افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

تسهیل در پذیرش پژوهشگران و نخبگان در واحد علوم و تحقیقات + جزئیات

  • کد خبر : 113235
تسهیل در پذیرش پژوهشگران و نخبگان در واحد علوم و تحقیقات + جزئیات

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی. دانشگاه علوم و تحقیقات رضا رادفر معاون پژوهشی این واحد خط مشی این رئیس دانشگاه را در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش برشمرد و افزود: توسعه فعالیت های فناورانه و نوآورانه و همچنین انجام تحقیق کاربردی . . تقویت ظرفیت پاسخگویی […]

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی. دانشگاه علوم و تحقیقات رضا رادفر معاون پژوهشی این واحد خط مشی این رئیس دانشگاه را در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش برشمرد و افزود: توسعه فعالیت های فناورانه و نوآورانه و همچنین انجام تحقیق کاربردی . . تقویت ظرفیت پاسخگویی به نیازهای منطقه ای و منطقه ای از جمله راهبردها. سند اصلی تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی بیان کرد: بر این اساس و در راستای اجرای اهداف این سند، اقداماتی از جمله توسعه مراکز تحقیقاتی تقاضامحور با در نظر گرفتن نیازهای منطقه ای و منطقه ای و توان تجهیزات و نیروی انسانی متخصص انجام خواهد شد. واحد؛ الزام مدیران مراکز تحقیقاتی مورد تایید دانشگاه به ارائه برنامه کاری جدید و معرفی تیم ها و گروه های پژوهشی با هدف توسعه فعالیت ها و افزایش درآمدزایی مراکز. در حوزه کمک پژوهشی در حال اجراست.

به گفته معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات، ارتباط موثر با صنایع و شرکت‌های بزرگ و تشکیل کارگروه‌های مشترک برای مکان‌یابی بخش‌های با فناوری پیشرفته و ترغیب آنها برای ایجاد بخش‌های تحقیق و توسعه در واحد علوم و تحقیقات ضروری است. . ; افزایش بسترهای ارتباطی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با صنعت و جامعه در راستای کارآفرینی و تعریف پایان نامه های کاربردی با انعقاد قراردادهای همکاری جدید. از دیگر اقدامات این رئیس، سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر رادفر ادامه داد: از دیگر اقداماتی که در واحد علوم و تحقیقات برای تحقق اهداف سند تحول در حال انجام است، می توان فعالیت آزمایشگاه های تحقیقاتی را با هدف واگذاری عملیات به اعضای هیات علمی توسعه داد. و کارشناسان با هدف درآمدزایی از خدمات آزمایشگاهی و همچنین عقد قرارداد برای ارائه خدمات آزمایشگاهی به شرکت ها و متقاضیان خارج از واحد. فوق الذکر.

وی چشم‌انداز مهم دوسالانه و پنج ساله معاونت پژوهشی واحد علوم و تحقیقات را در راستای ارتقای فعالیت‌های تحقیق و توسعه برشمرد و افزود: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ایجاد و توسعه فناوری‌های نوین و هدایت و تشویق معلمان، دانش آموزان و کارمندان. وحدت برای انجام فعالیت های علمی، تحقیقاتی و خدمات آزمایشگاهی و تعیین خط مشی همکاری متقابل با مراکز و مجامع آموزشی، پژوهشی، صنعتی و تولیدی کشور بر اساس توانمندی های موجود، از مهمترین دیدگاه هاست. اصطلاح در زمینه تحقیقاتی این واحد.

دکتر رادفر با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه پژوهشکده ها، گروه های تحقیقاتی و مراکز تحقیقاتی در زمینه های تخصصی در این واحد خاطرنشان کرد: سیاست گذاری و برنامه ریزی برای توسعه کمی و کیفی نشریات علمی و ارتقای سطح مقالات دانشگاهی. ; توسعه زیرساخت ها برای افزایش ثبت اختراع، نخبه گرایی و جذب استعدادهای درخشان علمی، تشویق محققان و اعضای مراکز تحقیقاتی به نوآوری و تجاری سازی دانش و افزایش درآمد پژوهشی با اجرای طرح های تحقیقاتی، ارائه خدمات علمی، پژوهشی، مشاوره ای و آزمایشگاهی از جمله فعالیت هایی است که برنامه ریزی شده تا در این معاونت محقق شود.

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات گفت: از توانمندی های واحد برای برگزاری همایش ها و نشست های علمی و پژوهشی درآمدزا استفاده کنید. جلب حمایت های مادی و معنوی سازمان ها و نهادها از جمله بنیاد ملی نخبگان و نهادهای نظامی و دفاعی کشور در فرآیند اعمال پایان نامه ها و معاهدات. تلاش برای اخذ مجوز عقد قرارداد با موسسات پژوهشی و علم سنجی برای نمایه سازی مجلات این واحد در پایگاه های معتبر علمی یکی از مهمترین برنامه های ارتقای پژوهش واحد است که در ادامه قرار دارد. .

