افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
4

تزریق این واکسن برای زائران حج و عمره الزامی است

  • کد خبر : 170754
تزریق این واکسن برای زائران حج و عمره الزامی است

به گزارش رکنا، سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر وی در خصوص اینکه چه نوع واکسن هایی برای سفر حج مورد نیاز است، گفت: عربستان سه نوع واکسن برای حجاج خواسته است که واکسن مننژیت، 2 دوز واکسن کرونا و فلج اطفال است. وی افزود: با توجه به اینکه سازمان […]

به گزارش رکنا، سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر وی در خصوص اینکه چه نوع واکسن هایی برای سفر حج مورد نیاز است، گفت: عربستان سه نوع واکسن برای حجاج خواسته است که واکسن مننژیت، 2 دوز واکسن کرونا و فلج اطفال است.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده هیچ موردی از فلج اطفال در ایران مشاهده نشده است، مقامات سعودی گزینه واکسن فلج اطفال را برای ایران حذف کردند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با تاکید بر اینکه کارت تزریق واکسن مننژیت و کرونا باید همراه زائران باشد، خاطرنشان کرد: کارت واکسن مننژیت که فرمت بین المللی دارد در اختیار زائران قرار می گیرد. آنها همچنین می توانند برگه واکسن کرونا را به صورت آنلاین دریافت کنند.

مرعشی در خصوص مشکلات مربوط به ارسال دارو و تجهیزات پزشکی در سال های گذشته به عربستان گفت: در سال های اخیر به دلیل اینکه مبادلات تجاری بین ما و عربستان وجود نداشت نتوانستیم داروهای لازم را ثبت کنیم. در سیستم تجاری عربستان این کار دیر انجام شد اما امسال این مشکلات برطرف شده و تیم پزشکی 26 اردیبهشت از ایران به مدینه اعزام می شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به این سوال که با توجه به گرمای هوا در ایام حج چه برنامه هایی برای سلامت زائران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بخشی از اقدامات مربوط به آموزش های قبل از سفر است. توصیه های آموزشی هم به صورت حضوری (جلسات مربوط به کاروان ها) و هم غیر حضوری (از طریق پیامک و …) به زائران ارائه می شود.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه تعدادی از پزشکان برای اولین بار به این سفر اعزام می شوند، دوره های آموزشی را برای خود پزشکان در نظر گرفته ایم. برای دوندگان آموزش ویژه آنها در نظر گرفته شده است.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت تاکید کرد: در حج 1402 کادر پزشکی علاوه بر آموزش پزشکی به طور مستمر زائران را معاینه و وضعیت سلامت آنان را در طول سفر ارزیابی می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=170754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.