افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

تسخیر «باخموت» و اکنون «آدیوکا»؛ روس ها تا کجا پیش خواهند رفت؟ – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 209895
تسخیر «باخموت» و اکنون «آدیوکا»؛  روس ها تا کجا پیش خواهند رفت؟  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

‌خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در آستانه دومین سالگرد آغاز جنگ روسیه و اوکراین که در 5 اسفند 1400 (24 فوریه 2022) رخ داد، رویداد مهم و تعیین کننده ای در میدان رخ داده است. پس از چهار ماه درگیری شدید در این شهر مهم آوودیوکا در شرق اوکراین نیز فرمانده ارتش اوکراین از خروج […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در آستانه دومین سالگرد آغاز جنگ روسیه و اوکراین که در 5 اسفند 1400 (24 فوریه 2022) رخ داد، رویداد مهم و تعیین کننده ای در میدان رخ داده است.

پس از چهار ماه درگیری شدید در این شهر مهم آوودیوکا در شرق اوکراین نیز فرمانده ارتش اوکراین از خروج نظامیان این کشور از این شهر خبر داد. “اسکندر سرسکیفرمانده نیروهای مسلح این کشور صبح روز شنبه (۸ بهمن) در پیامی. فیس بوک وی نوشت: برای جلوگیری از محاصره و نجات جان نیروهای نظامی تصمیم گرفتم واحدهایم را از شهر خارج کنم.

روسیه تلاش برای تصرف این شهر را در ماه اکتبر و “ولادیمیر پوتین” آغاز کرد. رئیس جمهوری روسیه حدود سه هفته پیش اعلام کرد که نیروهای این کشور در میدان آوودیوکا رسیده است.

نبردهای شدید در شهر صنعتی آوودیوکا این یکی از خونین ترین نبردها با بیش از 70000 نفر و با نبرد بسیار شدید 9 ماه پیش بود که شهر را اشغال کرد. باخموت به رهبری نیروهای روسی.

باخموت چگونه سقوط کرد؟

در ماه می سال جاری، نیروهای روسی کنترل کامل را اعلام کردند باخموت آنها کنترل را به دست گرفته و به درگیری شدید چند ماهه در این شهر واقع در شرق اوکراین پایان دادند. شهری که تا آن زمان مرکز طولانی ترین و خونین ترین نبردهای جنگ اوکراین بود.

“یوگنی پریگوژینافرمانده گروه واگنر روسیه که بعداً در سقوط هلیکوپتر جان خود را از دست داد، اعلام کرد که نیروهایش پس از ماه‌ها درگیری شدید شهر را به تصرف خود درآورده‌اند. باخموت (باهاموت) به طور کامل اوکراین را تصاحب کند. نظری که ابتدا توسط اوکراین رد شد، اما در نهایت مورد تایید رهبران کی‌یف قرار گرفت.

گرفتن باخموت این سکوی پرتاب نیروهای روسی به حساب می آمد. این شهر مرکز حمل و نقل و لجستیک منطقه ای استان است.دونتسک» اوکراین است. استانی صنعتی و عمدتاً روسی زبان که مسکو قصد داشت با یک عملیات نظامی ویژه به خاک خود الحاق کند.

برای تملک باخموت2 شهر بزرگ منطقه دونتسک از بی رحمی “کراماتورسک“و”اسلاویانسک“که کرملین مدتها در تلاش برای تصرف آنها بود، در محدوده توپخانه آسان نیروهای روسی قرار داشت. مسکو برای تکمیل آنچه “آزادسازی” این مناطق نامید به کنترل این شهرها نیاز داشت.

از آن زمان، حملات موشکی مرگبار روسیه به شهر کراماتورسک شروع شد و از راه آهن تا رستوران های این شهر 150 هزار نفر همیشه مورد اصابت موشک قرار می گرفتند. همزمان حمله هوایی ارتش روسیه به شهر اسلاویانسک اوکراین با 63 هزار نفر جمعیت ادامه یافت.

