنوان پایلوت و قطب درمان سرطان در کشور انتخاب شده است، یادآور شد: ساخت 120 تخت برای بیماران بستری، سرپایی و تشخیص سرطان در دانشگاه علوم پزشکی قم آغاز شده است که قرار است احداث شود. در 18 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل تیم سلامت خانواده گفت: تشخیص بیماری های پرخطر در استان قم نیازمند تکمیل کادر درمانی و تجهیزات است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.