دکتر رادفر راه اندازی نشریات جدید و کسب امتیاز برای مجلاتی که در سایر واحدهای دانشگاهی عملکرد خوبی نداشتند و تبدیل فصلنامه های مجاز وزارتخانه ها به ماهنامه برای مجلات این واحد با مخاطبان زیاد را از دیگر اقدامات در دست اقدام دانست.

وی تاکید کرد: معاونت پژوهشی واحد علوم و تحقیقات مصمم است با تسهیل ورود پژوهشگران فوق دکتری و همچنین دوره های فرصت مطالعاتی اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی سایر دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی داخل و خارج از کشور، زمینه مشارکت را فراهم کند. پژوهشگران و نخبگان در واحد علوم و تحقیقات زیر نظر اعضای هیأت علمی ذیصلاح و متخصص ارائه شود.

دکتر رادفر از راهبرد ویژه معاونت پژوهشی دانشگاه برای کاربرد بیشتر مقالات و پایان نامه های دانشجویان در نظام موضوعی دانشگاه خبر داد و گفت: در این راستا اولویت ها و نیازهای پژوهشی صنایع، موسسات و علمی، صنعتی و پژوهش. مراکزی برای انتخاب عناوین پایان نامه ها و پایان نامه ها. برای گروه های تخصصی و دانشجویان در دسترس است. همچنین نکاتی برای استاد راهنما در نظر گرفته شده است تا پایان نامه ها را در زمینه های درخت دانش و نظام موضوعی دانشگاه تعریف و اجرا کنند.

وی افزود: ارتقای جایگاه علمی دانشگاه در رتبه بندی های ملی و بین المللی از طریق تولید مقالات بدیع در مرزهای دانش، ایجاد کتب مرجع، انتشار نشریات علمی معتبر در زمینه های مختلف و ارتباط علمی با مراکز پژوهشی معتبر. تحقیقات در دنیا از دیگر اقدامات این معاونت در این راستا است.

این معاونت پژوهشی از عضویت تمامی آزمایشگاه‌های پژوهشی در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ریاست جمهوری (لب نت) خبر داد و از برنامه‌ریزی برای ارتقای جایگاه و جایگاه آزمایشگاه‌های عضو در این سامانه با ثبت فعالیت برای بهره‌مندی از امکانات مادی و معنوی خبر داد. امتیازات شبکه

وی تصریح کرد: در معاونت پژوهشی برنامه ریزی عملیاتی برای ارائه خدمات تجهیزات آزمایشگاهی به متقاضیان غیر دانشگاهی با هدف افزایش درآمدهای غیرتعرفه ای انجام شده است. همچنین تعمیرات، کالیبراسیون و به‌روزرسانی دستگاه‌های آزمایشگاهی و اصلاح فرآیندها به‌طور مستمر انجام می‌شود تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انجام آزمایش‌های مربوط به پایان‌نامه‌های خود به آزمایشگاه‌های واحد مراجعه کنند.

به گفته معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات، همکاری با مجتمع نوسازی و تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی (NOTA) شبکه راهبردی آزمایشگاهی ریاست جمهوری از طریق انعقاد تفاهم نامه نوسازی و تعمیر آزمایشگاه انجام شد. تجهیزات واحد علوم و تحقیقات واحد علوم و تحقیقات و این اقدام منجر به افزایش سرعت تعمیرات و بهره برداری شده است. خدمات تعمیرکاران ماهر و امین شامل تعمیر دستگاه در محل، کاهش هزینه های تعمیرات و افزایش درآمد غیر شهریه به دلیل پرداخت غرامت می باشد. هزینه تعمیر با خدمات دستگاه

استقرار سامانه جامع خدمات آزمایشگاهی در واحد علوم و تحقیقات

دکتر رادفر راه اندازی سامانه جامع خدمات آزمایشگاهی در واحد علوم و تحقیقات را برشمرد و ادامه داد: این سامانه در فاز اول برای 5 آزمایشگاه تحقیقاتی/تخصصی این واحد و اجرای کامل آن برای کلیه تحقیقات و تحقیقات تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد. آزمایشگاه ها و آموزش و پرورش تا پایان سال 1402 فعال خواهد بود.

تصریح کرد: واگذاری استفاده از دستگاه های آزمایشگاهی (یا مجموعه ای از دستگاه های آزمایشگاهی به همراه فضای کار با آنها) به کارشناسان، اساتید، شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و شتاب دهنده ها (مانند شتاب دهنده فرتاک و اوسینا) در نحوه انعقاد قرارداد همکاری بر اساس مدل مشارکت (پیمانکاری فرعی) و انعقاد تفاهم نامه و قرارداد ارائه خدمات آزمایشگاهی مشترک با آزمایشگاه ها/ مراکز تحقیقاتی و مراکز تحقیقاتی خارج دانشگاهی (مانند جهاد دانشگاهی، شبکه فناوری نانو و … مركز تحقيقات متالورژي و مواد رازي و …) از جمله برنامه هاي آن در دست اجراست كه به صورت مستمر در بخش تحقيقات رصد مي شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=113235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.