گرفتن از

«ولودیمیر زلینسکی» رئيس جمهور اوکراین این رویداد را پیش بینی کرده بود. V زودتر وی در جریان گفتگو با شبکه خبری آمریکایی سی ان ان، نسبت به اشغال این کشور ابراز نگرانی کرد باخموتنیروهای روسی یک «مسیر آسان» برای رسیدن به این دو شهر پیدا می کنند.

شهر”تعقیب یار» در غرب باخموتهدف بعدی نیروهای روسی و این بود دومینو به جایی رفت که بالاخره حالا آوودیوکا این شهر به شهری بسیار مهم و استراتژیک تبدیل شده است.

اهمیت آوودیوکا و تاثیر آن بر معادله جنگ

گرفتن آوودیوکا که پس از چندین ماه درگیری خونین در روزهای اخیر به دست روس ها افتاد، نشان دهنده بزرگترین تغییر در خط مقدم بیش از هزار کیلومتری است. این دستاورد نظامی به وضوح نشان می دهد که چگونه موج جنگ پس از شکست ضد حمله اوکراین در سال گذشته به نفع مسکو تغییر کرده است.

در نگاه ناظران، مالکیت. آوودیوکا این یک ضربه استراتژیک برای ارتش اوکراین محسوب می شود، زیرا آوودیوکا یک سنگر دفاعی اوکراین در منطقه دونتسک او از چندین موقعیت کلیدی ارتش و شهر محافظت می کرد. دونتسک که تحت تهدید دائمی به کنترل روسیه نزدیک بود.

گرفتن از

کنترل را به دست بگیرید آوودیوکا همچنین ممکن است فرصت جدیدی برای روسیه ایجاد کند. در مرحله بعد نیروهای این کشور می توانند به شهرهای استراتژیک مانندپوکروفسک“، که مرکز لجستیکی ارتش اوکراین است که تحت کنترل آن است.

این پیروزی همچنین روس ها را به هدف مهم خود یعنی تصرف کل منطقه رساند. دونتسک رویکردها؛ تصرف این شهر استراتژیک به ارتش روسیه اجازه می دهد تا در آینده استان ها را فتح کند. لوگانسک و دونتسک کنترل کامل و کمربند را در دست بگیرید. بافر برای ایجاد امنیت در اطراف این مناطق و ایجاد کنترل خود بر آنها.

همچنین عقب راندن نیروهای اوکراینی در اطراف دونتسک، عبور آسان اوکراینی ها از مرزهای روسیه را غیرممکن می کند. علاوه بر این، با تقویت پدافند روسیه در این منطقه، مانورپذیری حملات وزوز کیف به اعماق خاک روسیه کاهش خواهد یافت.

از این رو آوودیوکا می توان از آن به عنوان دروازه ورود به شهر استفاده کرد. دونتسک آیا می دانید مقامات روسی تاکید می کنند که مناطق مسکونی این کشور توسط نیروهای اوکراینی اشغال شده است. آوودیوکا گلوله باران شده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آوودیوکا این یک مرکز دفاعی قدرتمند برای نیروهای مسلح اوکراین بود و تصرف آن خط اول بود. دونتسک توانایی اوکراین در بمباران سنگرهای روسیه را از بین می برد و کاهش می دهد.

از سوی دیگر، تصرف شهر. آوودیوکا این می تواند روحیه سربازان روسیه را تقویت کند و روحیه نیروهای اوکراینی را که از ژوئن در عملیات موسوم به “ضد حمله” پیشرفت کمی داشته اند، تضعیف کند.

آوودیوکا این کشور به دلیل کارخانه بزرگش که سوخت زغال سنگی به نام “کک” تولید می کند، شناخته شده است و یک دستاورد اقتصادی بزرگ برای روس ها به حساب می آید. این شهر به شدت با شبکه ای از تونل ها و استحکامات بتنی تقویت شده است که می تواند به عنوان سکوی پرشی برای پیروزی های احتمالی مسکو در آینده باشد.

گرفتن از

علاوه بر این، تملک آوودیوکا به عنوان بزرگترین پیشروی ارضی روسیه از زمان اشغال باخموت هر ماه می توان این موضوع مربوط به گذشته است و می‌تواند به مایه افتخار پوتین تبدیل شود، زیرا او به دنبال پنجمین دوره ریاست‌جمهوری است و در هفته‌های آینده، در 17 مارس، انتخابات برگزار می‌شود.

پوتین که در سال 2018 با در اختیار گرفتن قدرت توانست با کسب حدود 77 درصد آرا و با فاصله زیادی از رقبای خود برنده انتخابات شود. باخموت و حالا آوودیوکااو شانس زیادی برای ورود مجدد به کرملین دارد.

سرزنش شکست ها دومینووار اوکراین کیست؟

همانطور که شواهد نشان می دهد، به دلیل ورود کند گلوله های توپ از اتحادیه اروپا و تعلیق کمک های نظامی آمریکا به دلیل درگیری های حزبی در آن کشور کنگره، نیروهای کی یف مجبور به عقب نشینی از این شهر استراتژیک شده اند.

چند روز قبل از حادثه آوودیوکا“زندگی کربیسخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به کمبود مهمات توپخانه در میان نیروهای اوکراینی گفت: این شهر در خطر افتادن به دست نیروهای روسیه است.

مجله «نیوزویک» نیز در گزارشی به همین موضوع پرداخته و پیکان اتهام را به سوی غرب نشانه رفته و نوشته است: در حالی که فرماندهان ارتش اوکراین کمبود جدی مهمات را مهمترین عامل شکست کیف در این شهر می دانند. میدان جنگ آوودیوکا از زمانی که بازنشسته شد باخموت در تابستان 2023، یکی از وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو، متحدان غربی را مسئول شکست اوکراین در این شهر دانست.

«مارگوس نفس کشیدن» وزیر امور خارجه استونی به عنوان یکی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در پاسخ به سوال نیوزویک مبنی بر اینکه آیا تاخیر و ارسال اندک مهمات آمریکایی ها و متحدان به اوکراین باعث شکست اخیر در این شهر شد. آوودیوکا وی گفت: همه کشورها مسئول هستند.

البته غرق شدن غرب به ویژه آمریکا در باتلاق غزه تاثیر بسزایی در شکل گیری این وضعیت داشته که دو طیف دموکرات و جمهوری خواه در کنگره آمریکا را در مقابل هم قرار داده است.

گرفتن از

اگرچه مجلس سنای آمریکا به رهبری دموکرات‌ها سرانجام لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را در ساعات اولیه بامداد سه‌شنبه (۲۴ فوریه) به تصویب رساند، اما آنها در مورد کمک به این بازیگران اختلاف نظر جدی داشتند. برای ماهها. .

به دنبال اختلاف نظر در کنگره آمریکا بر سر کمک به اوکراین در ماه نوامبر، سناتورهای دموکرات از لایحه پیشنهادی جمهوری خواهان در کنگره برای ارسال کمک های اضطراری به رژیم صهیونیستی و عدم کمک به اوکراین جلوگیری کردند.

بنابراین، شکست های پی در پی اوکراین به دلیل از دست دادن اجماع در کنگره ایالات متحده در مورد ادامه کمک به کیف است. جمهوری خواهان دیگر حاضر به کمک به اوکراین نیستند و معتقدند که باید کمک به رژیم صهیونیستی در اولویت قرار گیرد. از سوی دیگر، دموکرات ها همچنان متعهد به ادامه کمک به اوکراین هستند.

از این رو زودتر دموکرات های سنای آمریکا از طرح پیشنهادی جمهوری خواهان مجلس نمایندگان برای ارسال کمک های اضطراری به رژیم صهیونیستی جلوگیری کردند زیرا این لایحه شامل هیچ گونه کمکی به اوکراین در مبارزه با روسیه نمی شد.

اکنون ایالات متحده از یک سو بین دو بحران خود در اوکراین و غزه گرفتار شده است و از سوی دیگر. زلینسکی که به امید حمایت غرب وارد جنگی تمام عیار با روسیه شده بود، باید سنگر به سنگر عقب نشینی کند و علیرغم وعده های غرب، همچنان پشت درهای بسته ناتو در انتظار عضویت بنشیند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=209895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.